Gjest bride-to-be Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg og samboer skal i to bryllup i sommer og lurer på hvor mye som er vanlig å gi i bryllups presang. I det ene bryllupet er samboer forlover og nære venner av oss, da gir man vel litt mer men hva er vanlig? Går man etter ca. kuvert pris? Det andre bryllupet er en tidligere beste veninne, som jeg har sporadisk kontakt med i dag. Begge parene vet jeg kommer til å bruke i overkant av 80 000kr på bryllupet. Så jeg har jo lyst å gi noe fint men det blir en dyr mnd for oss. jeg er student i tillegg. Noen som kan hjelpe, hva har dere gjort? 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Skal i brullupp til broren min i sommer, og tenkte å gi gave for 1500... Er det ok? Aldri vært i brullup før, så lurte litt selv.... : ) Så henger meg litt på her. 0 Siter
Gjest bryllupsgjest Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Siden dere IDAG vet at dere skal i bryllup så kan dere jo kjøpe gavene nå framover da, så slipper dere å få alt på en og samme måned. Da jeg var forlover kjøpte jeg gave til 500,- Er vi vanlige gjester, finner vi kanskje flere felles venner som vi kan spleise på gave sammen med, og da er summen variabel, men ca. 200 - 300,-. Kjøper vi en ting fra bare oss, ca 300 - 400,- 0 Siter
Gjest to søsken Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Skal i brullupp til broren min i sommer, og tenkte å gi gave for 1500... Er det ok? Aldri vært i brullup før, så lurte litt selv.... : ) Så henger meg litt på her. Vi har spleiset vi, to søsken til storebror, gaven kom på 1000,- 0 Siter
sigga Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Man gir etter det man har råd til. Til venninderjeg bare har hatt sporadisk kontakt med de siste årene har jeg handlet en duk e.l. for ca. 300 kroner. Mens til min søster kjøpte vi presang for 1500 kroner; deler til et service de samlet på. samtidig var jeg forlover for min søster og da kjøpte jeg blomsterbuketten, bakte kaker og spanderte undertøyet. Så det ble jo litt mer. Men jeg tror alle skjønner at man gir det man har råd til. 0 Siter
Gjest bride-to-be Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Vi har spleiset vi, to søsken til storebror, gaven kom på 1000,- oi jeg hadde trodd at jeg måtte minst opp i 1000kr for hvert bryllup, trodde det var vanlig. greit å vite at det ikke er. Summen dere har gitt er det for begge parter eller bare for dere selv. Vi er jo to som skal.... Har faktisk tenkt å begynne å kjøpe gavene snart... 0 Siter
Gjest to søsken Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 oi jeg hadde trodd at jeg måtte minst opp i 1000kr for hvert bryllup, trodde det var vanlig. greit å vite at det ikke er. Summen dere har gitt er det for begge parter eller bare for dere selv. Vi er jo to som skal.... Har faktisk tenkt å begynne å kjøpe gavene snart... 1000,- totalt, 500,- pr søsken .... kanskje litt lite, men gaven de ønsket seg og som vi kjøpte kostet ikke mer ) 0 Siter
Reg@l Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Er man forlover synes jeg man bør ut med minimum 750, gjerne en tusenlapp. De man har sporadisk kontakt med holder det med 2-300, selvsagt gir man mer om man er invitert. 500? 0 Siter
nedtelling Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg var forlover forrige sommer og gav en gave til 1250,- og skal i bryllup til forsommeren og da har vi planer om en gave i 5-700 klassen. 0 Siter
cecily Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Skal i brullupp til broren min i sommer, og tenkte å gi gave for 1500... Er det ok? Aldri vært i brullup før, så lurte litt selv.... : ) Så henger meg litt på her. søsteren min giftet seg da jeg var 16 år, og da kjøpte jeg en gave til 800,-. hadde bror eller søster giftet meg nå, så hadde jeg nok lagt i ca 1500,- tenker jeg. skal i to bryllup til nære venninner i år jeg også, og jeg regner med å bruke minst 7-800 kr pr stk. på en så viktig dag så har jeg lyst til å gi noe virkelig fint. 0 Siter
cecily Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 søsteren min giftet seg da jeg var 16 år, og da kjøpte jeg en gave til 800,-. hadde bror eller søster giftet meg nå, så hadde jeg nok lagt i ca 1500,- tenker jeg. skal i to bryllup til nære venninner i år jeg også, og jeg regner med å bruke minst 7-800 kr pr stk. på en så viktig dag så har jeg lyst til å gi noe virkelig fint. giftet _seg_ og ikke minst 7-800 kr. ca var det jeg tenkte å si. går litt kjapt i svingene her. 0 Siter
Gjest Black Design Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Et tips til deg, dra i en butikk hvor de har Black design, der får du "mye" fint. Jeg syns en får veldig mye for pengene i denne kjeden. Så er det jo ganske moderne også. 0 Siter
serendipity Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Ca, kr 1000,- om man er forlover. ca. kr 500,- til "andre" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.