Gå til innhold

jente/ venninner/ hva m. bifile/lesber??

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hetero dame som er usikker på dette: Jeg merker at en annen dame/ bekjent gjør ting som får meg til å lure på om hun er bi. Da lurer jeg på om hun prøver å finne ut om JEG er bi også. Jeg kan jo ikke SI noe. Hva gjør jeg? Bare overser det? Synes det er litt ekkelt, for jeg er ikke vant til kroppskontakt med jenter: jeg mener, sånn da man var ung: gå arm -i-arm, osv., klemme osv. Noen er slik når de er voksne også, er de kanskje bifile da?

Hvordan kan jeg vite om det er ren vennlighet fra en hetero dame som bare vil være venner, eller om det er en som prøver å finne ut hvor jeg står, fordi hun er interessert??

Jeg synes dette er ekkelt og vanskelig, men vil jo ikke avvise folk bare fordi jeg er redd de KANSKJE har en annen seksuell legning enn meg. Det er mange jenter som er omsorgssfulle, og har et mer naturlig forhold til kroppskontakt også til andre jenter.

Vet ikke om dette ble klart??

Fortsetter under...

Skrevet

Hva er det hun gjør da?

Har mer enn en lesbisk venninne, ingen av de har noengang "testet" andre...

De bare godtar, at vi som er hetrofile er det... og vi er ganske så gode venner

Skrevet

Noen gir mer kroppskontakt enn andre.

"Jeg kan jo ikke SI noe"

Jo, det kan du. Da får du iallefall klarhet.

Bemerkning til slutt: du nevner ordet "seksuell legning". Det har vel så mye med "følelsesmessig legning" å gjøre.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener, eksemplene dine er for vage.

Jeg vil tro at mange hetrofile venninner går arm-i-arm fra tid til annen selv om jeg sjelden finner det naturlig - og klemming er for meg helt normalt, noe man gjør med alle man setter pris på, uavhengig av kjønn og alder. Jeg har ingen venninner som jeg ikke kan gi (eller få) en klem fra tid til annen. Det er selvsagt noen som ikke føler seg komfortable med dette, det merker jeg fort, og da lar jeg selvsagt være, men dette er unntak, ikke regelen.

Gjest malun
Skrevet

jeg skjønner ikke helt problemstillingen, jeg.

Skrevet

Hei!

Et godt råd; Ikke tenk på det!

Drit i åssen legning dama har!

Liker du henne? Er hun ålreit?

DET er det som betyr noe.

Om hun en dag tar opp temaet, så er du jo forberedt, ikke sant? Fordi du har hatt en mistanke?

Og da er det jo bare å fortelle som sant er, at du er hetero?

Dette er ikke noe å bekymre seg om!

:-)

Annonse

Skrevet

Kan du ikke spørre på en pen måte og hvis hun er interessert så kan du jo bare si at du dessverre ikke er interessert i jenter seksuelt.

Ikke noe problem det vel.

Skrevet

Kan du ikke spørre på en pen måte og hvis hun er interessert så kan du jo bare si at du dessverre ikke er interessert i jenter seksuelt.

Ikke noe problem det vel.

jeg synes det er pinling å spørre, hvis jeg har tattt helt feil. Kanskje hun bare liker meg på venninne-plan, og setter pris på meg som del av et fellessskap. Hvir jeg antyder mine 'mistanker' vil hun kunne både bli støtt og reservert. Det ønsker jeg jo ikke. Skulle jeg gå rundt slik, kommer jeg jo til å støte fra meg masse koselige jenter som jeg kunne tenkt meg å være venninne med. Jeg får vel heller prøve å slå bort mistanken min, og ev. fjerne meg litt hvis jeg synes det blir ubehagelig. Men det har vært nyttig å lufte det her, uansett. Takk skal dere ha!

Skrevet

Hei!

Et godt råd; Ikke tenk på det!

Drit i åssen legning dama har!

Liker du henne? Er hun ålreit?

DET er det som betyr noe.

Om hun en dag tar opp temaet, så er du jo forberedt, ikke sant? Fordi du har hatt en mistanke?

Og da er det jo bare å fortelle som sant er, at du er hetero?

Dette er ikke noe å bekymre seg om!

:-)

Takk skal du ha - dette var klar tale! :-) enkelt&greit - jg skal nok venne meg til slike situasjoenr!

Skrevet

jeg synes det er pinling å spørre, hvis jeg har tattt helt feil. Kanskje hun bare liker meg på venninne-plan, og setter pris på meg som del av et fellessskap. Hvir jeg antyder mine 'mistanker' vil hun kunne både bli støtt og reservert. Det ønsker jeg jo ikke. Skulle jeg gå rundt slik, kommer jeg jo til å støte fra meg masse koselige jenter som jeg kunne tenkt meg å være venninne med. Jeg får vel heller prøve å slå bort mistanken min, og ev. fjerne meg litt hvis jeg synes det blir ubehagelig. Men det har vært nyttig å lufte det her, uansett. Takk skal dere ha!

Du får snakke litt ekstra om gutter da vet du og betro henne hvem du er forelsket i.

Skrevet

Du får snakke litt ekstra om gutter da vet du og betro henne hvem du er forelsket i.

Hun vet godt om kjæresten min! Og hun ser at jeg har mye kroppskontakt med gutta generelt..

Det går nok greit :-)

Skrevet

Hun vet godt om kjæresten min! Og hun ser at jeg har mye kroppskontakt med gutta generelt..

Det går nok greit :-)

Jeg tror ikke du skal tenke noe mere på det. Jeg har møtt mange lesper i mitt liv og vi har bare hatt det moro sammen og alle har vært klar over at jeg bare liker menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...