Gå til innhold

Ikke rart de vil ta ham ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jan Simonsen hyller drapet på sjeik Yassin.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article204489.ece

Merk vel at Nettavisen kaller Hamas en «frigjøringsorganisasjon», enda de står oppført som en terrororganisasjon.

At Frp, som (according to a certain party) stort sett består av idioter, ønsker Simonsen dit peppern gror, begynner å demre for meg. Som fremtredende medlem av Israels Venner passer neppe han inn i et parti som huser nazister og annet pakk som ikke har evnen til å tenke selv.

Og Simonsen er ikke engang kristenfundamentalist. Ikke rart at Helskog måtte lande en homseanklage på ham, så puritanerne kunne kaste ham som en moralsk defekt avviker.

En bør ikke ha nese for politikk for å kjenne drittlukta.

Skrevet

Frigjøringsorganisasjon, jaja...

Jeg var innom en tv-kanal forleden, hvor Midt-Østen var tema. Willoch var selvsagt der, sammen med en rad andre juke-boxer og papegøyer. Man mente unisont at vi måtte skjønne årsaken til konflikten (les: overgrepene mot palestinerne) for å løse den. En palestinsk stat med fn-grenser og massiv økonomisk støtte ble nevnt som gunstig og fredsfremmende.

Jahn Otto Johansen forsøkte å smette inn med at hamas og lignende aldri har vært interessert i noen løsning, siden deres mål er å fjerne hele staten Israel inkludert jødene. Å tro at en "palestinsk" stat og penger ville skape fred, er derfor en illusjon. JOJ ble selvsagt avbrutt før han fikk snakke ferdig.

Vi luller oss inn i en forestilling om at terroren slutter hvis vi danser etter dens pipe. Ekstremt naivt, selvsagt, og farlig, farlig....

Skrevet

Frigjøringsorganisasjon, jaja...

Jeg var innom en tv-kanal forleden, hvor Midt-Østen var tema. Willoch var selvsagt der, sammen med en rad andre juke-boxer og papegøyer. Man mente unisont at vi måtte skjønne årsaken til konflikten (les: overgrepene mot palestinerne) for å løse den. En palestinsk stat med fn-grenser og massiv økonomisk støtte ble nevnt som gunstig og fredsfremmende.

Jahn Otto Johansen forsøkte å smette inn med at hamas og lignende aldri har vært interessert i noen løsning, siden deres mål er å fjerne hele staten Israel inkludert jødene. Å tro at en "palestinsk" stat og penger ville skape fred, er derfor en illusjon. JOJ ble selvsagt avbrutt før han fikk snakke ferdig.

Vi luller oss inn i en forestilling om at terroren slutter hvis vi danser etter dens pipe. Ekstremt naivt, selvsagt, og farlig, farlig....

Jeg så debatten selv, og JOJ hadde mange gode poenger.

Willoch skuffer meg litt, selv om også han har en del gode poenger. Men han er alt for ensidig (og går for langt) i sin kritikk av Israel samtidig som han ikke legger nok vekt på deres ståsted og utfordring.

Og han er alt for "snill" og forsiktig i sin kritikk (om noen) av palestinerne og spesielt de militante palestinske terror gruppene. Ikke minst viser han alt for stor forståelse for den palestinske politiske ledelse - og deres feige eller bevisste "handlingslammelse".

Skrevet

Jeg så debatten selv, og JOJ hadde mange gode poenger.

Willoch skuffer meg litt, selv om også han har en del gode poenger. Men han er alt for ensidig (og går for langt) i sin kritikk av Israel samtidig som han ikke legger nok vekt på deres ståsted og utfordring.

Og han er alt for "snill" og forsiktig i sin kritikk (om noen) av palestinerne og spesielt de militante palestinske terror gruppene. Ikke minst viser han alt for stor forståelse for den palestinske politiske ledelse - og deres feige eller bevisste "handlingslammelse".

Han er vel blitt gammel rørete! :)

Skrevet

Han er vel blitt gammel rørete! :)

Han har blitt alt for "soft" på sine gamle dager ja...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...