Gå til innhold

Kaprere får bli i Norge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

So what? Hvem trenger vel dette pakket anyway? Det er flygerne og passasjerene som får lide for denne skjøsesløsheten. Hvordan i all verden skal vi bekjempe terrorismen og disse flykaprinegen når de belønnes med oppholdstilatelse - selv om den er aldri så begrenset?

Fordi hvis vi IKKE gjør det, så er vi ikke noe som helst bedre enn dem.

Den norske rettsstat (som jeg forsvarer, og du fordømmer) er nettopp IKKE basert på "øye for øye".

Vi skal følge menneskerettighetene uansett.

Skrevet

Fordi hvis vi IKKE gjør det, så er vi ikke noe som helst bedre enn dem.

Den norske rettsstat (som jeg forsvarer, og du fordømmer) er nettopp IKKE basert på "øye for øye".

Vi skal følge menneskerettighetene uansett.

Så du mener at Israel skal følge menneskerettighetene, men siden araberne er en gjeng usiviliserte barbarer, så er de fritatt? Hva fan er det for slags hønselogikk?

Ikke rart at Israel snur det døve øret til sånne som deg?

Skrevet

Som Solberg sa - de får bare for ETT år, og aldri noe mer - hun var bundet på hender og føtter av loven, og håper de kan gjøre no med den.

Skrevet

Du utviser en "imponerende" kunnskapsløshet.

Jeg regner med at du er en eller annen fundamentalistisk muslim, som har full tiltro til det iranske rettssystemet - siden du mener det er OK å sende dem dit?

Eller følger du bare bjellesauen uten å tenke selv?

Med vennlig hilsen

Du utviser selv en imponerende mangel på sosial intelligens.

Men det har du kanskje hørt særdeles mange ganger tidligere - og i mangel av ovnenevnte så går det deg selvfølgelig hus forbi....

Skrevet

Som Solberg sa - de får bare for ETT år, og aldri noe mer - hun var bundet på hender og føtter av loven, og håper de kan gjøre no med den.

Og når et år er gått så blir det bare et år til osv osv.

Skrevet

So what? Hvem trenger vel dette pakket anyway? Det er flygerne og passasjerene som får lide for denne skjøsesløsheten. Hvordan i all verden skal vi bekjempe terrorismen og disse flykaprinegen når de belønnes med oppholdstilatelse - selv om den er aldri så begrenset?

Her er et annet tilfelle av hva våre nye landsmenn gjør:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220377

Skrevet

Det er fornøyelig å påpeke at du igjen står på samme side som diktatorer, fundamentalister og despoter, som ikke vil respektere menneskerettighetene.

Du er altså ikke bedre enn dem du fordømmer.

Eg synest at vi også skal tenkje mest på dei som gjer teneste ombord og på ferdafolket som er med.

Reduksjonen i talet på kapringar er ein følgje av konsekvent og hard reaksjon mot kaprarane.

Å by dei straffefridom, hus og heim, mat og trygd er ikkje akkurat ein konsekvent og hard reaksjon.

Vi må såleis rekne med at vår naivitet får konsekvensar for reisande. Det uroar neppe sør, som først og fremst er talerøyr for terroristar og fanskap same kor dei dukkar opp.

Skrevet

Her er et annet tilfelle av hva våre nye landsmenn gjør:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220377

Ja, jeg har allerede sett det, og det overrasker ikke. Jeg bor midt mellom to transittmottak der «leieboerne» kommer og går som de vil. At mange bare går og ikke finner det hensiktsmessig å returnere hører med til dagens orden.

Men vi er de siste som får vite om det, og det kommer gjerne frem hvis noen av disse knipes eller begår alvorlig kriminalitet.

Dette er jo tragisk for alle parter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...