Gjest redd eks Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Fikk såvidt med meg noe ang. bomstasjoner og at de hadde blitt brukt for å overvåke en eks eller noe. Prøver å søke i nyhetene på TV2, men år ikke opp noen ting.. Noen som har en link eller kan fortelle hva det dreide seg om?? 0 Siter
Gjest tror jeg Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Hvem som helst kan ringe til bomstasjon folka og spørre nårtid bilen passerte bommen sist. Alt du trenger å vite er skilt nr og hvem bilen står på. 0 Siter
Gjest redd eks Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Tusen takk :-) Dette var jo skikkelig ekkelt...huff huff, det er sånt min eks kunne finne på. Og ihvertfall fikk han ideen nå som han så det på nyhetene.... 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Tusen takk :-) Dette var jo skikkelig ekkelt...huff huff, det er sånt min eks kunne finne på. Og ihvertfall fikk han ideen nå som han så det på nyhetene.... I og med at Datatilsynet nå er blitt oppmerksomme på saken, så vil det nok ikke ta lang tid før Fjellinjen må endre sin praksis. Og som det ble sagt i innslaget på tv, løsningen - inntil videre - er å betale med mynt hver gang man passerer, da blir man ikke registrert. 0 Siter
Gjest redd eks Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 I og med at Datatilsynet nå er blitt oppmerksomme på saken, så vil det nok ikke ta lang tid før Fjellinjen må endre sin praksis. Og som det ble sagt i innslaget på tv, løsningen - inntil videre - er å betale med mynt hver gang man passerer, da blir man ikke registrert. Ja ja, da tror jeg at jeg kommer til å betale kontant for fremtiden, inntil det er sikkert at slike opplysninger ikke blir gitt til gud og hvermann. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Ja ja, da tror jeg at jeg kommer til å betale kontant for fremtiden, inntil det er sikkert at slike opplysninger ikke blir gitt til gud og hvermann. Også Folkeregisteret kan være ganske slepphendte med å gi ut opplysninger, så dersom du ikke ønsker at eks'en din skal vite hvor du bor, må du både ha hemmelig adresse og hemmelig telefonnr. Selv ville jeg få tak i en gammel bekjent, som jeg hadde mistet kontakten med, for noen år tilbake. Jeg visste at han tidligere hadde hatt hemmelig telefon og adresse. Han hadde ikke lenger hemmelig adresse på det tidspunktet da jeg ønsket å finne ham igjen, men kun uregistrert kontantkort på mobilen og ingen fasttelefon. Derfor var Folkeregisteret min eneste mulighet. Og de ga meg adressen ganske enkelt. Måtte svare damen på noen små spørsmål, men kunne jo lett løyet om jeg ønsket (noe jeg ikke gjorde). Fikk adressen, og fant ham igjen. Misforstå meg rett, det var bare positivt i hans øyne at jeg fant ham igjen, det var ikke noe "vondt blod" mellom oss, men av ulike grunner hadde vi mistet kontakten en periode. Ville bare nevne dette, i tilfelle du burde sikre opplysningene om deg ytterligere. 0 Siter
Minigullet Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Hvem som helst kan ringe til bomstasjon folka og spørre nårtid bilen passerte bommen sist. Alt du trenger å vite er skilt nr og hvem bilen står på. Sitter de i bomstsasjonen og skriver ned bilnummer som passerer - eller er det kun de med brikke muligens? 0 Siter
Gemini Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Sitter de i bomstsasjonen og skriver ned bilnummer som passerer - eller er det kun de med brikke muligens? Det er kun om man har brikke. Betaler man kontant blir man ikke registrert ved passeing. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.