Gå til innhold

Er det lurt å ta livet av ledere.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....av terrororganisasjoner så snart man har en mulighet?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220583

Hadde USA tatt bin Laden når de første gang kunne, i stedet for å forsøke et nytteløst diplomati - så hadde kanskje mange liv vært spart.

Selv støtter jeg alle forsøk på å ta livet av ALLE som leder, deltar eller aktivt bistår en hver form for "internasjonalt annerkjent" terror organisasjon.

Gjest Paradoks
Skrevet

Jeg støtter drap på alle som er forvirret nok til å ville drepe andre..hm, det inkluderer visst deg...

Skrevet

Jeg støtter drap på alle som er forvirret nok til å ville drepe andre..hm, det inkluderer visst deg...

Det inkluderer visst deg også....men så langt klarer du sikkert å resonere deg frem til selv?

Man må gjerne være prinsippfast så lenge det bare går ut over deg selv....

Jeg ønsker heller ikke at verden og menneskets natur er slik de er. Men jeg velger å forholde meg til realitetene i stedet for drømmene....

Gjest Paradoks
Skrevet

Det inkluderer visst deg også....men så langt klarer du sikkert å resonere deg frem til selv?

Man må gjerne være prinsippfast så lenge det bare går ut over deg selv....

Jeg ønsker heller ikke at verden og menneskets natur er slik de er. Men jeg velger å forholde meg til realitetene i stedet for drømmene....

Oi, meg? Jaja, vi skal jo alle dø engang. Så fint at jeg bare var sarkastisk...

Skrevet

Hovedreglene i kampen mot terror må være å sørge for at "nytten" fra terror blir negativ, for terroristene.

Dette ble brukt med hell mot flykapringer på 70-tallet ved at man aldri møtte terroristenes krav, og om nødvendig tok livet av dem. Da ble nytten negativ.

Terrorangrepet mot Spania har gitt positiv nytte for terroristene. De fikk endret spansk politikk etter eget ønske.

Hamas må også oppleve negativ nytte. Blant en rekke tiltak, vil konsekvent avliving av deres ledere bidra til dette.

Gjest Fullfør løpet!
Skrevet

Tja, jeg vet ikke om Sør og hennes (hans) likesinnede ville ha blitt så veldig lei seg om Hitler var tatt av dage uten lov og dom... Eller kanskje jeg tar feil?

Skrevet

...det er en dyd av nødvendighet. Dette er ikke ledere du kan ha diplomatiske forbindelser med, eller forhandle med på sivilisert vis.

Hamas, Al Aqsa Brigade, Islamic Jihad og andre mer eller mindre islamiserte grupper er underbruk av PLO/Fatah, hvis charterfestede mål er å utslette staten Israel.

Jeg mener at de bør ta Arafat neste gang, helst umiddelbart. Dette har pågått lenge nok.

Skrevet

Tja, jeg vet ikke om Sør og hennes (hans) likesinnede ville ha blitt så veldig lei seg om Hitler var tatt av dage uten lov og dom... Eller kanskje jeg tar feil?

Sør ville nok helst sett at Hitler ble invitert til Norge, gitt 9 års fengsel, og deretter alle trygderettigheter (samt portrettintervju i NRK m/Petter Nome, naturligvis).

Skrevet

Sør ville nok helst sett at Hitler ble invitert til Norge, gitt 9 års fengsel, og deretter alle trygderettigheter (samt portrettintervju i NRK m/Petter Nome, naturligvis).

hæhæ - den var stygg!

Skrevet

Hovedreglene i kampen mot terror må være å sørge for at "nytten" fra terror blir negativ, for terroristene.

Dette ble brukt med hell mot flykapringer på 70-tallet ved at man aldri møtte terroristenes krav, og om nødvendig tok livet av dem. Da ble nytten negativ.

Terrorangrepet mot Spania har gitt positiv nytte for terroristene. De fikk endret spansk politikk etter eget ønske.

Hamas må også oppleve negativ nytte. Blant en rekke tiltak, vil konsekvent avliving av deres ledere bidra til dette.

Du tror ikke at valgresultatet var tilfeldig - eller...det holder vel at terroristene ikke tror det i så fall.

Skrevet

hæhæ - den var stygg!

Stygg? Njaa..han har jo selv bekreftet at han ønsker seg bin Laden hit for soning ..når han blir tatt...og påfølgende oppholdstillatelse. Vi kan jo ikke nekte for at han er forfulgt.

Skrevet

Inklusive Sharon? Bush? Blair?

For akkurat som du definere dine fiender som "terrorister", så er det andre som definerer "Bush" som det samme.

Skrevet

he-he.....det verste er at du selvfølgelig har helt rett i det.

For hvorfor skulle Hitler vært behandlet annerledes enn andre despoter? Det ville jo ødelagt for alt hva Sør står for.

Skrevet

Oi, meg? Jaja, vi skal jo alle dø engang. Så fint at jeg bare var sarkastisk...

Så lenge du støtter drap på allle som er forvirret nok til å ville drepe andre...så støtter du jo også drap på deg selv.

Må du ha det inn med teskje?

Skrevet

For akkurat som du definere dine fiender som "terrorister", så er det andre som definerer "Bush" som det samme.

"en veldig intligint idé"

hva betyr intligint?

Skrevet

...hvis de fikk sjansen, det skal du ikke tvile på. Demokratiske ledere i demokratiske land er terrormål for samtlige av disse «frihetskjemperne», og så lenge de opphever krigens folkerett, så må de også finne seg i at andre spiller etter de samme reglene.

Demokratiet overlever ikke hvis det skal være på diktaturenes og terroristenes premisser. Jeg trodde du var «intligint» nok til å skjønne det.

Skrevet

Det finnes bad guys og good guys, positive samfunnssyn og destruktive samfunnssyn.

Den vestlige verden står for det positive, det muslimske for det negative. Det er tilstrekkelig å henvise til den virkelige verden.

al-Qaida, Hamas eller andre terrororganisasjoner vil alltid hate vestlige levesett og kultur, uavhengig og terrorsjefene blir tatt av dage. Naive forestillinger om at vi bør blidgjøre muslimske terrorister for å slik å slippe aksjoner, er farlig.

Muslimene vil alltid anse vestlige borgere og land som fiender. Jeg minnes kjempefesten i "palestina" etter at WTC var truffet. (De har ennå ikke skjønt at det er USA som sikrer at de fortsatt har puls).

Skrevet

Det finnes bad guys og good guys, positive samfunnssyn og destruktive samfunnssyn.

Den vestlige verden står for det positive, det muslimske for det negative. Det er tilstrekkelig å henvise til den virkelige verden.

al-Qaida, Hamas eller andre terrororganisasjoner vil alltid hate vestlige levesett og kultur, uavhengig og terrorsjefene blir tatt av dage. Naive forestillinger om at vi bør blidgjøre muslimske terrorister for å slik å slippe aksjoner, er farlig.

Muslimene vil alltid anse vestlige borgere og land som fiender. Jeg minnes kjempefesten i "palestina" etter at WTC var truffet. (De har ennå ikke skjønt at det er USA som sikrer at de fortsatt har puls).

...må ha hatt et våkent øyeblikk, for nå kom det en melding om at Hamas ikke vil true med å angripe amerikanske mål. Big surprise!

Husk at Hamas opprinnelig var en organisasjon bestående av intellektuelle (!) muslimer, leger, advokater, prester og lærere. Mye av deres funksjoner og ikke minst inntekter er basert på kontakter og virksomhet i USA, så her er det om å gjøre og holde en lav profil.

Men jeg tror nå buske-Bushen har bestemt seg for å avlive denne gærne bikkja, åkke som. Når de lener seg tilbake slik som de gjorde da Yassin pep avsted kan tyde på at de synes Israel er et passe instrument til denne jobben.

Så enig, så enig...

*Otard...V.S.O.P*

Gjest Paradoks
Skrevet

Mener du alvorlig at vi er good guys og muslimer bad - akkurat som på film??? Er ting virkelig så enkelt, så heldig du er som kan slå degt til ro med det.

Skulle vi dømmes av noen utenforstående (aliens) så tror jeg nok ingen hadde blitt sett på som snille.

Husk at muslimer også vet de har rett, akkurat som deg.

Skrevet

Mener du alvorlig at vi er good guys og muslimer bad - akkurat som på film??? Er ting virkelig så enkelt, så heldig du er som kan slå degt til ro med det.

Skulle vi dømmes av noen utenforstående (aliens) så tror jeg nok ingen hadde blitt sett på som snille.

Husk at muslimer også vet de har rett, akkurat som deg.

Jeg er for gammel til å måtte pakke ordene inn i glanset, PK-papir og preike kulturrelativisme med ull i kjeften.

Det må jo være klart for de fleste at vi har formet våre samfunn ut fra en ide om hvordan vi vil ha det, hvor frihet, likestilling, demokrati og økonomisk velstand har vært viktige mål.

Vi har vitterlig vært truet av forskjellige totalitære krefter, enten de har kalt seg naizisme, kommunisme eller nå islamisme. De fleste av oss har ikke vært redd for å fronte de to første, og det er ingen grunn til å la den tredje få herje fritt heller.

Derfor, ja; Det finnes good guys og bad guys. Det var blant annet derfor vi i mange år hadde et forsvar.

.....

Jeg er selvsagt innforstått med at muslimister (eller hva det heter) har en fullstendig annen oppfatning av Vesten og hva som er "gunstig" samfunnsutvikling. Det er jo det striden står om, og da må vi tørre å ta diskusjonen.

I alle områder hvor islamisters grenser støter mot andre, er det konflikter. Balkan, tidligere sovjet-republikker, Afrika, Midt-Østen, India, Bangla-Desh, Thailand, Indonesia for å nevne noen. Uten unntak krig, terror og fanskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...