Gå til innhold

Dorthe.Tannlegeutgifter

Anbefalte innlegg

Gjest tusenhull
Skrevet

Hvordan får man dekket tannlegeutgifter?Jeg trenger råd, da jeg må fikse noe veldig dyrt.Hvem vet, kansje jeg har krav på å få dekket noe på noen måter?Har du en link å henvise til(gidder ikke å bla igjennom alle trygdesidene....)

Skrevet

Trygdekontoret kan du glemme om du ikke har en tannsykdom!

Men sosialkontoret er pliktige til å hjelpe deg om det er slik at du ikke har penger til å dekke VIKTIGE tannproblemer...

MEN det tar Laaaaang tid å få behandlet søknader!

Gjest tusenhull
Skrevet

Men sosialkontoret er pliktige til å hjelpe deg om det er slik at du ikke har penger til å dekke VIKTIGE tannproblemer...

Og i mellomtida har man mista tenna?*ironisk*

Skrevet

Og i mellomtida har man mista tenna?*ironisk*

Me to...

Har sak gående med fylkesmannen da det var en spesialist som ødelaggde emaljen på tennene mine:(

Skrevet

Dette stemmer ikke helt...

Det finnes en del tilfeller hvor man får tilskudd fra trygden til tannbehandling. Sjekk med trygdekontoret. Eksempler er f.eks. diverse sjeldne medisinske tilstander samt tannskader som følge av medikamentbruk.

Skrevet

Det finnes en del tilfeller hvor man får tilskudd fra trygden til tannbehandling. Sjekk med trygdekontoret. Eksempler er f.eks. diverse sjeldne medisinske tilstander samt tannskader som følge av medikamentbruk.

Hmmm... har de løyet nå igjen altså... blir så forbanna... har søknad inne på trygdekontoret nå, og det har tatt laaaaang tid... går nå med en fylling som burde vært tatt, men JEG kan ikke betale..

Skrevet

Har du prøvd å spørre trygdekontoret vilke sykdommer som det gjelder? Det har jeg.

De vet ikke svaret.

Gjest maaaange hull
Skrevet

jeg har fått dekket ca 5000 på en gang grunnet astmamedisiner. maaange hull som kom helt plusteslig på ett eneste lite år. datt nesten ut av stolen da jeg hørte hvor galt det var fatt.... har nesten tannlegeskrekk nå, for jeg tenker at det fortsetter sikkert, for selv om jeg har redusert astamamedisininntaket til et minimum, er jeg fortsatt avhengig av dem. og de ødelegger tennene mine.

skremmende!

Skrevet

Har du prøvd å spørre trygdekontoret vilke sykdommer som det gjelder? Det har jeg.

De vet ikke svaret.

Når det gjelder de sjeldne medisinske tilstandene, så finnes det en egen liste over disse. Hvis du vil, så kan jeg søke den opp igjen tror jeg. (Er forøvrig litt stolt da vår anke har medført at en ny diagnose har kommet med på listen.)

Forøvrig er vel regelverket noe mer ullent, men til gjengjeld har dekningen stadig blitt bedre tror jeg.

Skrevet

Når det gjelder de sjeldne medisinske tilstandene, så finnes det en egen liste over disse. Hvis du vil, så kan jeg søke den opp igjen tror jeg. (Er forøvrig litt stolt da vår anke har medført at en ny diagnose har kommet med på listen.)

Forøvrig er vel regelverket noe mer ullent, men til gjengjeld har dekningen stadig blitt bedre tror jeg.

Jeg har prøvd å finne den lista. Jeg har tidligere funnet en liste og tilslutt står det "og noen andre sjeldne diagnoser". Nå finner jeg ikke den lista engang lenger.

Jeg gratulerer masse med at dere har klart å få en ny diagnose med på lista. Sånt er masse jobb.

Og trygdekontoret er verre å argumentere med enn alle andre. Der blir det benyttet mye skjønn dvs saksbehandlerens mening.

Personlig her jeg ikke bruk for den lista, tror jeg :o), men jeg skulle gjerne likt å sett den. Men hvis det er mye jobb så skal du ikke finne den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...