Gjest intervjuobjektet Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Langtidsledig og endelig kom jobbintervjuet! Jeg er topp motivert for en meget spennende jobb og har ingen problemer med å formulere hvorfor jeg er motivert. Likevel strutter jeg ikke av selvtillit, akkurat.. Dette holder jeg på med nå: Jeg prøver å sette meg grundigere inn i hva stillingen innebærer, hva bedriften gjør / målsettinger. Jeg øver meg i å formulere hvilke kvalifikasjoner jeg har og hvorfor dette er går overens med stillingen. Jeg prøver å finne de av mine positive og negative sider som kan være av interesse i jobbsituasjon. ---------- Har jeg husket alt jeg bør forbedrede meg på? Det vanskelige punktet for meg, tror jeg, er å få fram hvilke kvalifikasjoner jeg har, altså hva er det jeg KAN og som gjør at akkurat jeg bør få denne jobben. Og hva bør jeg spørre DEM om? Jeg har for øvrig ingen vanskelige punkter eller påfallende hull i CV'n, synes stress er ganske artig (da svinger det!) og er svært fleksibel mht jobbe i team / selvstendig. 0 Siter
Gjest Dovregubben Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Det er greit å være forberedt på spørsmål de kan komme til å stille deg, som -Hvorfor sluttet du i ditt tidligere arbeid? -Hva tror du at du arbeider med om 5 år? -Hvorfor valgte du akkurat DEN utdannelsen? -Foretrekker du faste rutiner eller må det være nye oppgaver hele tiden? -Foretrekker du å jobbe selvstendig eller i team? ------- Tips til hvordan du kan skaffe informasjon: Spør bekjente, les i fagblader og aviser. Du kan eventuelt ringe en ansatt i firmaet og forhøre deg. 0 Siter
Gjest intervjuobjektet Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Det er greit å være forberedt på spørsmål de kan komme til å stille deg, som -Hvorfor sluttet du i ditt tidligere arbeid? -Hva tror du at du arbeider med om 5 år? -Hvorfor valgte du akkurat DEN utdannelsen? -Foretrekker du faste rutiner eller må det være nye oppgaver hele tiden? -Foretrekker du å jobbe selvstendig eller i team? ------- Tips til hvordan du kan skaffe informasjon: Spør bekjente, les i fagblader og aviser. Du kan eventuelt ringe en ansatt i firmaet og forhøre deg. Takk skal du ha. Jeg er allerede innforstått med det du antyder, så hvis det er det "vanskeligste" jeg kan vente, bør det vel gå bra. Strever som sagt mest med å redegjøre for min kompetanse og hvorfor jeg er den rette til jobben. 0 Siter
Sør Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Hei, Ikke overforbred deg! Slapp av og vær deg selv. Selvsagt bør du tenke gjennom spørsmål, men du vil jo ikke fremstå som en papegøye med ferdige svar. (Med mindre jobben er i en dyrebutikk? ) Bedre å være avslappet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gullfisk i havet Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Aetat o.l. har forslag om hvordan en bør forberede seg, hvilke spørsmål som kan komme osv. Søk på nette, det er mye gode tips som finnes! Lykke til med jobbintervjuet! 0 Siter
Gjest intervjuobjektet Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Hei, Ikke overforbred deg! Slapp av og vær deg selv. Selvsagt bør du tenke gjennom spørsmål, men du vil jo ikke fremstå som en papegøye med ferdige svar. (Med mindre jobben er i en dyrebutikk? ) Bedre å være avslappet. Med vennlig hilsen Det er greit å ikke lire ut av seg utenatlært, men det er også greit å vite hvorfor man søker, hva man kan, hvem man er osv.. Takk for svar. 0 Siter
Gjest intervjuobjektet Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Aetat o.l. har forslag om hvordan en bør forberede seg, hvilke spørsmål som kan komme osv. Søk på nette, det er mye gode tips som finnes! Lykke til med jobbintervjuet! Takk for svar. Fant endel på aetat. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.