Gå til innhold

Nye regler fra aetat, gjelder de alle, eller bare nye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål ang. nye regler fra Aetat. Det er kommet nye regler innenfor flere felt, men jeg er under attføring. Det står at reglene trer i kraft fra 1/1 -2004. Men gjelder dette for de som begynte tiltaket for to år siden? Må jeg gå inn under de nye reglene?

Etter endt utdanning får jeg bare et halvt år på meg for å få jobb med de nye reglene. Før var det ett år, noen som vet?

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det sto på en av utbetalingslappene mine at dette gjaldt vedtak etter 1.1.04.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det sto på en av utbetalingslappene mine at dette gjaldt vedtak etter 1.1.04.

ok takk for svar. Håper at det gjelder for meg også, at vi ikke går under de nye reglene.

*krysser fingrene*

vi har jo ikke rett på arbeidsløsh.trygd når vi er ferdige med utdanningen, så dette er det eneste vi har....

Skrevet

ok takk for svar. Håper at det gjelder for meg også, at vi ikke går under de nye reglene.

*krysser fingrene*

vi har jo ikke rett på arbeidsløsh.trygd når vi er ferdige med utdanningen, så dette er det eneste vi har....

Jepp, jeg vet.

Men jeg er rimelig sikker på at det bare gjelder saker innvilget etter den datoen.

Noe annet vil være svært ulikt Norge.

Dessuten mener de jo at det skal holde med 6 mnd, tror det også er en del av tiltakene mot fattigdom.

*stønn*

Skrevet

Jepp, jeg vet.

Men jeg er rimelig sikker på at det bare gjelder saker innvilget etter den datoen.

Noe annet vil være svært ulikt Norge.

Dessuten mener de jo at det skal holde med 6 mnd, tror det også er en del av tiltakene mot fattigdom.

*stønn*

burde kanskje holde med 6 mnd men jeg var innstilt på 1 år nå og da blir ting litt annerledes. Tror det kommer litt an på hvilket yrke du skal inni. Noen er lettere å få tak i enn andre. Tror ikke jeg får jobb med en gang.Heldig hvis jeg får etter 6mnd. Hvis jeg ikke får hva gjør jeg da. Har ikke rett på trygd, så da er det vel sosialen neste. På sosialen gir de meg sikkert ikke noe før leiligheten og bilen er solgt....

vet du hvordan reglene er på sosialen for det..

håper at jeg ikke kommer i den situasjonen.

Skrevet

burde kanskje holde med 6 mnd men jeg var innstilt på 1 år nå og da blir ting litt annerledes. Tror det kommer litt an på hvilket yrke du skal inni. Noen er lettere å få tak i enn andre. Tror ikke jeg får jobb med en gang.Heldig hvis jeg får etter 6mnd. Hvis jeg ikke får hva gjør jeg da. Har ikke rett på trygd, så da er det vel sosialen neste. På sosialen gir de meg sikkert ikke noe før leiligheten og bilen er solgt....

Sosialkontor varierer fra kontor til kontor, men generell info finner du her:

http://home.c2i.net/afo-oslo/bruker.html

Men jeg er rimelig sikker på at det sto på et av de brevene jeg fikk at dette bare gjaldt vedtak fattet fra 01.01.04.

Kan huske at jeg pustet lettet ut.

Tar jo ikke vare på disse utbetalingsbrevene så jeg kan ikke dobbeltsjekke, men dersom du bekymrer deg er det bedre å ta en telefon for mye til Aetat, enn en telefon for lite.

Skrevet

Sosialkontor varierer fra kontor til kontor, men generell info finner du her:

http://home.c2i.net/afo-oslo/bruker.html

Men jeg er rimelig sikker på at det sto på et av de brevene jeg fikk at dette bare gjaldt vedtak fattet fra 01.01.04.

Kan huske at jeg pustet lettet ut.

Tar jo ikke vare på disse utbetalingsbrevene så jeg kan ikke dobbeltsjekke, men dersom du bekymrer deg er det bedre å ta en telefon for mye til Aetat, enn en telefon for lite.

takk, nå har jeg roet meg, det høres fornuftig ut det du sier.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Når det gjaldt de nye reglene for midlertidig uføretrygd, så 'ordnet' de det ved å si at de skulle gjelde også for alle som fikk utbetalt enten attføring eller rehab pr 1.1.04, og det er jo de fleste av de som kommer til å søke ufør etter 1.1.04!

De har sikkert en slik kausul for attføring også. Luringene!

Gjest Tristelin@
Skrevet

Sosialkontor har litt forskjellig praksis har jeg hørt.

Skrevet

Når det gjaldt de nye reglene for midlertidig uføretrygd, så 'ordnet' de det ved å si at de skulle gjelde også for alle som fikk utbetalt enten attføring eller rehab pr 1.1.04, og det er jo de fleste av de som kommer til å søke ufør etter 1.1.04!

De har sikkert en slik kausul for attføring også. Luringene!

Tror de hadde opplyst om det i så fall.

Er ganske overbevist om at jeg leste det på arket mitt at dette kun gjaldt vedtak fattet etter 1.1.04 .. (uten klausuler)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...