Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver: "Årsaken er selvsagt at han (som de fleste andre muslimer) anser det "muslimske samfunn" i Norge som et homogent hele, uavhengig av muhammedanerne er "norsk" eller ikke."

Akkurat som deg, med andre ord?

Helt rett Sør.

Det er ikke bare Grip eller jeg som oppfatter det slik, men også "de" - med tanke på oss og dem.

Det er realitetene vi må forholde oss til.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• Goliath

19

• Grip

8

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

OK - mener du at vi skal følge menneskerettighetene (slik jeg forfekter) og derfor IKKE deportere disse kaprerene til land hvor de risikerer dødsstraff?

Eller mener du (som prestestyret) at man ikke trenger følge menneskerettighetene), og derfor kan deportere dem?

Jeg mener vi skal sende dem tilbake dit de kommer fra - uansett om det strider mot din eller andres fortolkning av menneskerettighetene eller ikke.

Om prestestyret i Iran skulle være enig med meg i en spesifikk sak, så betyr ikke det at jeg er tilhenger av prestestyret i Iran - like lite som det betyr at mor Aase og en stein er noe av det samme bare fordi de deler en felles egenskap.....

Skrevet

I teorien er jeg fullstendig enig med deg i det.

Men vi er nok mer uenige om hvordan man oppnår integrering med mennesker fra en kultur der svært mange av dem ikke ønsker en integrering med "oss".

Da er det vi som skal og må sette krav til dem - og ikke omvendt.

Please - les det jeg skrev om SKAUT. Syns du ikke det er i fullstendig feil ende å begynne med de små barna? - Barn gjør som mamma sier (og i noen kulturer gjør mamma som pappa sier - hehe) - bør vi ikke oppfordre kvinner til å kaste hijaben FRIVILLIG? Er ikke det å være medsøster? Tvang og forbud lager bare mere trass. Jeg liker IKKE den loven de har vedtatt i Frankrike.

Skrevet

Jeg kom plutselig på hvor teit det var å trekke inn bunad her....sorry.

TRUSE er mer relevant! Vi er vann til å dekke den delen av kroppen - og gjør som vi får beskjed om - når vi er sånn 3-4 år så må vi pent ha på truse på stranda etc. - enda rumpa ikke er så veldig anderledes blitt...:) Slik er små muslimske jenter vant til med å dekke til håret. jeg syns det er "håreisende" å si til en unge at de skal ta av noe som mor og far STRENGT (kanskje) har sagt at de skal gå med. det er å begynne i fullstendig feil ende.

Skrevet

Det er jo det som er det store spørsmålet.

Det blir ikke riktig å nekte alle å bruke hijab fordi noen tvinges til det.

Like lite som en bør forby biler fordi noen kjører i fylla.

Men en bør slå ned på f.eks. utenlandske ambassader som utøver press på norske statsborgere.

En bør gå hardt ut med informasjon til kvinner om at bruk av hijab er frivillig. Da kan en kanskje etterhvert oppnå at det blir frivillig i praksis. Slike forandringer tar gjerne lang tid.

HELT ENIG!

Skrevet

Please - les det jeg skrev om SKAUT. Syns du ikke det er i fullstendig feil ende å begynne med de små barna? - Barn gjør som mamma sier (og i noen kulturer gjør mamma som pappa sier - hehe) - bør vi ikke oppfordre kvinner til å kaste hijaben FRIVILLIG? Er ikke det å være medsøster? Tvang og forbud lager bare mere trass. Jeg liker IKKE den loven de har vedtatt i Frankrike.

Selvfølgelig skal det oppfordres til at det skal være frivillig.

Men når vi allerede har regler for hva antrekket skal være - om det er uniformer, inne i klasserommet, på arbeidsplassen etc - så skal selvfølgelig de følges av alle.

Hva folk så ønsker å gjøre på deres fritid er deres sak.

Vanskligere er det ikke for meg, og jeg forstår ikke hvorfor det er vi og våre regler som skal tilpasses de som kommer til Norge - i stedet for at de tilpasser seg oss og våre regler her.

Jeg ville selvfølgelig tilpasset meg reglene der jeg reiste. Og hvis jeg ikke kunne tilpasse meg dem, så hadde jeg ikke reist dit.

Skrevet

Jeg mener vi skal sende dem tilbake dit de kommer fra - uansett om det strider mot din eller andres fortolkning av menneskerettighetene eller ikke.

Om prestestyret i Iran skulle være enig med meg i en spesifikk sak, så betyr ikke det at jeg er tilhenger av prestestyret i Iran - like lite som det betyr at mor Aase og en stein er noe av det samme bare fordi de deler en felles egenskap.....

Nettopp - du og prestestyret er helt på linje.

Skrevet

Selvsagt skal vi ikke forby norske ambassadører å snakke med lokalbefolkningen - eller pakistanske for den saks skyld.

Det er jo ingen her som har gitt uttrykk for det.

Hvorfor denne oppkonstruerte vinkling og problemstilling?

Hva er da poenget?

Skrevet

Selvfølgelig skal det oppfordres til at det skal være frivillig.

Men når vi allerede har regler for hva antrekket skal være - om det er uniformer, inne i klasserommet, på arbeidsplassen etc - så skal selvfølgelig de følges av alle.

Hva folk så ønsker å gjøre på deres fritid er deres sak.

Vanskligere er det ikke for meg, og jeg forstår ikke hvorfor det er vi og våre regler som skal tilpasses de som kommer til Norge - i stedet for at de tilpasser seg oss og våre regler her.

Jeg ville selvfølgelig tilpasset meg reglene der jeg reiste. Og hvis jeg ikke kunne tilpasse meg dem, så hadde jeg ikke reist dit.

Ja, det kan du jo si. Jeg ville nå likevel ikke hoppet i taket om det astt noen med KIWI-grønn Hijab på Kiwi.

:-)

Skrevet

Hva er da poenget?

Poenget med hva?

Skal man ikke kunne kommentere noe man ikke synes noe om - uten at andre (deg) dermed kommer løpenede og ilegger deg en rekke påstander eller meninger du aldri har ytret?

Hva er ditt poeng?

Skrevet

Nettopp - du og prestestyret er helt på linje.

Og som vanlig lyver du så det renner av deg....

Skrevet

Og som vanlig lyver du så det renner av deg....

Respekterer du, eller respekterer du ikke, Menneskerettighetene?

Skrevet

Respekterer du, eller respekterer du ikke, Menneskerettighetene?

Jeg respekterer menneskerettighetene slik jeg tolker dem, men neppe dine fortolkninger av dem.

Skrevet

Helt rett Sør.

Det er ikke bare Grip eller jeg som oppfatter det slik, men også "de" - med tanke på oss og dem.

Det er realitetene vi må forholde oss til.

Det er fornøyelig igjen å observere at du innrømmer at du og fundamentalistene er på linje.

Dette har jeg påpekt lenge.

Skrevet

Ganske riktig. Jeg observerer at det er slik.

Det er fornøyelig igjen å observere at du innrømmer at du og fundamentalistene er på linje.

Skrevet

Jeg respekterer menneskerettighetene slik jeg tolker dem, men neppe dine fortolkninger av dem.

Å sende Mennesker der hvor de risikerer dødsstraff og tortur er åpenbart IKKE ihht Menneskerettighetene.

Skrevet

Det fornøyelige er vel heller at du til stadighet må lire av deg løgner om andre for i det hele tatt å ha argumenter å bruke.

Skrevet

Å sende Mennesker der hvor de risikerer dødsstraff og tortur er åpenbart IKKE ihht Menneskerettighetene.

Hvorfor er det åpenbart?

Går det klart frem at all form for dødsstraff er i mot menneskerettighetene, eller er det bare slik du ønsker å tolke dem?

Sistnevnte er selvfølgelig saken - som vanlig - og det er åpenbart at disse terroristene kunne vært sendt tilbake til Iran, hadde vi ønsket å gi de signalene til terrorister som vi ÅPENBART burde ha gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...