fresja Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Kan MI bli E? Tenker på en slags måleenhet, eller noe fra fysikk/kjemi. 0 Siter
Gemini Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Kan det ha med musikk å gjøre? Do Re _Mi_ osv. og skalaen C D _E_ osv. 0 Siter
fresja Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Skrevet 23. mars 2004 Kan det ha med musikk å gjøre? Do Re _Mi_ osv. og skalaen C D _E_ osv. Jeg kan ikke noter, så det er godt mulig det har med musikk gjøre. Do tilsvarer altså E? 0 Siter
Gemini Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Jeg kan ikke noter, så det er godt mulig det har med musikk gjøre. Do tilsvarer altså E? Jeg lærte noter en gang, men det er lenge siden, og det meste er gått i glemmeboka. Men om jeg har rett i "teorien" min, så er MI og E samme tone, på hver sin skala. E er navnet på noten, mens "do re mi osv" er sang-notene, slik de synges om man synger skalaer (varmer opp stemmen fx). Men jeg tror egentlig du bør få litt mer eksperthjelp enn jeg kan stille opp med... :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.