Gjest oppgitt skolemamma Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 juleferien til småskolen ?!! Fy faen, fikk skoleruten for høsten, skolen her starter juleferien sin fredag 17.desember !!!! En HEL uke FØR selve julaften !!!! Pluss at det bare er "vanlige" jobbedager MELLOM jul og nyttår !!!! Puuuuuhhhhhh, litt av en kabal som skal gå opp dette ........ Regjeringen må gi oss 14 dager mer ferie pga denne jula her ..... 0 Siter
Gjest mamma til tre barn Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Enig kommende jul ser fæl ut på kalenderen. Masse feriedager for ungene, ingen - INGEN - ekstra feriedager for foreldre i jobb! Men en ting er nå ungene i småskolen, de har da tilbus om SFO, alle fridager. Verre med dem f.o.m. 4.klasse, som ikke har SFO (varierer litt, noen skoler har tilbud til 4.klassingene). Det blir mange lange juleferiedager alene... 0 Siter
morsan Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Enig kommende jul ser fæl ut på kalenderen. Masse feriedager for ungene, ingen - INGEN - ekstra feriedager for foreldre i jobb! Men en ting er nå ungene i småskolen, de har da tilbus om SFO, alle fridager. Verre med dem f.o.m. 4.klasse, som ikke har SFO (varierer litt, noen skoler har tilbud til 4.klassingene). Det blir mange lange juleferiedager alene... SFO siste jul var en vits på vår skole! SFO ble nemlig slått sammen med et par-tre andre skoler, og førsteklassingen min måtte derfor ha dratt til en skole flere kilometer unna, ukjente lokaler, stort sett ukjente voksne og mange ukjente barn! :-( Da ble det litt ekstra ferie på mor ogfar, ja, men enda verre vil det bli i 2004! Så jeg får krysse fingrene for at man på en slik jul ikke slår sammen SFO ihvertfall ikke uka FØR jul.... 0 Siter
Gjest her også Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 SFO siste jul var en vits på vår skole! SFO ble nemlig slått sammen med et par-tre andre skoler, og førsteklassingen min måtte derfor ha dratt til en skole flere kilometer unna, ukjente lokaler, stort sett ukjente voksne og mange ukjente barn! :-( Da ble det litt ekstra ferie på mor ogfar, ja, men enda verre vil det bli i 2004! Så jeg får krysse fingrene for at man på en slik jul ikke slår sammen SFO ihvertfall ikke uka FØR jul.... her slår de sammen SFO i alle ferier her ... greit egentlig, har full forståelse for at kommunene må spare penger. her iallefall møtes jo barna i svømmenhall, idrettshall o.l. sånn ellers så det er ikke SÅ veldig mye fremmede rundt dem SFO tar de nye barna med seg bort på "hoved"SFO`en hver høst slik at de får hilst på Nei det er ikke noe problem syns jeg 0 Siter
morsan Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 her slår de sammen SFO i alle ferier her ... greit egentlig, har full forståelse for at kommunene må spare penger. her iallefall møtes jo barna i svømmenhall, idrettshall o.l. sånn ellers så det er ikke SÅ veldig mye fremmede rundt dem SFO tar de nye barna med seg bort på "hoved"SFO`en hver høst slik at de får hilst på Nei det er ikke noe problem syns jeg Problemet var jo at det ikke var noe forvarsel om dette! de som skal ha ferieopphold på SFO betaler ekstra for dette i begynnelsen av semesteret. Verken da eller da vi meldte på førsteklasingen vår på SFO før sommerferien i fjor var det noen som helst info om at dette kunne komme til å skje. Varselet om sammenslåing i jula kom tett oppunder jul, da man viste til at det i tidligere år hadde vært så få påmeldte til sfo. Dette skjedde før vi fikk adgang til å melde oss på i jula, så det ble jo en selvoppfyllende profeti: svært få fra vår skole meldte seg på! :-( 0 Siter
petter smart Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Du har allerede 5 uker ferie i året. Er ikke det nok? Er det ikke mulig å spare en av disse ukene til jula? Snakk om å kreve og kreve. 0 Siter
tonil Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Du har allerede 5 uker ferie i året. Er ikke det nok? Er det ikke mulig å spare en av disse ukene til jula? Snakk om å kreve og kreve. Er faktisk ikke alle som har 5 ukers ferie her i landet. Jeg er en av de som har 21 dager, og 10,2% feriepenger utbetalt. Så det er faktisk ikke like lett å få kabalen til å gå opp med skoleferie. 0 Siter
petter smart Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Er faktisk ikke alle som har 5 ukers ferie her i landet. Jeg er en av de som har 21 dager, og 10,2% feriepenger utbetalt. Så det er faktisk ikke like lett å få kabalen til å gå opp med skoleferie. Du har over 4 uker og da burde det være mulig å bruke en uka i jula. Folk har klart dette i alle år, og da med mindre ferie enn vi har i dag. Det er vel et større problem med sommerferien? 0 Siter
fresja Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Min bror og samboeren (som har småskolebarn) tar kun en uke ferie sammen. Da kan de totalt være hjemme med barna ca 2 måneder. Ingen ideell løsning for foreldre, men de ser vel på det som en overgang. 0 Siter
Gjest oppgitt skolemamma Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Du har allerede 5 uker ferie i året. Er ikke det nok? Er det ikke mulig å spare en av disse ukene til jula? Snakk om å kreve og kreve. Ikke snakk om !!! Skal vi spare hver vår ferieuke (ungene har jo fri i 2 uker) som vi må ta i jula, ikke få ha ferien sammen. NIKS !!!! 0 Siter
frosken Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Stenger SFO hele perioden også? Hvis ikke kan det vel fungere greit med lang juleferie:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.