Gå til innhold

Å plage andre mens de sover..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hva kommer det av at A-mennesker faktisk ser ut til å mene at de er bedre, mer etiske mennesker en B-C og Å mennesker?

Gjør det deg til en dårlig person å like å sove til 11, eller for densaks skyld 3?

Det er urettferdig! MEG banker de i veggen til om jeg spiller en hyggelig plate ved midnattstider, men bygningsarbeideren utenfor her, som i TO ÅR, velger å jobbe med pressluftborr mellom kl 5.30 og 9.30, for så å gå hjem har ingen skutt enda...:-/

Hvorfor kan A-menneskene fritt plage de som sover litt lengre til absurde tider, mens du er en svært dårlig person om du bråker ellers?

Er det ikke flere, iallefall sånn 50/50 som ville plages av pressluftborr kl 5.30, enn litt musikk kl 00.00?

Jeg mener B-mennesker foren og ta blodig hevn! Rettferdighet nå!

Hva synes dere? Hvorfor har en "rett" når en er tidlig våken?

Min far, f.eks FORLANGER at jeg bør være tilsnakkelig i telefonen kl 9am, "fordi alle skikkelige mennesker er våkne da" Samtidig som han blir dritsur om jeg ringer etter sånn ti-elleveish?

Gir hans status som A-menneske han mer rett til å plage meg med telefoner på et tidspunkt han vet jeg sannsyneligvis ikke er våken enn for meg å gjøre det samme mot ham?

Har man automatisk mer rett som A-menneske? Og, i såfall hvorfor det?

(Bare lurer, hadde akkurat en diskusjon på det.. Det provoserer meg..)

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

45

• Dorthe

13

• tiliti

11

• cecily

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Er det ikke flere, iallefall sånn 50/50 som ville plages av pressluftborr kl 5.30, enn litt musikk kl 00.00?"

Jeg ville blitt plaget av begge deler :)

Forøvrig er det vel sånn at den tiden de fleste sover (for å kunne være våkne på vanlig jobbetid), bør være roligst mulig. Høy musikk ved midnatt hadde jeg blitt forbanna over hvis jeg skulle tidlig på jobb. Ellers er en jo aldri uthvilt når en skal jobbe og være våken.

Men det er som sagt like ille å våkne av bråk klokka halv seks.

Forøvrig er en ikke noe dårligere menneske om en har en annen døgnrytme enn A-mennesker. :)

laguna1365380434
Skrevet

Hint: kristen pietisme!

Med vennlig hilsen

Nemlig! :-)

Skrevet

Ehhh...jeg har ikke grunnet sånn veldig på det emnet jeg da, men kan jo sånn fort si meg enig i at...nei, ingen er vel bedre mennesker enn andre basert på tider man sover eller er våken.

Men det henger vel i det litt gammeldagse at "skikkelige" folk står opp tidlig og drar på jobb eller gjør noen fornuftig hjemme.

Som tonnevis av andre ting så kan ikke det gjelde i år 04, siden livet er anneledes nå enn før, men som tonnevis av andre ting så henger ikke alle bena med på turen heller liksom.

Men en ting sier jeg altså...jeg misunner dere ikke, dere som bor i blokk, nei.

:)

laguna1365380434
Skrevet

"Er det ikke flere, iallefall sånn 50/50 som ville plages av pressluftborr kl 5.30, enn litt musikk kl 00.00?"

Jeg ville blitt plaget av begge deler :)

Forøvrig er det vel sånn at den tiden de fleste sover (for å kunne være våkne på vanlig jobbetid), bør være roligst mulig. Høy musikk ved midnatt hadde jeg blitt forbanna over hvis jeg skulle tidlig på jobb. Ellers er en jo aldri uthvilt når en skal jobbe og være våken.

Men det er som sagt like ille å våkne av bråk klokka halv seks.

Forøvrig er en ikke noe dårligere menneske om en har en annen døgnrytme enn A-mennesker. :)

Jeg er bare litt interssert i begrunnelsen for ubalansen, jeg.

Det er ikke pent å plage noen midnatt, med det er neggu ikke pent å plage meg 5.30 heller.

Og ingen jeg kjenner, hvertfall(bortsett fra denne demoniske bygningsarbeideren, burde han brenne..;)) jobber 5.30. Men mange har vært på jobb til en time tidligere..

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Ehhh...jeg har ikke grunnet sånn veldig på det emnet jeg da, men kan jo sånn fort si meg enig i at...nei, ingen er vel bedre mennesker enn andre basert på tider man sover eller er våken.

Men det henger vel i det litt gammeldagse at "skikkelige" folk står opp tidlig og drar på jobb eller gjør noen fornuftig hjemme.

Som tonnevis av andre ting så kan ikke det gjelde i år 04, siden livet er anneledes nå enn før, men som tonnevis av andre ting så henger ikke alle bena med på turen heller liksom.

Men en ting sier jeg altså...jeg misunner dere ikke, dere som bor i blokk, nei.

:)

Nei, jeg tenker ikke så veldig på det sånn til daglig jeg heller:)

Men jeg blir sur når det kommer opp, og A-menneskene begrunner seg sånn "fordet så"

Jeg tror det har KUN med å gjøre med myter om "skikkelige folk. Og det forsmedelige er at det blir lyttet til.

Du er en ufølsom boms om du bråker litt etter elleve, og det er ikke mer enn hva du har "bare godt av" om det kommer en jævel og plager deg før fanden har fått sko på..Grrr!

God damn!;-)

Gjest Rusle
Skrevet

Det er alltid B menneskene som må lide for A menneskenes dumme regler.

laguna1365380434
Skrevet

Det er alltid B menneskene som må lide for A menneskenes dumme regler.

Nettopp! Vi må forene oss for å stoppe urettferdigheten!;-)

Ta formiddagen tilbake!;)

Gjest Daisy
Skrevet

Du har rett! Jeg er også B-menneske og det hender til og med jeg tar meg en time på puten på ettermiddagen. Hvilken rett har smørblide A-mennesker til å disse meg for det? *s*

Gjest Daisy
Skrevet

Hint: kristen pietisme!

Med vennlig hilsen

what?

Skrevet

Å sove lenge defineres som latskap.

Men svigersene har gitt opp for lengst, jeg driter i deres meninger om min søvn.

laguna1365380434
Skrevet

Du har rett! Jeg er også B-menneske og det hender til og med jeg tar meg en time på puten på ettermiddagen. Hvilken rett har smørblide A-mennesker til å disse meg for det? *s*

Ingen rett i det hele tatt! Så det!

Jeg mener det er like kjipt for meg å stå opp kl 5.30, som det er for andre å være våken til samme. Jeg klarer fint sistnevnte , og synes dessuten det er kos..

Men jeg forlanger ikke at alle andre skal synes det samme.

Og DER ligger forskjellen.

Igjen: fatter. Han kommer innimellom på BESØK, og vil ha kaffe og sånn supertidlig. Jeg har nå forklart ham at jeg aksepterer dette, om han aksepterer å være med meg på bar kl 2am. Ikke ellers. Og det synes jeg at jeg har rett i.;)

Gjest Daisy
Skrevet

Ingen rett i det hele tatt! Så det!

Jeg mener det er like kjipt for meg å stå opp kl 5.30, som det er for andre å være våken til samme. Jeg klarer fint sistnevnte , og synes dessuten det er kos..

Men jeg forlanger ikke at alle andre skal synes det samme.

Og DER ligger forskjellen.

Igjen: fatter. Han kommer innimellom på BESØK, og vil ha kaffe og sånn supertidlig. Jeg har nå forklart ham at jeg aksepterer dette, om han aksepterer å være med meg på bar kl 2am. Ikke ellers. Og det synes jeg at jeg har rett i.;)

Jeg kan også fiiiint være våken til halv seks om morgenen! Bare deilig, det. Gleder meg til helgen da jeg kan sove til to.

laguna1365380434
Skrevet

Men svigersene har gitt opp for lengst, jeg driter i deres meninger om min søvn.

Ja, når man klarer å bare gi f. det flott.

Men jeg merker at jeg blir SUR.. (men så er jeg tidvis litt lettantennelig, jeg kunne myrdet den bygningsarbeideren..)

Det er bare så urimelig, og stort sett gidder de ikke å begrunne heller, det er liksom noe som bare "er sånn"..

:-)

Gjest Daisy
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være sånn.Irriterende.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan også fiiiint være våken til halv seks om morgenen! Bare deilig, det. Gleder meg til helgen da jeg kan sove til to.

Det skal jeg i morgen! Jeg skal ligge å rulte meg riktig lenge, ingen jobb, ingenting, før 4.

Digg!:-)

Gjest Daisy
Skrevet

Det skal jeg i morgen! Jeg skal ligge å rulte meg riktig lenge, ingen jobb, ingenting, før 4.

Digg!:-)

:0( Jeg kan sove til halv ti, da. Noen synes jo det er sent, men ikke jeg. Kan nesten like godt stå opp syv hvis jeg ikke kan sove til minst tolv, hehe

Skrevet

du har min fulle forståelse.

jeg er et moderat b-menneske. og jeg blir til tider tvunget til å stå opp kl 05.45, da tidligvakter på jobb starter kl 07.00. helt _forferdelig_!!!

ikke nok med at det er umenneskelig å stå opp til slike tider, i frykt for å forsove meg, som min indre klokke egentlig ønsker, så våkner jeg sånn ca 49 ganger pr natt. skjønner ikke hvorfor en ikke kan ha arbeidstiden 11-16, med full lønn off kørs.

laguna1365380434
Skrevet

:0( Jeg kan sove til halv ti, da. Noen synes jo det er sent, men ikke jeg. Kan nesten like godt stå opp syv hvis jeg ikke kan sove til minst tolv, hehe

Kondolerer.. Jeg synes også det er alt for tidlig..

Personlig synes jeg det er perfekt å stå opp rundt tolv, da synes jeg at jeg får nok lys og sånn, og jeg er utsovet.

to og tre kan selvsagt være aldeles deilig, men da må jeg innrømme at jeg føler meg litt skyldig for waste av dag.(særlig om vintren da det nesten ikke er noe dag å snakke om)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...