Gjest Pricilla Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Får besøk av "jentene" på fredag, og noen av dem spiser ikke poteter, brød, pasta eller ris... tenkte å lage en stor og spennende rekecoctail, med masse digg oppi. Og servere ferdske baguetter ved siden av til oss som ikke er på slanker´n. Er ikke noe "middags-besøk", men noe enkel mat pleier vi å ha - er rett etter jobben. Sist jeg lagde rekecoctail ble vi mette av den, og måtte vente en times tid med hovedrett. men vil gjerne ha andre forslag også. Hva slags "snacks" f.eks kan de andre spise? helst noe som vi alle kan spise... 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Grønnsaker og dip kan vel alle spise? Som snacks altså. 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Grønnsaker med dip? Ta med et par skikkelige grovbrødskiver i tillegg til baguettene. Nøtter. Tørket aprikos. Mørk sjokolade (min. 70%). 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Grønnsaker og dip kan vel alle spise? Som snacks altså. ja - herregud... Så klart! ; ) jeg er mer av den pottis-typen selv, så grønnsaker var ikke i mitt hode akkurat nå, ikke ellers heller... : ) Ikke mage heller for den saks skyld. men en stor rekecoctail høres greit ut eller? 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ja - herregud... Så klart! ; ) jeg er mer av den pottis-typen selv, så grønnsaker var ikke i mitt hode akkurat nå, ikke ellers heller... : ) Ikke mage heller for den saks skyld. men en stor rekecoctail høres greit ut eller? Helt sikkert greit det! :-) Ellers er jo en stor salat en god ide, med ost og skinke, eller reker, eller kylling - eller noe annet som "alle" liker. Kjøper du Dr. Lindbergs brød (kr 30 for ett brød!) i tillegg til baguetter, så har også "Fedon-vennene" dine brød de kan/vil spise ved siden av. 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 en nøttekake! Du kan jo få ferdig miks til og med: http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=19&joinid=-1&parentid=15 Ellers sier jo Lindberg følgene (noe jeg er enig med han i - hehe): SITETER LINDBERG: Utskeielser er en forutsetning for å lykkes! Å gjennomføre et slikt kosthold handler selvfølgelig ikke bare om hva du skal spise og når du skal spise. Det handler like mye om å finne en måte å tilpasse kosten til ulike sosiale og praktiske sammenhenger, og opprettholde motivasjonen for et sunt kosthold. Hva gjør du for eksempel hvis du skal på hyttetur med venner? Hvis du glemte matpakken hjemme? Hva med restaurantbesøk? Hva med kakene til kaffen? Hva gjør du på reiser der du ikke aner når og hva du får å spise? Her er det ikke en løsning som passer alle. Du kan prøve ulike tips og oppskrifter som du finner her på nettsiden eller i Dr. Lindbergs bøker. Sannsynligheten er stor for at du vil finne noe som du både synes smaker godt og som fungerer bra i problemsituasjoner. Hvis det likevel skulle dukke opp ”umulige” situasjoner er det ikke farlig å skeie ut, bare det ikke blir flere utskeielser enn balanserte måltider. Om du spiser ”helt galt” til et måltid eller to i løpet av uken har det nesten ingenting å si for din helse. Utfordringen er å hente seg inn igjen til neste måltid. De fleste av oss liker søtsaker, baguetter, vanlig brød, ris, pasta og poteter. For noen vil det å kutte helt ut disse matvarene være det som gjør at de ikke gradvis faller tilbake til gamle kostvaner. Det er absolutt ikke nødvendig av helsemessige grunner å holde seg helt borte fra disse matvarene. Av smaksmessige, sosiale og praktiske grunner kan det tvert imot være helt nødvendig å inkludere en viss mengde av disse matvarene i kosten. Utskeielser er en forutsetning for å lykkes med permanente kostendringer, utfordringen ligger i å ha kontrollerte utskeielser! ************************* 0 Siter
serendipity Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Stakkars deg.. Håper ikke mine venninner finner ut at de skal kaste seg på "det der", isåfall får de spise hjemme ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.