Gå til innhold

Ufør ungdom under 26

Anbefalte innlegg

Gjest Divend
Skrevet

Jeg bare lurer på hvilken ordning en person på ca 19 år kommer inn under, når dennes lege mener hxn ikke kan jobbe eller ta utdanning fordi hxn ikke orker?

Altså, legen mener denne personen er 100% ufør og at det kan være psykisk årsak.

Hvilken pengeordning kommer en slik ungdom under om denne fra legehold blir erklert ufør?

De kan vel ikke kaste en ungdom med alle lemmer i behold og velfungerende psykisk i alle andre sammenhenger enn skole og jobb, rett ut i uføretrygd før voksenlivet engang har startet vel?

Skrevet

Det tror jeg ikke de gjør heller. Tror ikke jeg kjenner noen som har fått uføre uten å ha gått på attføring først. Selv om man er lam fra halsen og ned betyr ikke det uføretrygd uten attføring.

• 2 uker senere...
Gjest heldig/uheldig
Skrevet

Det tror jeg ikke de gjør heller. Tror ikke jeg kjenner noen som har fått uføre uten å ha gått på attføring først. Selv om man er lam fra halsen og ned betyr ikke det uføretrygd uten attføring.

He..da kjenner du ikke meg. Aner ikke hvorfor jeg fikk uføretrygd uten rehab. Men jeg var i utgangspunktet hjemmeværende og gift dengang (vel 15 år siden) Fikk først 60% trygd som ble øket til 100% da jeg skilte meg.

Dette ble omtrent tredd over hodet på meg. Jeg søkte ikke om å få høyere trygd. Men ble anbefalt av saksbehandler å gjøre det. Egentlig rart når en hører om alle som sliter med å få gjennom søknader.

Årsak til trygden er psyk. lidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...