Gå til innhold

Arbeidsledig og over randen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er motivasjonstilskudd?

Er ikke bitter, men noen dager er bare grusomme. Det går bedre i dag.

Nå har jeg faktisk to intervjuer på gang.

PS: Jeg skriver svært gode søknader og har en praktfull CV i henhold til de karriererådgiverne jeg har snakket med. Problemet er nok "vanskelig" utdanning for hvermannsen.

Så bra at du har to intervjuer på gang! Da gjelder det å psyke seg opp..

Tvi-tvi!

Jeg mente å ha lest at du fikk utbetalt rundt 6000 kr i dagpenger, så jeg tenkte du kanskje hadde supplerende sosialhjelp? I såfall vil motivasjonstilskudd være en slags belønning som man søker om hos sosialtjenesten. Det innebærer at man får litt mer penger pr måned når man er med på tiltak.

Nå vet jeg ikke om det er aktuelt for deg å søke på. Det kommer an på utgiftene dine og om du er gift og ektefellen er i jobb, så spørs det om det er noe vits i å søke.

Men uansett: Lykke til med jobbsøkingsprosessen og intervjuene. Det hjelper på spiriten når en kommer til intervju.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

5

• soleil

3

• Soria

1

• fresja

1

Mest aktive i denne tråden

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg vet ikke hva du kan eller er motivert for.

Men jeg tror at det i de fleste tilfeller er mulig å få seg jobb, det handler nok heller ganske ofte om hvilke krav og forventninger vi har i forhold til jobbinnhold og lønn.

Vokt deg vel for å synke for dypt. Kanskje du burde kontakte fastlegen for en samtale?

Gjest ulykkelig og deprimert
Skrevet

Jeg vet ikke hva du kan eller er motivert for.

Men jeg tror at det i de fleste tilfeller er mulig å få seg jobb, det handler nok heller ganske ofte om hvilke krav og forventninger vi har i forhold til jobbinnhold og lønn.

Vokt deg vel for å synke for dypt. Kanskje du burde kontakte fastlegen for en samtale?

Hvis du visste hvordan jeg har støvsuget *sted og omegn* for å finne ALLE mulige jobber, hadde du ikke antydet noe om selektiv innstilling. Kjenner at jeg får piggene ut, men du mente kanskje ikke å antyde at jeg stiller for store krav?

Har høyere utdanning enn de fleste i dette landet og skal på intervju for en vaskejobb i overmorgen. Får jeg den, tar jeg den, uansett lønn.

Jeg har bortimot sluttet å tenke at jeg skal få en jobb jeg er kvalifisert for, det får eventuelt komme som en bonus. Jeg må ha en jobb, uansett hva og til uansett lønn.

Gjest ulykkelig og deprimert
Skrevet

Så bra at du har to intervjuer på gang! Da gjelder det å psyke seg opp..

Tvi-tvi!

Jeg mente å ha lest at du fikk utbetalt rundt 6000 kr i dagpenger, så jeg tenkte du kanskje hadde supplerende sosialhjelp? I såfall vil motivasjonstilskudd være en slags belønning som man søker om hos sosialtjenesten. Det innebærer at man får litt mer penger pr måned når man er med på tiltak.

Nå vet jeg ikke om det er aktuelt for deg å søke på. Det kommer an på utgiftene dine og om du er gift og ektefellen er i jobb, så spørs det om det er noe vits i å søke.

Men uansett: Lykke til med jobbsøkingsprosessen og intervjuene. Det hjelper på spiriten når en kommer til intervju.

På DOL lærer man mye. Det går altså an å få penger fra sosialkontoret hvis dagpengeutbetalingen nesten er en vits? Takk for det!

Har nok ingen til å forsørge meg, nei.

Gjest en hjelp
Skrevet

Takk for råd. Arbeidsgivere vet neppe noe som helst om meg da jeg ikke kommer så langt at jeg får treffe dem.

Jeg vet ikke hva legen kan gjøre? H*n kan jo ikke gi meg jobb.

"Jeg vet ikke hva legen kan gjøre? H*n kan jo ikke gi meg jobb. "

Han kan selvfølgelig ikke gi deg jobb. Men han kan hjelpe deg til å komme så pass ovenpå at du lettere greier å skaffe deg jobb.

Det er ingen skam å bruke antidepressiva. De virker, men det tar litt tid. Det er mange som benytter seg av slik hjelp. Ta imot den hjelpen du kan få.

Husk på at når vi mennesker er nedfor, er det mye lettere å gjøre valg det er grunn til å angre på. Det er en viktig grunn til å ta dette helseproblemet alvorlig.

*trøsteklem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...