Gå til innhold

Er fiskeboller sunt? Og fiskegrateng?

Anbefalte innlegg

Gjest fiisken
Skrevet

Prøver å spise fisk en dag i uka nå. Men nå lurer jeg på, er fiskeboller sunn mat? Og fiskegrateng?

Stekt laks MÅ være sunt.

Fortsetter under...

Skrevet

Vesterålens fiskeboller står ihvertfall under JA-mat på slankenetts nettsider.

Skrevet

Ikke like sunt som ren fisk. Billigvariantene av fiskepudding og andre farseprodukter inneholder ofte ikke mer enn 35% fisk, resten er mel og melk og andre ingredienser. Men kjøper du grove fiskekaker i fiskebutikken er det selvsagt noe annet.

Gjest malun
Skrevet

Både fiskegrateng og fiskeboller er relativt kalorifattige - og de inneholder noe fisk, ihvertfall.

Så svaret på spørsmålet ditt blir: Ja, det er sunt. Men ren fisk er selvsagt enda sunnere.

Mye avhenger selvsagt av hva du spiser som tilbehør,da.

Gjest raisin
Skrevet

Frossen fiskegrateng fra butikken inneholder veldig lite fisk... for det meste makaroni og saus. Og det blir nok en del kcal av det!

Skrevet

Vesterålen (?) fiskeboller på boks er veldig mye fisk i, men uansett siden det er behandlet så inneholder det _ekstremt_ lite omega3. Ikke usunn, men heller ikke spesielt sunn. Bedre enn ingenting!

Fiskegrateng inneholder som regel lite fisk og en del annet fett, men noen krise er det da ikke.

Laks er supert :-)

Annonse

Gjest bruce willis
Skrevet

Vesterålen (?) fiskeboller på boks er veldig mye fisk i, men uansett siden det er behandlet så inneholder det _ekstremt_ lite omega3. Ikke usunn, men heller ikke spesielt sunn. Bedre enn ingenting!

Fiskegrateng inneholder som regel lite fisk og en del annet fett, men noen krise er det da ikke.

Laks er supert :-)

omegaen driter vi i..her går vi for proteiner og fiskebollemuskler!

Skrevet

Trodde det var hele poenget med å spise fisk jeg.

Men da kan jeg anbefale tunfisk :P

Gjest synes jeg
Skrevet

Frossen fiskegrateng fra butikken inneholder veldig lite fisk... for det meste makaroni og saus. Og det blir nok en del kcal av det!

Ca 600 cal i ei toporsjons pakke Findus grateng..

Ikke så verst kalorimessig kanskje. Men hvorfor kalle det fiskegrateng når det ikke er fisk i. Heller makaronigrateng da det er en overvekt av det.

Skrevet

Du kan spise så mye proteiner du vil, men får du ikke i deg de rette fettsyrene kommer du ikke veldig langt :-)

"......................."

Skrevet

Både fiskegrateng og fiskeboller er relativt kalorifattige - og de inneholder noe fisk, ihvertfall.

Så svaret på spørsmålet ditt blir: Ja, det er sunt. Men ren fisk er selvsagt enda sunnere.

Mye avhenger selvsagt av hva du spiser som tilbehør,da.

"Mye avhenger selvsagt av hva du spiser som tilbehør,da."

Gjør som amerikanerne - spis masse feit mat, men pass på at du drikker Cola LIGHT til, så går alt bra :-)

"......................"

Skrevet

Fiskebolla i seg selv er vel ikke særlig usunn, men hvis du, som meg, må ha ÅRNTLI hvitsaus til (smør, mel, kraft), så er det nok plutselig ikke så hurra lenger ;)

Fiskegrateng vet jeg ikke, men den jeg lager selv er iallefall hvitsaus (med muskat) i, så der og blir det vel en del kalorier.

Det beste er jo seff stekt sei eller ørretfilet med raspa gulrot og potet... ja, jeg er sulten i kveld.

Gjest malun
Skrevet

"Mye avhenger selvsagt av hva du spiser som tilbehør,da."

Gjør som amerikanerne - spis masse feit mat, men pass på at du drikker Cola LIGHT til, så går alt bra :-)

"......................"

Det ene opphever jo det andre.

Likeledes kan man trygt helle 2 dl smeltet smør over fiskegratengen, for den er så sunn at man kommer ut i null uansett.

Elementært!

Annonse

Skrevet

Det ene opphever jo det andre.

Likeledes kan man trygt helle 2 dl smeltet smør over fiskegratengen, for den er så sunn at man kommer ut i null uansett.

Elementært!

hehehe :-)

"....................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...