Gå til innhold

Arbeidsledig og over randen

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig og deprimert
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, bare gråter og gråter. En depresjon, det har rablet for meg, sakte, men sikkert. Er det ikke mulig å få seg jobb??

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

5

• soleil

3

• Soria

1

• fresja

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg er en tilårskommen fyr, og jeg søkte på aetat. Jeg fikk jobb tvert, men måtte flytte litt på meg/oss.

Gjest en hjelp
Skrevet

Prøv å se livet ut over det å ha en jobb. Meningen med livet er ikke jobb.

Spør aetat hva slags hjelp de kan tilby deg ut over arbeidsformidling. Kanskje du kan få opplæring til annet yrke ?

Jeg har vært uten jobb i snart tre år. Kan ikke ta det for personlig, ellers knekker jeg sammen. Men jeg fikk bra hjelp av aetat. Ser lys i tunnellen selv både alder og helse ikke gjør det lettere for ny jobb.

Skrevet

Jeg er en tilårskommen fyr, og jeg søkte på aetat. Jeg fikk jobb tvert, men måtte flytte litt på meg/oss.

Vet du hva aetat sier? 'Lykke til!'

Skrevet

Prøv å se livet ut over det å ha en jobb. Meningen med livet er ikke jobb.

Spør aetat hva slags hjelp de kan tilby deg ut over arbeidsformidling. Kanskje du kan få opplæring til annet yrke ?

Jeg har vært uten jobb i snart tre år. Kan ikke ta det for personlig, ellers knekker jeg sammen. Men jeg fikk bra hjelp av aetat. Ser lys i tunnellen selv både alder og helse ikke gjør det lettere for ny jobb.

Jeg ser overhodet ikke lys i tunnelen og slett ingen mening i noe som helst. Jeg vil dø.

Skrevet

Søk jobber innenfor andre felt enn det du har erfaring/utdanning i.

Gå lange turer med hunden (skaff deg en om du ikke har)!

En i min familie har vært uten jobb et år. Det ser ut til at h*n koser seg, og ikke minst hunden.

Skrevet

Søk jobber innenfor andre felt enn det du har erfaring/utdanning i.

Gå lange turer med hunden (skaff deg en om du ikke har)!

En i min familie har vært uten jobb et år. Det ser ut til at h*n koser seg, og ikke minst hunden.

Jeg har søkt og søker på ALT, jobber jeg er kvalifisert for har jeg nesten glemt hva er.

Hund? Mottar 6000 bto i dagpenger i mnd.

Skrevet

Jeg ser overhodet ikke lys i tunnelen og slett ingen mening i noe som helst. Jeg vil dø.

Om du seriøst ønsker å dø så er det på tide å be om hjelp. Bestill time hos fastlegen som en begynnelse. Om du har det så ille skal du ikke gå alene med det.

Lykke til.

Skrevet

Hei.

Har du det så tøft så synes jeg du skal søke hjelp.

Ta kontakt med legen din, kanskje du trenger noen å prate med eller medisiner eller no for å komme deg over kneika.

Er du så deprimert så vit at dette kan slå ut på "auraen" din og også hindre deg i å få jobber ol.

Har du sett over kursene aetat har ?

Kunne du tenke deg å videreutdanne deg, utdanne deg til noe annet kanskje ?

Har du mulighet til å flytte på deg, har du lyst ?

Hvis du bare får bukt med det triste du sliter med inni deg, så kan det hende det dukker opp muligheter du kanskje ikke ser akkurat nå.

Lykke til.

Hilsen...

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg søkte på web-sidene deres og tok direkte kontakt med arbeidsgiver. Nå har jeg en drømmejobb.

Skrevet

Hvilke jobber søker du?

Hva slags kompetanse har du?

Hva slags kompetanse kan du få deg?

Hva kan du bruke den ledige tiden til konstruktivt?

Still deg desse spørsmålene, søk på alt du kommer over...

Har du skader som gjør at du ikke kan ta visse jobber?

Hvor lenge har du vært arbeidsledig?

Hvor gammel er du?

Hva gjør du selv for å få jobb?

Ikke ment som kritikk men konsturktiv tenking på et problem....

Kan du søke skole til høsten?

Finn mulighetene dine, fordi de er ubegrenset...

Gjør noe for å få erfaring fra andre jobber...

Selv har jeg drevet en del frivillighets arbeid når jeg har gått ledig... da har ikke dagene blitt så laaaaange....

Skrevet

Hei.

Har du det så tøft så synes jeg du skal søke hjelp.

Ta kontakt med legen din, kanskje du trenger noen å prate med eller medisiner eller no for å komme deg over kneika.

Er du så deprimert så vit at dette kan slå ut på "auraen" din og også hindre deg i å få jobber ol.

Har du sett over kursene aetat har ?

Kunne du tenke deg å videreutdanne deg, utdanne deg til noe annet kanskje ?

Har du mulighet til å flytte på deg, har du lyst ?

Hvis du bare får bukt med det triste du sliter med inni deg, så kan det hende det dukker opp muligheter du kanskje ikke ser akkurat nå.

Lykke til.

Hilsen...

Har Høy utdanning. Det triste er at jeg ikke får jobb, så løsningen er jobb.

Skrevet

Hvilke jobber søker du?

Hva slags kompetanse har du?

Hva slags kompetanse kan du få deg?

Hva kan du bruke den ledige tiden til konstruktivt?

Still deg desse spørsmålene, søk på alt du kommer over...

Har du skader som gjør at du ikke kan ta visse jobber?

Hvor lenge har du vært arbeidsledig?

Hvor gammel er du?

Hva gjør du selv for å få jobb?

Ikke ment som kritikk men konsturktiv tenking på et problem....

Kan du søke skole til høsten?

Finn mulighetene dine, fordi de er ubegrenset...

Gjør noe for å få erfaring fra andre jobber...

Selv har jeg drevet en del frivillighets arbeid når jeg har gått ledig... da har ikke dagene blitt så laaaaange....

Jeg tar hvilken som helst jobb, er ikke kresen i det hele tatt. Men et tretalls søknader har ikke hjulpet.

dødssliten

Skrevet

Jeg søkte på web-sidene deres og tok direkte kontakt med arbeidsgiver. Nå har jeg en drømmejobb.

Har søkt på alt som tenkes kan av det aetat lyser ut

Skrevet

Jeg tar hvilken som helst jobb, er ikke kresen i det hele tatt. Men et tretalls søknader har ikke hjulpet.

dødssliten

Sist jeg var a.ledig sendte jeg ut over 600 søknader og fikk kun svar på noen få!!!

Jobb det fikk jeg... på sjøen!!!

Er du villig til det, så ring et rederi... hurtigruta, offshore o.l

Salg, telefonselger, u name it!!!

Hvilken utdannelse har du?

Skrevet

Har søkt på alt som tenkes kan av det aetat lyser ut

Svalbard!!! er jo en plass med jobber....

Shitt jeg vet åssen du sliter... de med høy utdanninger utdanner seg desverre til a.ledighet!!!

Utlandet da?

Skrevet

Sist jeg var a.ledig sendte jeg ut over 600 søknader og fikk kun svar på noen få!!!

Jobb det fikk jeg... på sjøen!!!

Er du villig til det, så ring et rederi... hurtigruta, offshore o.l

Salg, telefonselger, u name it!!!

Hvilken utdannelse har du?

Har daglig omsorg for barn, så jeg er ikke flyttbar, dessverre.

Universitetsutdanning, høy.

Salgsjobber er vel det eneste jeg ikke har søkt på. Det er neste på listen.

Takk for råd.

Gjest en hjelp
Skrevet

Gjør som Soria anbalte deg. Jeg var selv temmelig langt nede og gikk til legen. Men hadde ikke tanker om døden. Fikk god hjelp.

Du skal huske på at arbeidesgivere merker fort om noen er for sliten til å kunne begynne i jobb. Da vil de ikke la dem få et kort engasjement en gang.

Derfor er det viktig at du tar helsen din alvorlig og går til legen. Av legen får du hjelp til å komme deg ovenpå. Da har du ikke det mot deg når du søker jobb.

Og en ting til: antagelig har du vært ute for vonde hendelser i det siste. De bare MÅ du legge bak deg. Har noen plaget deg, så gå ikke med bitterhet mot denne personen. Det ødelegger for deg. Det er særdeles viktig at du legger vonde hendelser bak deg.

*trøsteklem*

Skrevet

Gjør som Soria anbalte deg. Jeg var selv temmelig langt nede og gikk til legen. Men hadde ikke tanker om døden. Fikk god hjelp.

Du skal huske på at arbeidesgivere merker fort om noen er for sliten til å kunne begynne i jobb. Da vil de ikke la dem få et kort engasjement en gang.

Derfor er det viktig at du tar helsen din alvorlig og går til legen. Av legen får du hjelp til å komme deg ovenpå. Da har du ikke det mot deg når du søker jobb.

Og en ting til: antagelig har du vært ute for vonde hendelser i det siste. De bare MÅ du legge bak deg. Har noen plaget deg, så gå ikke med bitterhet mot denne personen. Det ødelegger for deg. Det er særdeles viktig at du legger vonde hendelser bak deg.

*trøsteklem*

Takk for råd. Arbeidsgivere vet neppe noe som helst om meg da jeg ikke kommer så langt at jeg får treffe dem.

Jeg vet ikke hva legen kan gjøre? H*n kan jo ikke gi meg jobb.

Skrevet

Har daglig omsorg for barn, så jeg er ikke flyttbar, dessverre.

Universitetsutdanning, høy.

Salgsjobber er vel det eneste jeg ikke har søkt på. Det er neste på listen.

Takk for råd.

Hvorfor er du ikke flyttbar når du har barn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...