Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Dalmatiner på 6 mnd. som den siste tiden røyter noe inni hampen mye!

Må støvsuge minst 2 ganger til dagen i både sofa og gulv...(luringen sniker seg oppi sofaen med en gang jeg går ut av stua)

Han fores med Hills og pelsen forøvrig ser fin ut.

Er det noe jeg kan gjøre for å redusere det ?

Bruker også Hvetekimolje i maten.

Takk for eventuelle råd ;o)

Skrevet

*sukk* vil å hvalp jeg å...

Det er desverre tia nå, for å kvitte seg med vinterpelsen!!!

Og kansje hvalpepelsen også... desverre...

Skrevet

Tror nok Mistera har rett, valpe- og vinterpels som skal av nå...

Vi hadde imidlertid langvarig røyteproblemer i høst/vinter, og måtte prøve oss fram på ulike fôr-merker, før vi omsider nå har funnet et som funker bra. Har hele veien brukt dyre merker fra dyreforretning, ikke billig-fôr, men det måtte altså en del prøving og feiling til.

Du får nok bare børste han utendørs (daglig), så det blir mindre hår inne. Evt. bruke støvsugeren! Ja, du leste riktig, vi "støvsuger" hunden vår, og han koser seg når vi gjør det! Og kanskje kan du legge et laken eller teppe i sofaen der han bruker å ligge (om det er en fast plass?).

Hehe - dere skulle nok gjort som oss ang. sofa, ikke latt hunden få komme opp i sofaen _en_eneste_gang_ inntil han var ca 1 år. Vi klarte - selv om det holdt hart noen ganger - å gjennomføre dette - og nå som han er blitt større forstår han at det er en ting å bli invitert opp i sofaen av oss, noe helt annet å gå opp i sofaen sjøl... (det siste er strengt forbudt!). Det er også bare i sofaen i loftstua at han får være (når vi inviterer), ikke i stua, der har vi ny sofa i mørkegrått stoff hvor alt synes... Og inne på datarommet vårt har hunden sin egen sofa, en gammel toseter som han får bruke så mye han vil, så lenge døra til det rommet er oppe. Og alt dette forstår han - heldigvis :-) Det hender kun en sjelden gang at han trasser med å gå opp i sofaen i loftstua uten invitasjon, men det er alltid etter at han har fått skjenn for noe annet. Rein trass! :-)

Men men, det er nok for seint for dere nå, å nekte hunden å gå i sofaen seint og tidlig... Det er noe man sier om hunder: "En gang lov, alltid lov", og det gjelder særlig når de er små...

Laaaaaaaang avsporing dette, men lykke til med røyteperioden! ;-)

Gjest kaiserin
Skrevet

*sukk* vil å hvalp jeg å...

Det er desverre tia nå, for å kvitte seg med vinterpelsen!!!

Og kansje hvalpepelsen også... desverre...

Hunder røyter kraftig to ganger i året. Vist det ikke gir seg så skift for. Jeg bruker lone star og er veldig fornøyd:O)

Skrevet

Hunder røyter kraftig to ganger i året. Vist det ikke gir seg så skift for. Jeg bruker lone star og er veldig fornøyd:O)

lone star, det har jeg ikke hørt om...? Er det rimelig i pris (rimeligere enn hills, proplan, eukanuba mm), samtidig som det har god kvalitet? Hvor kjøper du det?

Hehe - en masse spørsmål!

Vi er fornøyde med fôret vi endelig har funnet nå, med tanke på røyting og andre ting som fôret kan innvirke på, men kunne gjerne tenkt oss et noe rimeligere fôr på sikt. Derfor min nysgjerrighet... :-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg vet ikke hva som hjelper mot røyting, dessuten har jeg katt og ikke hund, men jeg er HELT avhengig av sånne klisterruller som en ruller tøy og sofa med.

De koster ca 5kr stykket(åp f.eks H&M) og jeg synes de er uunnværlige.

:-)

Skrevet

dalmatinere røyter helt sinnsykt hele året. dessverre. bør komme med en advarsel dersom en ønsker seg en dalmatiner. støvsuger bør eventuelt følge med...

c",)

Skrevet

Takk for alle råd og linker , skal i alle fall prøve på det med børstingen først ;o)

Ellers får jeg bare søvsuge på.....god trim det!

Gjest Sniff
Skrevet

Det beste er å senke kravene... Tåle litt mer pels før man _må_ støvsuge. Har man dyr, så har man pelsdotter her og der (innen rimelighetens grenser, altså..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...