Gå til innhold

Enda en som anker på seg mer straff

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Først ute» var jo Lars Grønnerud, som kunne kommet unna med et par år. Anken plusset på 16 år til.

Men han karen her:

http://www.haaretz.com/hasen/spages/408359.html

...bør vel få det han fortjener. Aktor la ned påstand om 20 år. Forrige dommen var på 13 år, nå er altså Lagmannsretten også kommet frem til at han er skyldig i voldtekt.

Hadde han drept en politimann ville han vært sikret maksimumstraffen, bør Dereka være mindre verd enn en politimann? Etter min mening: nei! 21 års forvaring er passe.

Når dette er sagt, det er trist å se Derekas venninner nærmest dyrke sorgen. Jeg har mine besteforeldre liggende i nærheten av der hun er begravet, og hver gang jeg er der oppe, sitter det gjerne en eller flere med tomt og stirrende blikk ut i luften - i timevis, hører jeg noen sier.

Når en kjenner de involverte på begge sider, så er det ingen tvil om at det lettere å oppdage at det er ofre på begge sider, selv gjerningsmannen. Men prisen må han allikevel betale.

Skrevet

Hei!

Vet du hvem gjerningspersonen er? I så fall: hvordan vet du det?

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Jeg er oppvokst fem hundre meter fra der drapet skjedde, og på et sted som dette kan en trygt si at alle kjenner alle.

Noe mer ønsker jeg ikke å kommentere den saken.

Skrevet

Jeg er oppvokst fem hundre meter fra der drapet skjedde, og på et sted som dette kan en trygt si at alle kjenner alle.

Noe mer ønsker jeg ikke å kommentere den saken.

Hei!

Du er altså inhabil i denne saken? ;)

Vennlig hilsen

Gjest passeligen
Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Det står jo fullt navn i avisen, gjør det ikke det ?

Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Vel, jeg er ikke i slekt eller besvogret med noen av partene, så juridisk er jeg IKKE inhabil

Men allikevel jeg føler at jeg har hatt «orkesterplass» til denne saken og dermed noe mer informert enn hva som er normalt gjennom media og presse.

Skrevet

Det står jo fullt navn i avisen, gjør det ikke det ?

Hei!

Også en viss Lilands navn sto i avisen...

Forresten: Har du et holdbart argument?

Vennlig hilsen

Skrevet

Vel, jeg er ikke i slekt eller besvogret med noen av partene, så juridisk er jeg IKKE inhabil

Men allikevel jeg føler at jeg har hatt «orkesterplass» til denne saken og dermed noe mer informert enn hva som er normalt gjennom media og presse.

Hei!

Slikt kan jo enhver hevde på DOL. Vanskelig for oss å verifisere påstandene.

Imidlertid: mener du at du sitter inne med opplysninger som ikke påtalemyndighetene er kjent med? I så fall burde du kanskje melde fra til politiet.

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Slikt kan jo enhver hevde på DOL. Vanskelig for oss å verifisere påstandene.

Imidlertid: mener du at du sitter inne med opplysninger som ikke påtalemyndighetene er kjent med? I så fall burde du kanskje melde fra til politiet.

Vennlig hilsen

Den dagen jeg trenger dine råd eller mening, så skal jeg spørre deg.

«-...mener du at du sitter inne med opplysninger som ikke påtalemyndighetene er kjent med...-»

Er'u helt dust, eller?

Skrevet

«-...mener du at du sitter inne med opplysninger som ikke påtalemyndighetene er kjent med...-»

Er'u helt dust, eller?

Hei!

Jeg ser du anviser hvilket nivå du legger denne debatten på -- kfr. valg av ord ("dust").

DU hevder at du vet hvem drapspersonen er. Vel, påtalemyndighetene har IKKE noe fellende bevis, har de vel?

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Jeg ser du anviser hvilket nivå du legger denne debatten på -- kfr. valg av ord ("dust").

DU hevder at du vet hvem drapspersonen er. Vel, påtalemyndighetene har IKKE noe fellende bevis, har de vel?

Vennlig hilsen

...jeg spør bare om du er en.

Mannen er dømt for drap og voldtekt på Dereka Rukan Mikula i Ytre Follo Lagmannsrett, det holder for meg.

Var det noe mer?

Gjest passeligen
Skrevet

Hei!

Også en viss Lilands navn sto i avisen...

Forresten: Har du et holdbart argument?

Vennlig hilsen

Vi får vente til dommen er falt, da...

Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Og du er innhabil i alle saker skal vi dømme etter alt det utrolig tåpelige du klarer å tyte ut av deg selv her på DOL....he-he

Skrevet

Er'u helt dust, eller?

Ja - det er han.

Eller så får han et kick ut av å opptre som en eller annen form for "oppvigler" der hans eneste mål er å lage kvalm.

Det finnes intet fornuftig i de innlegg han skriver, og slik sett burde han vært bannlyst på DOL.

Eller så er det bare å ignorere han fullstendig.

Skrevet

Vi får vente til dommen er falt, da...

Jeg uttalte meg i forhold til dommen i tingretten.

I skrivende stund er det bebudet en anke til Høyesterett, angivelig på feil saksbehandling.

Men min subjektive mening er at han kommer til å dra på seg mer enn han klarer vri seg unna. Særlig hvis han får voldtekten på toppen av drapsdommen.

Og føringene ser ut til å være lagt allerede.

Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Jeg vet også hvem han som ble dømt er - om han har gjort det eller ikke - det vet bare han selv. det var DET du mente ikke sant?

herrminhatt - "alle" i Son kjenner begge parter. Det er et bittelite sted.

Skrevet

...jeg spør bare om du er en.

Mannen er dømt for drap og voldtekt på Dereka Rukan Mikula i Ytre Follo Lagmannsrett, det holder for meg.

Var det noe mer?

Hei!

Så for deg er f.eks. Liland uansett en morder -- han ble jo en gang dømt...

Vi kan da fastslå at du ikke ser det problematisk at mennesker blir dømt på syltynt grunnlag. Justismord? Ikke noe du forholder deg til!

Vennlig hilsen

Skrevet

Og du er innhabil i alle saker skal vi dømme etter alt det utrolig tåpelige du klarer å tyte ut av deg selv her på DOL....he-he

Hei!

Jeg ser du er tom for saklige argumenter.

Vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vet også hvem han som ble dømt er - om han har gjort det eller ikke - det vet bare han selv. det var DET du mente ikke sant?

herrminhatt - "alle" i Son kjenner begge parter. Det er et bittelite sted.

Hei!

Mitt poeng er: den anklagede benekter kjennskap til noen kriminell handling. Påtalemyndigheter har ikke annet enn indisier.

Det er skremmende at en kan bli dømt på så tynt grunnlag. Jfr. Liland-saken.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...