Gjest fiisken Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Prøver å spise fisk en dag i uka nå. Men nå lurer jeg på, er fiskeboller sunn mat? Og fiskegrateng? Stekt laks MÅ være sunt. 0 Siter
nitni Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Vesterålens fiskeboller står ihvertfall under JA-mat på slankenetts nettsider. 0 Siter
citoyen Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Ikke like sunt som ren fisk. Billigvariantene av fiskepudding og andre farseprodukter inneholder ofte ikke mer enn 35% fisk, resten er mel og melk og andre ingredienser. Men kjøper du grove fiskekaker i fiskebutikken er det selvsagt noe annet. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Både fiskegrateng og fiskeboller er relativt kalorifattige - og de inneholder noe fisk, ihvertfall. Så svaret på spørsmålet ditt blir: Ja, det er sunt. Men ren fisk er selvsagt enda sunnere. Mye avhenger selvsagt av hva du spiser som tilbehør,da. 0 Siter
Gjest raisin Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Frossen fiskegrateng fra butikken inneholder veldig lite fisk... for det meste makaroni og saus. Og det blir nok en del kcal av det! 0 Siter
tiliti Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Vesterålen (?) fiskeboller på boks er veldig mye fisk i, men uansett siden det er behandlet så inneholder det _ekstremt_ lite omega3. Ikke usunn, men heller ikke spesielt sunn. Bedre enn ingenting! Fiskegrateng inneholder som regel lite fisk og en del annet fett, men noen krise er det da ikke. Laks er supert :-) 0 Siter
Gjest bruce willis Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Vesterålen (?) fiskeboller på boks er veldig mye fisk i, men uansett siden det er behandlet så inneholder det _ekstremt_ lite omega3. Ikke usunn, men heller ikke spesielt sunn. Bedre enn ingenting! Fiskegrateng inneholder som regel lite fisk og en del annet fett, men noen krise er det da ikke. Laks er supert :-) omegaen driter vi i..her går vi for proteiner og fiskebollemuskler! 0 Siter
tiliti Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 omegaen driter vi i..her går vi for proteiner og fiskebollemuskler! Trodde det var hele poenget med å spise fisk jeg. Men da kan jeg anbefale tunfisk 0 Siter
Gjest synes jeg Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Frossen fiskegrateng fra butikken inneholder veldig lite fisk... for det meste makaroni og saus. Og det blir nok en del kcal av det! Ca 600 cal i ei toporsjons pakke Findus grateng.. Ikke så verst kalorimessig kanskje. Men hvorfor kalle det fiskegrateng når det ikke er fisk i. Heller makaronigrateng da det er en overvekt av det. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 omegaen driter vi i..her går vi for proteiner og fiskebollemuskler! Du kan spise så mye proteiner du vil, men får du ikke i deg de rette fettsyrene kommer du ikke veldig langt :-) "......................." 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Både fiskegrateng og fiskeboller er relativt kalorifattige - og de inneholder noe fisk, ihvertfall. Så svaret på spørsmålet ditt blir: Ja, det er sunt. Men ren fisk er selvsagt enda sunnere. Mye avhenger selvsagt av hva du spiser som tilbehør,da. "Mye avhenger selvsagt av hva du spiser som tilbehør,da." Gjør som amerikanerne - spis masse feit mat, men pass på at du drikker Cola LIGHT til, så går alt bra :-) "......................" 0 Siter
mAd Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Fiskebolla i seg selv er vel ikke særlig usunn, men hvis du, som meg, må ha ÅRNTLI hvitsaus til (smør, mel, kraft), så er det nok plutselig ikke så hurra lenger Fiskegrateng vet jeg ikke, men den jeg lager selv er iallefall hvitsaus (med muskat) i, så der og blir det vel en del kalorier. Det beste er jo seff stekt sei eller ørretfilet med raspa gulrot og potet... ja, jeg er sulten i kveld. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 "Mye avhenger selvsagt av hva du spiser som tilbehør,da." Gjør som amerikanerne - spis masse feit mat, men pass på at du drikker Cola LIGHT til, så går alt bra :-) "......................" Det ene opphever jo det andre. Likeledes kan man trygt helle 2 dl smeltet smør over fiskegratengen, for den er så sunn at man kommer ut i null uansett. Elementært! 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Det ene opphever jo det andre. Likeledes kan man trygt helle 2 dl smeltet smør over fiskegratengen, for den er så sunn at man kommer ut i null uansett. Elementært! hehehe :-) "....................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.