Gå til innhold

Arbeidsledig og over randen

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig og deprimert
Skrevet

Hvorfor er du ikke flyttbar når du har barn?

Barna har en forelder til og jeg verken kan eller vil skille dem.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

5

• soleil

3

• Soria

1

• fresja

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takk for råd. Arbeidsgivere vet neppe noe som helst om meg da jeg ikke kommer så langt at jeg får treffe dem.

Jeg vet ikke hva legen kan gjøre? H*n kan jo ikke gi meg jobb.

Om du er så deprimert at det går ut over deg og dine, så er det ingen skam å søke proffesjonell hjelp... eller?

Skrevet

Om du er så deprimert at det går ut over deg og dine, så er det ingen skam å søke proffesjonell hjelp... eller?

Neida, ingen skam. Men jeg vil ha JOBB, ikke piller eller psykolog. Det kan ikke løse et fnugg av problemet.

Takk for at du bryr deg.

Gjest Rusle
Skrevet

Gi ikke opp! Du får deg jobb før eller senere. Du får trøste deg med at du er langt fra alene.

Hva med dagmamma?

Skrevet

Gi ikke opp! Du får deg jobb før eller senere. Du får trøste deg med at du er langt fra alene.

Hva med dagmamma?

Takk, DET var et konkret og ikke så verst forslag! Har jeg ikke tenkt på.

Henger opp lapper i morgen den dag. Annonsering er for dyrt. Har du forslag til hvordan jeg kan promotere meg?

Skrevet

Hei.

Har du det så tøft så synes jeg du skal søke hjelp.

Ta kontakt med legen din, kanskje du trenger noen å prate med eller medisiner eller no for å komme deg over kneika.

Er du så deprimert så vit at dette kan slå ut på "auraen" din og også hindre deg i å få jobber ol.

Har du sett over kursene aetat har ?

Kunne du tenke deg å videreutdanne deg, utdanne deg til noe annet kanskje ?

Har du mulighet til å flytte på deg, har du lyst ?

Hvis du bare får bukt med det triste du sliter med inni deg, så kan det hende det dukker opp muligheter du kanskje ikke ser akkurat nå.

Lykke til.

Hilsen...

Jeg er egentlig optimistisk og lett til sinns, men alt jeg har tatt i siste året har blitt til dritt, så spiralen er nedadgående ja

Gjest Rusle
Skrevet

Henger opp lapper i morgen den dag. Annonsering er for dyrt. Har du forslag til hvordan jeg kan promotere meg?

Nei guud, sånt er jeg så lite flink til.

Du vil nok få spørsmål om du har erfaring med barn. Men så lenge du selv vet at du vil klare jobben bra, så går det greit. Tenk over om du vil foretrekke/passe til de minste eller større barn.

Lykke til!

Skrevet

Nei guud, sånt er jeg så lite flink til.

Du vil nok få spørsmål om du har erfaring med barn. Men så lenge du selv vet at du vil klare jobben bra, så går det greit. Tenk over om du vil foretrekke/passe til de minste eller større barn.

Lykke til!

Har erfaring med egne barn.

Ellers er jeg en dust med åtte års teoretisk og åpenbart ubrukelig formell kompetanse.

Skrevet

Du sier at du har egne barn, i hvilken alder...

dette kan du skrive, skriv litt om hvordan du bor (om du vil passe hjemme) altså om du har hage man kan leke i osv...

Du har jo egne barn så å passe andres skulle vel ikke være en sak:)

Håper virkelig at du finner noe snart:)

Lykke til

Skrevet

Jeg er også arbeidsledig for tiden og man blir lettere deprimert da, går hjemme, føler seg ikke god nok til noe. Men idag var jeg ute å leverte cv på butikker fordi jeg vet at selv om de ikke har jobb til meg akkurat idag så kan det hende at de ringer meg når de trenger folk.

Ofte er det slik at steder gjerne ikke går ut å utlyser etter folk med engang heller så hvis du er tidlig ute å spør så kan det jo hende at noen feks skal ut i svangerskapspermisjon, slutte om en mnd osv. Deltidsjobber er jo greie å ha også for da får man erfaring og gjør man det bra så kan det hende at de vil ha deg lengre. Jeg selv har jobbet mye vikar, fordi det er ikke alltid lett å få fast jobb idag. Du kan gå gjennom vikarbyråer også, og kan være heldig å finne jobb der.

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet
Skrevet

Takk forresten! :-)

Hadde jeg vært ungkar (er du?) hadde jeg søkt på jobb om så var i Kautokeino;-)

Gjest Rusle
Skrevet

Har erfaring med egne barn.

Ellers er jeg en dust med åtte års teoretisk og åpenbart ubrukelig formell kompetanse.

Du er da ikke en dust fordi du har tatt en lang utdannelse!

Den utdannelsen får du bruk for før eller senere ;-)

Skrevet

Jeg ser overhodet ikke lys i tunnelen og slett ingen mening i noe som helst. Jeg vil dø.

Om du flytter på deg finnes det jobber nok. Alle bør tjene til livets opphold, jeg f.eks. flytta med hele familien for å få jobb.

Skrevet

Neida, ingen skam. Men jeg vil ha JOBB, ikke piller eller psykolog. Det kan ikke løse et fnugg av problemet.

Takk for at du bryr deg.

Jeg kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver. For mange er det en sorg å ikke få jobbe.

For min del så løsnet da da jeg nesten hadde gitt opp. Jeg skrev et brev til aetat og fikk et møte der for å diskutere mulige praksisplasser og muligheter for arbeidsplasser med lønnstilskudd slik at jeg fikk praktisere yrket mitt. Det ble aldri noe av, men jeg fikk støtte og et psykisk løft og et par uker senere ble jeg innkalt på et intervju og fikk jobben! Før dette var jeg helt på bånn, slik som du beskriver. Følte meg som et null, var blakk og hadde ikke rett på dagpenger en gang.

Kanskje kan du undersøke mulighetene for praksis/lønnstilskudd slik at du ihvertfall får praktisert yrket ditt. På lengre sikt kan det gi deg jobb..

Skrevet

Jeg kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver. For mange er det en sorg å ikke få jobbe.

For min del så løsnet da da jeg nesten hadde gitt opp. Jeg skrev et brev til aetat og fikk et møte der for å diskutere mulige praksisplasser og muligheter for arbeidsplasser med lønnstilskudd slik at jeg fikk praktisere yrket mitt. Det ble aldri noe av, men jeg fikk støtte og et psykisk løft og et par uker senere ble jeg innkalt på et intervju og fikk jobben! Før dette var jeg helt på bånn, slik som du beskriver. Følte meg som et null, var blakk og hadde ikke rett på dagpenger en gang.

Kanskje kan du undersøke mulighetene for praksis/lønnstilskudd slik at du ihvertfall får praktisert yrket ditt. På lengre sikt kan det gi deg jobb..

Takk. Jeg skal på arbeidsmarkedstiltak i fire uker (lære å skrive søknader....... for det kan jeg jo ikke *ironi*), dernest praksisplass i tre måneder (jobbe for dagpengene..... kr 6300 i måneden som skal skattes av).

Jeg bør visst være takknemlig.

Skrevet

Takk. Jeg skal på arbeidsmarkedstiltak i fire uker (lære å skrive søknader....... for det kan jeg jo ikke *ironi*), dernest praksisplass i tre måneder (jobbe for dagpengene..... kr 6300 i måneden som skal skattes av).

Jeg bør visst være takknemlig.

Vel.. det kan jo hende du har noe å lære når det gjelder å skrive søknader? Du skriver at du har skrevet over 100 søknader og du har enda ikke fått napp.

Hvis du kan få praksis innenfor ditt fagfelt så må vel det være bra? Undersøk om muligheter for lønnstilskudd så får du bedre betalt. (Da betaler aetat litt av lønna og arbeidsplassen resten, samt at de lover deg fremtidig jobb der).

Hvis du får supplerende sosialhjelp så bør du søke om motivasjonstilskudd. Om det er noe de praktiserer i din kommune så vil du få noen kr ekstra når du er på tiltak.

Vet ikke om du har grunn til å være takknemlig akkurat, men bitterhet vil garantert ikke gi deg noen jobb.

Hvis du er deprimert i medisinsk forståelse av ordet så bør du kanskje oppsøke lege.

Skrevet

Vel.. det kan jo hende du har noe å lære når det gjelder å skrive søknader? Du skriver at du har skrevet over 100 søknader og du har enda ikke fått napp.

Hvis du kan få praksis innenfor ditt fagfelt så må vel det være bra? Undersøk om muligheter for lønnstilskudd så får du bedre betalt. (Da betaler aetat litt av lønna og arbeidsplassen resten, samt at de lover deg fremtidig jobb der).

Hvis du får supplerende sosialhjelp så bør du søke om motivasjonstilskudd. Om det er noe de praktiserer i din kommune så vil du få noen kr ekstra når du er på tiltak.

Vet ikke om du har grunn til å være takknemlig akkurat, men bitterhet vil garantert ikke gi deg noen jobb.

Hvis du er deprimert i medisinsk forståelse av ordet så bør du kanskje oppsøke lege.

Hva er motivasjonstilskudd?

Er ikke bitter, men noen dager er bare grusomme. Det går bedre i dag.

Nå har jeg faktisk to intervjuer på gang.

PS: Jeg skriver svært gode søknader og har en praktfull CV i henhold til de karriererådgiverne jeg har snakket med. Problemet er nok "vanskelig" utdanning for hvermannsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...