Gå til innhold

Går det an å lage eggerøre i stekeovnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, store porsjoner.

Går det an å få eggerøre til å stivne i en langpanne, eller er det en dødfødt ide?

Hvis det går an, hvor mange grader?

Fortsetter under...

serendipity
Skrevet

Det bør jo gå! Tenk alle gratenger og sånt med egg i. Men hvor mange grader aner jeg ikke. Og vedr. steketid, så er det vel bare å "prøve seg frem".

Gjest malun
Skrevet

Ja, det går an - de gjør det i kantina hos oss.

men hvordan...det vet jeg ikke.

Skrevet

Det bør jo gå! Tenk alle gratenger og sånt med egg i. Men hvor mange grader aner jeg ikke. Og vedr. steketid, så er det vel bare å "prøve seg frem".

Hm, har ikke så mye tid å prøve meg fram, ser du ;)

Skal prøve å få laget eggerøre til bacon i kantina imorgen, men jeg gjør det bare hvis jeg er sikker på at det går. Ellers koker jeg egg isteden.

Tanken er å ha en langpanne og lage eggerøre i først, så en stekeplate med bacon som skal stekes i ovnen, så en ny med eggerøre, så en med bacon... :)

Skrevet

Ja, det går an - de gjør det i kantina hos oss.

men hvordan...det vet jeg ikke.

De gjør det, altså?

Skal nemlig prøve å få laget eggerøre til bacon i kantina imorgen, men jeg gjør det bare hvis jeg er sikker på at det går. Ellers koker jeg eggene isteden.

Tanken er å ha en langpanne og lage eggerøre i først, så en stekeplate med bacon som skal stekes i ovnen, så en ny med eggerøre, så en med bacon... :)

serendipity
Skrevet

Skal prøve å få laget eggerøre til bacon i kantina imorgen, men jeg gjør det bare hvis jeg er sikker på at det går. Ellers koker jeg egg isteden.

Du jobber i en kantine altså?? eller er jeg helt på bærtur. For om du gjør det så er det kanskje ikke så lurt å "tukle" med maten til de ansatte.

Annonse

Skrevet

Ring et catering- eller kantinefirma (eks. ISS, Eurest el. andre) og spør! Kanskje de kan hjelpe, dersom de ikke regner dette som bedriftshemmeligheter :-)

Gjest elisabeth
Skrevet

På hotell gjør de også det. det er bare å ringe å høre med en kokk! de burde vite. Eller en frokost servitør på et hotell?! =)

Skrevet

Du jobber i en kantine altså?? eller er jeg helt på bærtur. For om du gjør det så er det kanskje ikke så lurt å "tukle" med maten til de ansatte.

Hva mener du med "tukle" med maten til de ansatte?

Jeg gjør da ikke det!

Hva får deg til å tro det??

serendipity
Skrevet

Hva mener du med "tukle" med maten til de ansatte?

Jeg gjør da ikke det!

Hva får deg til å tro det??

He he. Jeg mente at det kanskje var litt dumt å eksprimentere seg frem dersom du er ansvarlig for lunsjen til 100 personer :-) Da er det kanskje lurt å teste ut i mindre skala på forhånd...

Skrevet

He he. Jeg mente at det kanskje var litt dumt å eksprimentere seg frem dersom du er ansvarlig for lunsjen til 100 personer :-) Da er det kanskje lurt å teste ut i mindre skala på forhånd...

Aha, okay. Skjønner :)

Fikk litt hetta et øyeblikk, var litt redd du trodde jeg trikset og mikset som jeg ville når jeg laget mat til de ansatte. :)

serendipity
Skrevet

Aha, okay. Skjønner :)

Fikk litt hetta et øyeblikk, var litt redd du trodde jeg trikset og mikset som jeg ville når jeg laget mat til de ansatte. :)

He he..nei på ingen måte. Jeg tenkte det ville bli litt kjedelig for deg (og de ansatte) om det ikke ble vellykket og DA hadde du sikkert fått hetta :-)

Skrevet

Ja, det har jeg gjort en gang, men det må være minst 20 år siden nå. Jeg var da så ung at jeg tok det for gitt at dette ville gå helt greit uten å ringe og konsultere med en kokk først! *S*

Husker ikke helt detaljene, men jeg rørte vel sammen men 20-30 egg, helte i smurt langpanne, inn i ovnen med den, husker ikke gradetallet, åpnet ovnsdøra og rørte litt innimellom med en stekespade i tre.

Hvis du er tilstede under stekingen og følger litt med, samt ikke setter på altfor mye varme, så kan jeg vel vanskelig se at det vil gå så veldig galt! :-)) Men ikke skyt meg hvis du ikke fixer det, altså! For som sagt: Jeg klarte det som tenåring uten brøkdelen av den matlagingserfaringen jeg har i dag! *S*

Annonse

Skrevet

He he..nei på ingen måte. Jeg tenkte det ville bli litt kjedelig for deg (og de ansatte) om det ikke ble vellykket og DA hadde du sikkert fått hetta :-)

Ja, det hadde vært krise...perfeksjonist som jeg er.

Det var derfor jeg tenkte å konsultere dere kloke hoder her på DOL først, kanskje noen faktisk hadde gjort det før og kunne guide meg litt. Hvis jeg ikke er sikker på at det går, og i tilfelle hvordan, så koker jeg heller eggene. _Det_ vet jeg går :)

Gjest frokostservitør
Skrevet

Ja, det hadde vært krise...perfeksjonist som jeg er.

Det var derfor jeg tenkte å konsultere dere kloke hoder her på DOL først, kanskje noen faktisk hadde gjort det før og kunne guide meg litt. Hvis jeg ikke er sikker på at det går, og i tilfelle hvordan, så koker jeg heller eggene. _Det_ vet jeg går :)

Jeg gjorde det i sommer, da jeg jobbet som frokostservitør. Der hadde vi ferdig eggerøre blandig i 10 liters flasker da. Helte blandinga i ildfastform, kasta i stekeovnen til man så at den var passe tørr, (uten å røre i den). Og rørte i den til slutt, før servering. Nam så godt!

Skrevet

Ja, det har jeg gjort en gang, men det må være minst 20 år siden nå. Jeg var da så ung at jeg tok det for gitt at dette ville gå helt greit uten å ringe og konsultere med en kokk først! *S*

Husker ikke helt detaljene, men jeg rørte vel sammen men 20-30 egg, helte i smurt langpanne, inn i ovnen med den, husker ikke gradetallet, åpnet ovnsdøra og rørte litt innimellom med en stekespade i tre.

Hvis du er tilstede under stekingen og følger litt med, samt ikke setter på altfor mye varme, så kan jeg vel vanskelig se at det vil gå så veldig galt! :-)) Men ikke skyt meg hvis du ikke fixer det, altså! For som sagt: Jeg klarte det som tenåring uten brøkdelen av den matlagingserfaringen jeg har i dag! *S*

...men smakte det godt?

Alt går an. Det er bare ikke alt som er vellykket :)

Skrevet

...men smakte det godt?

Alt går an. Det er bare ikke alt som er vellykket :)

JA!! Det var veldig godt, og smakte ikke noe annerledes enn der det ble gjort på "tradisjonell" måte.

det verste som kan skjed er vel at man oversteker det, slik at eggerøren blir tørr og kjedelig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

JA!! Det var veldig godt, og smakte ikke noe annerledes enn der det ble gjort på "tradisjonell" måte.

det verste som kan skjed er vel at man oversteker det, slik at eggerøren blir tørr og kjedelig.

"det verste som kan skjed er vel at man oversteker det, slik at eggerøren blir tørr og kjedelig."

_Det_ klarer mange ved å lage den på vanlig måte også! :-D

Skrevet

Ok. Kanskje blir det eggerøre her i huset også en av dagene :)

Skrevet

Jeg gjorde det i sommer, da jeg jobbet som frokostservitør. Der hadde vi ferdig eggerøre blandig i 10 liters flasker da. Helte blandinga i ildfastform, kasta i stekeovnen til man så at den var passe tørr, (uten å røre i den). Og rørte i den til slutt, før servering. Nam så godt!

Hvor mange grader?

Jeg tar en test ikveld her hjemme, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...