Gå til innhold

Hva syntes dere om dette?

Anbefalte innlegg

serendipity
Skrevet

Sånn helt banalt sagt så skal man jo ikke "ta saken" i egne hender, men jeg må si at denne jenta har min fulle sympati.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220411

Når det gjelder benådning så burde hun i mine øyne blitt frifunnet på "alle" punkt. Og nå fått muligheten til å leve et nomalt familieliv med sine egen familie. Noe hun tydeligvis gikk gikk av i sin egen barndom..

Skrevet

Absolutt enig! Og det selv om jeg også mener man skal være svært forsiktige med å "tillate" at folk tar saken i egne hender.

Skrevet

Men man kan jo ikke ta saken i egne hender, da hadde det blitt kaos. Jeg kunne tenke meg å knerta et par stykker jeg og med god nok grunn men jeg synes ikke jeg kan tillate meg selv det.

serendipity
Skrevet

Men man kan jo ikke ta saken i egne hender, da hadde det blitt kaos. Jeg kunne tenke meg å knerta et par stykker jeg og med god nok grunn men jeg synes ikke jeg kan tillate meg selv det.

Ja, det jo det... Men ingen straff i verden ville vært nok for han (og alle andre som han). Men jeg er jo enig i at folk ikke kan ta loven i egne hender. Men hva gjør man med sånne svin???

Skrevet

Ja, det jo det... Men ingen straff i verden ville vært nok for han (og alle andre som han). Men jeg er jo enig i at folk ikke kan ta loven i egne hender. Men hva gjør man med sånne svin???

Hadde jeg enda visst det. 20 års fengsel og deretter kjemisk kastrering?

serendipity
Skrevet

Hadde jeg enda visst det. 20 års fengsel og deretter kjemisk kastrering?

MINST!!!! :-)

Skrevet

Klart man har sympati, holdt på å gjøre det samme selv, men hørte på min lille stemme som sa at det ikke var verdt det!

Det holder liksom ikke med den straffen man har i norge idag...

Da kommer det slike ekstreme saker opp, og man klarer ikke i et sinnsykt øyeblikk å lavære...

HUff stakkars jente...

Gjest Orphan
Skrevet

Hun burde selv gå gjennom en kjønnsskifteoperasjon og så bli drept ifølge logikken til en del folk i dette landet.

Gjest elisabeth
Skrevet

Drap er vel galt, men mener alikevel at dette er unntakstilfelle! Hun burde slippe fri!

Skrevet

Hun burde selv gå gjennom en kjønnsskifteoperasjon og så bli drept ifølge logikken til en del folk i dette landet.

HÆ? er du dom eller?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Din logikk?

Eller mangel på sådane, kanskje...

Gjest det kommer an på ....
Skrevet

"Men hva gjør man med sånne svin??? "

Ingenting. Han er jo allerede død ! Han fikk en velfortjent straff som heller burde vært utført av rettsvesenet.

"Når det gjelder benådning så burde hun i mine øyne blitt frifunnet på "alle" punkt. "

Hun har begått et drap. Skulle hun frifinnes, måtte det være på grunn av nødrett. I motsatt fall er det rikelige grunner til formildende straff. Vi kjenner ikke detaljer nok om der forelå nødrett. (Aviser forteller sjelden hele sannheten.)

"Og nå fått muligheten til å leve et nomalt familieliv med sine egen familie. Noe hun tydeligvis gikk gikk av i sin egen barndom.. "

Det hun gikk glipp av i egen barndom avgjør ikke hvor vidt hun skal ha sitt eget barn hos seg. Om en person som har begått drap (med eller uten nødrett) er det grunn til å undersøke skikkethet som foreldre. Personer som har vært utsatt for incest, har også større risiko for selv å gjøre samme ugagn i følge fagfolk. Forhåpentligvis finner myndighetene henne skikket til å fortsette foreldreskapet.

Gjest Orphan
Skrevet

Din logikk?

Eller mangel på sådane, kanskje...

*gjesp*

Skrevet

Nei. Er du?

Du ærlig talt!!!

Er du mennesker eller månemann?

Hvorfor skulle hun gå gjennom kjønnsskifte operasjon?

Er du pedofil kansje og mener at alle menn er det?

Hva hadde det med....

Fillern Olabil.... jeg gidder ikke da jeg ikke ser på deg som en likverdig diskusjonspartner!!! da jeg ser på innleggene som du har skrevet før... en liten fjortiss vi har her!!!

Gjest Orphan
Skrevet

Du ærlig talt!!!

Er du mennesker eller månemann?

Hvorfor skulle hun gå gjennom kjønnsskifte operasjon?

Er du pedofil kansje og mener at alle menn er det?

Hva hadde det med....

Fillern Olabil.... jeg gidder ikke da jeg ikke ser på deg som en likverdig diskusjonspartner!!! da jeg ser på innleggene som du har skrevet før... en liten fjortiss vi har her!!!

Slapp nå av litt, da.. Har jeg noe sted skrevet at JEG mener dette bokstavelig?

Skrevet

Slapp nå av litt, da.. Har jeg noe sted skrevet at JEG mener dette bokstavelig?

Så du står ikke for det du skriver med andre ord?

Dette er faktisk en sak man ikke kødder med!

Og da burde du også si at du mente det som en svært dårlig spøk!

Men du er tydligvis bare her inne for å ha det gøy på andres bekostning

Gjest Orphan
Skrevet

Så du står ikke for det du skriver med andre ord?

Dette er faktisk en sak man ikke kødder med!

Og da burde du også si at du mente det som en svært dårlig spøk!

Men du er tydligvis bare her inne for å ha det gøy på andres bekostning

*Sukk*.. Det var en kommentar som må tolkes.. Om du er for øvrig er emosjonelt preget i denne saken, forstår jeg din vrede.

Skrevet

*Sukk*.. Det var en kommentar som må tolkes.. Om du er for øvrig er emosjonelt preget i denne saken, forstår jeg din vrede.

Ikke i denne, men i egen ja!

Syntes ikke pedofili er en sak å spøke med, på noen måte!

Og hvordan mener du at teksten kan tolkes...

Kom med forklaringen!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

*gjesp*

Du kjeder seg selv også, altså?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...