Grip Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Mens terroristene samler seg til udåd, er det fare for at et russisk atomkrigsskip skal gå i lufta, kfr. VG-nett. Bør man selge sine aksjer? 0 Siter
nolte Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Det kommer litt an på hvilke papirer du sitter i. Oljeaksjer ville jeg tviholdt på... ...norske Staten skuffer nå i 70 kroner mer pr fat enn budsjettert... 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 De 1000 aksjene jeg har i en norsk dataspillprodusent er ikke verdt ei dau sild :-) "......................" 0 Siter
jacob Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Nja- oljeaksjer, risikotransport og våpenindustri er fine greier. Det har vært dårlig avkastning innenfor IT de siste dagene etter hva jeg kan forstå av saldoen. Da er det egentlig bare å kjøpe mer med mindre terskelen ikke er nådd. Fondet "Alfred Berg Ryssland" går imidlertid så det gviner fortsatt (russisk olje). 0 Siter
Grip Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Skrevet 23. mars 2004 Nja- oljeaksjer, risikotransport og våpenindustri er fine greier. Det har vært dårlig avkastning innenfor IT de siste dagene etter hva jeg kan forstå av saldoen. Da er det egentlig bare å kjøpe mer med mindre terskelen ikke er nådd. Fondet "Alfred Berg Ryssland" går imidlertid så det gviner fortsatt (russisk olje). Jeg er enig. Øst-Europa bør lastes opp så mye som mulig. Både Russland og de nye EU-medlemmene i øst. Her ligger eventyrlige vekstmuligheter innenfor svært mange bransjer. Å handle enkeltpapirer på egen hånd i denne sonen, blir for vanskelig og risikabelt, men de fleste fondsforvatere tilbyr saker fra øst. Løp og kjøp. 0 Siter
jacob Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Jeg er enig. Øst-Europa bør lastes opp så mye som mulig. Både Russland og de nye EU-medlemmene i øst. Her ligger eventyrlige vekstmuligheter innenfor svært mange bransjer. Å handle enkeltpapirer på egen hånd i denne sonen, blir for vanskelig og risikabelt, men de fleste fondsforvatere tilbyr saker fra øst. Løp og kjøp. Bransjefond er å foretrekke framfor aksjer for min del. Jeg har hverken tid eller kunnskap til å deale aksjer. Det kan imidlertid tenkes at jeg gjør et unntak og prøver meg litt innenfor fisk i disse dager. Bransjen har ligget nede med brukket rygg i flere år nå. Nå er imidlertid kronekursen gunstig, rentenivået lavt og bedriftene såpass reorganiserte at det frister. I tillegg er aksjene på salg. Hva tror du om det? Vi snakker uansett om summer man tåler å tape. Ellers lukter jeg litt på et latin-amerikansk fond nå. Kunne kanskje tenkt meg et sterkere innslag av Argentina i porteføljen, men det er et interessant vekstmarked åkkesom. 0 Siter
Grip Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Skrevet 24. mars 2004 Bransjefond er å foretrekke framfor aksjer for min del. Jeg har hverken tid eller kunnskap til å deale aksjer. Det kan imidlertid tenkes at jeg gjør et unntak og prøver meg litt innenfor fisk i disse dager. Bransjen har ligget nede med brukket rygg i flere år nå. Nå er imidlertid kronekursen gunstig, rentenivået lavt og bedriftene såpass reorganiserte at det frister. I tillegg er aksjene på salg. Hva tror du om det? Vi snakker uansett om summer man tåler å tape. Ellers lukter jeg litt på et latin-amerikansk fond nå. Kunne kanskje tenkt meg et sterkere innslag av Argentina i porteføljen, men det er et interessant vekstmarked åkkesom. Jeg har ikke nerver til disse fiskeaksjene, enten det er Fjord eller Pan eller hva de nå heter. Jeg har konsekvent brent fingrene hver gang jeg har prøvd. De er så helvetes volatile at jeg blir sjøsyk av dem, spesielt disse lakseaksjene. Laks er jo en commodity-vare, hvor man har mange aktører fra mange land som opererer på åpne markeder. Ingen har lykkes i å etablere noen produktegenskaper som har kunnet brukes i merkevarebygging og igjen forsvart merpris. I et slikt marked vil man slåss om å produsere billigst mulig (gitt god nok kvalitet). For meg er det vanskelig å skjønne at norske produsenter over tid, vil kunne tjene penger i et slikt marked. Vårt kostnadsnivå er høyere enn hos konkurrentene, og dette vil nødvendigvis skape problemer. I tillegg kommer at EU-markedet i praksis er stengt for foredlede produkter. Nei, ikke fan. Jeg tør ikke, selv om det sikkert kan bli morsomt en stund fremover. 0 Siter
jacob Skrevet 26. mars 2004 Skrevet 26. mars 2004 Jeg har ikke nerver til disse fiskeaksjene, enten det er Fjord eller Pan eller hva de nå heter. Jeg har konsekvent brent fingrene hver gang jeg har prøvd. De er så helvetes volatile at jeg blir sjøsyk av dem, spesielt disse lakseaksjene. Laks er jo en commodity-vare, hvor man har mange aktører fra mange land som opererer på åpne markeder. Ingen har lykkes i å etablere noen produktegenskaper som har kunnet brukes i merkevarebygging og igjen forsvart merpris. I et slikt marked vil man slåss om å produsere billigst mulig (gitt god nok kvalitet). For meg er det vanskelig å skjønne at norske produsenter over tid, vil kunne tjene penger i et slikt marked. Vårt kostnadsnivå er høyere enn hos konkurrentene, og dette vil nødvendigvis skape problemer. I tillegg kommer at EU-markedet i praksis er stengt for foredlede produkter. Nei, ikke fan. Jeg tør ikke, selv om det sikkert kan bli morsomt en stund fremover. Har du gjort deg opp noen tanker om den nye Volvo V50. En riktig lekker sak spør du meg. OK priser også. For en halv mill. bør man kunne foreta sikker forbikjøring. Passer båten godt også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.