Gå til innhold

Har det rabla for systemet????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt normalt. Det er svært vanlig at nøkkelpersoner i en bedrift har bonuser hvis man oppnår et godt økonomisk resultat.

At det skjer hos en leverandør av kraft, er ikke noe verre enn at det skjer i andre bransjer, der salget har vært godt, og bedriften har tjent penger.

Skrevet

Helt normalt. Det er svært vanlig at nøkkelpersoner i en bedrift har bonuser hvis man oppnår et godt økonomisk resultat.

At det skjer hos en leverandør av kraft, er ikke noe verre enn at det skjer i andre bransjer, der salget har vært godt, og bedriften har tjent penger.

Jo det er så, men hvorfor måtte prisene opp i de utrolige høyder de var ifjor??

Selskapene så seg jo nødt til og gjøre dette, påstod de ville gå konkurs om dette ikke skjedde...

neimen om jeg skjønner noe av dette..

petter smart
Skrevet

Det er vel ikke verre enn at matbutikker, kommuner og andre firmaer som leverer varer/tjenester vi er avhengige av bruker en del av overskuddet til bonuser til de ansatte.

Det som er tvilsomt er måten de gjorde det på. Det var så mye snakk om lite vann i magasinene og at de satte opp prisen nesten for å være snill mot oss (verne oss mot vårt eget overforbruk av strøm).

Hadde de heller vært ærlige og sagt at de ville tjene mer penger så hadde det vært noe annet.

Skrevet

Jo det er så, men hvorfor måtte prisene opp i de utrolige høyder de var ifjor??

Selskapene så seg jo nødt til og gjøre dette, påstod de ville gå konkurs om dette ikke skjedde...

neimen om jeg skjønner noe av dette..

Mulig det burde vært statlig. en av de få tingene vi er avhegig av er jo faktisk strøm.

Skrevet

Mulig det burde vært statlig. en av de få tingene vi er avhegig av er jo faktisk strøm.

Det var jo det før. Privatiseringen er ene og alene skyld i strømprisene. Dette kommer til å skje med enda flere "goder" med tiden.

"......................"

Skrevet

Det var jo det før. Privatiseringen er ene og alene skyld i strømprisene. Dette kommer til å skje med enda flere "goder" med tiden.

"......................"

Nå må jeg lese Venstre's program for å se hva jeg mener! hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...