soleil Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Lurer på om damene har et tips om et bra pudder som holder hele dagen? Syns jeg blir blank i panna og på nesa før lunch når jeg sminker meg på morgenen. Er det noen ansiktskremer som er bedre å bruke når en har blandingshud og ikke vil ha blanke partier? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Jeg har blandingshud som har tendenser til å bli tørr. Før brukte jeg hudkremer for blandingshud, men fikk alltid blanke partier på haka og panna + litt kviser spesielt på haka. Etter at jeg begynte å bruke hudkremer for tørr hud, har huden blitt mye bedre. Hvis huden får for lite fuktighet, vil den kompensere med å produsere mer fett.. En hudkrem jeg liker veldig godt er Jabushè (?). Du bør først kjøpe kuren. Den brukes i tre mnd og er litt dyr (rundt 500 kr). Etterpå kjøper du dag/natt-kremen som er litt rimeligere. Denne serien fåes bl.a. på "Vita". Det beste pudderet jeg har prøvd, er Kanebo sitt foundationpudder. Jeg synes den ser naturlig ut og med den unngår jeg også de blanke partiene på huden. Mange som har blandingshud overdriver bruken av skrubbekrem og/eller ansiktsmaske. Da vil også husen kompensere med å avgi mer fett. En gang pr uke føler jeg er perfekt for meg. 0 Siter
serendipity Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Det fra Kanebo som togli nevner syntes også jeg er godt. Eller et fra Alvarez.(jeg bruker det i solpudder, så det dekker i så mye, men huden får en frisk og fin glød som varer hele dagen) 0 Siter
soleil Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Skrevet 23. mars 2004 Jeg har blandingshud som har tendenser til å bli tørr. Før brukte jeg hudkremer for blandingshud, men fikk alltid blanke partier på haka og panna + litt kviser spesielt på haka. Etter at jeg begynte å bruke hudkremer for tørr hud, har huden blitt mye bedre. Hvis huden får for lite fuktighet, vil den kompensere med å produsere mer fett.. En hudkrem jeg liker veldig godt er Jabushè (?). Du bør først kjøpe kuren. Den brukes i tre mnd og er litt dyr (rundt 500 kr). Etterpå kjøper du dag/natt-kremen som er litt rimeligere. Denne serien fåes bl.a. på "Vita". Det beste pudderet jeg har prøvd, er Kanebo sitt foundationpudder. Jeg synes den ser naturlig ut og med den unngår jeg også de blanke partiene på huden. Mange som har blandingshud overdriver bruken av skrubbekrem og/eller ansiktsmaske. Da vil også husen kompensere med å avgi mer fett. En gang pr uke føler jeg er perfekt for meg. Takk for svar. Er virkelig krem for tørr hud bedre enn krem for fet hud? Jeg hadde sett for meg at krem for tørr hud hadde mer olje? 0 Siter
serendipity Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Takk for svar. Er virkelig krem for tørr hud bedre enn krem for fet hud? Jeg hadde sett for meg at krem for tørr hud hadde mer olje? Jeg har akkurat samme erfaringer som togli. Hudpleieren mente jeg måtte ha krem for blandingshud, for da tok de ulike partiene av huden "til seg det den trengte", men når jeg nå bruker for tørr hud ser huden mye bedre ut. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Takk for svar. Er virkelig krem for tørr hud bedre enn krem for fet hud? Jeg hadde sett for meg at krem for tørr hud hadde mer olje? For meg er det det iallefall. Har prøvd å feilet i noen år nå, og endelig har jeg skjønt det ;o) Det kommer jo selvsagt an på om du har fet blandingshud eller tørr blandingshud da. Den hudkremen jeg nevnte er, så vidt jeg vet, oljefri. Den har mye fuktighet. Jeg tror ikke hudkremer for tørr hud nødvendigvis inneholder oljer, men de må ha mye fuktighet i seg. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Takk for svar. Er virkelig krem for tørr hud bedre enn krem for fet hud? Jeg hadde sett for meg at krem for tørr hud hadde mer olje? Det spørs litt. Har du fet hud, bør du bruke krem for fet hud. Blandingshud kan være fet fordi huden overkompenserer med olje. Da kan det fungere med krem for tørr hud. Synes Chanel har godt pudder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.