Gå til innhold

Å plage andre mens de sover..

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn
Skrevet

Kanskje han kan noen fine sanger ;o)

Den Israelske barnesangen om Hizbollah Pinnsvin? *L*

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

45

• Dorthe

13

• tiliti

11

• cecily

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tristelin@
Skrevet

Alle bør selvfølgelig ta hensyn til hverandre når det gjelder slike ting, ihvertfall far og datter! Så langt det lar seg gjøre.

Men fordelen for A-mennesker er jo at hele samfunnets er lagt opp likt med deres soverytme, da blir det liksom mer legalt å være A-menneske. De fleste jobber som ikke er skift gjør jo at folk må opp mellom 06 og 07.30 om morgenen. Det samme får jo barna inn fra de begynner på skolen, eller enda før siden de overtar foreldrenes rytem ved å bli vekket og kjørt til barnehage fra de er et par år.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Alle bør selvfølgelig ta hensyn til hverandre når det gjelder slike ting, ihvertfall far og datter! Så langt det lar seg gjøre.

Men fordelen for A-mennesker er jo at hele samfunnets er lagt opp likt med deres soverytme, da blir det liksom mer legalt å være A-menneske. De fleste jobber som ikke er skift gjør jo at folk må opp mellom 06 og 07.30 om morgenen. Det samme får jo barna inn fra de begynner på skolen, eller enda før siden de overtar foreldrenes rytem ved å bli vekket og kjørt til barnehage fra de er et par år.

Tillegg... Men B-mennesker er selvfølgelig ikke dårligere mennesker!

Jeg prøver å ikke ringe folk jeg ikke kjenner døgnrytmen til (hvis det ikke er avtalt) før kl 10 om morgenen og ikke etter 22 om kvelden.

Jeg kjenner noen som legger seg kl 21, da ringer jeg heller ikke kl 21.30. Andre kjente sover til mellom 9 og 11 om morgenen, da venter jeg til lunsjtid før jeg ringer for sikkerhetsskyld, eller jeg sender en SMS så de kan ringe tilbake.

Det er jo ikke verre enn det! Men de fleste av oss blir jo tvunget til å være A-mennesker hvis vi vil ha et innkomme!

Gjest Tristelin@
Skrevet

Du skal ha full respekt for at du innretter deg slik du vil, men det skal andre ha også. Ingen har noe med om du sover til 11, men om du vil høre musikk midt på natten må du nødt til å ha respekt for at andre vil sove på den tiden.

Ja, og saken er vel at laguna KAN være lenge oppe siden hun da kan sove lenge om morgenen!

Det 'sure' A-mennesket som banker i veggen kl 00.00 er jo faktisk kanskje et B-menneske som MÅ sove da for å klare å komme opp til A-menneske tid, siden vedkommende har en jobb.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Men skal ikke andre ha forståelse for dem som sover på dagen da?

Selv sover jeg om dagen fordi jeg er b-menneske men hvis man har jobber nattevakter bør jo andre mennesker respektere det også. Egentlig.

Jeg respeketerer de som jobber nattevakt selvfølgelig. Slike mennesker tar jeg derfor nesten aldri kontakt med, siden det jo er kul umulig å følge med på når de sover om dagen og når de sover om natten! Det er pyton å få en sur stemme iøret når du ringer en ettermiddag og ikke husket at det var en av dagene vedkommende skulle sove...

Gjest Tristelin@
Skrevet

Det er utrolig hvor mye mer positivt det er å være a-menneske enn b-menneske.

Jeg har begynt å gjøre ting når det passer meg. Har jeg lyst å vaske tøy kl 24, gjør jeg det og har jeg lyst til å sove til 3 gjør jeg det.

Det eneste jeg har forstått er at andre mennesker ikke vet når jeg sover, så jeg kan ikke være ufin når de ringer og vekker meg om dagen og jeg sover min søteste søvn.

Det er kun 4 timer i døgnet jeg må være våken og det er fra minstemann kommer fra skolen og til han legger seg.

Hehe, i dag sovnet jeg klokka 21 og sov et par timer og da jeg våknet hadde venninna mi som var på besøk, rydda hele huset. Det var deilig det.

Var ikke meningen å sovne altså, bare duppet av i lenestolen. Og i den stillingen med beina under haka.

Sånne venninner kunne jeg ønsket meg! Da skulle jeg be dem på kaffe og ta en tuppelur. hehe...

Gjest Tristelin@
Skrevet

Da burde vi joggu snart ominrette. Jeg har ikke noe behov for å være synkronisert.

Og siden 50% sikkert er B- mennesker, kan vi allernådigst bytte snart? Om denne synkroniseringen på noe vis altså skulle vise seg å være livsnødvendig..

Det der med at samfunnet knekker sammen om ikke alle står opp kl 7 tror jeg er noe sludder som kun inngår i A-menneskenes hersketeknikker over folk med morgensovehjerte.

Siden skolene begynner mellom 08 og 09, så ville det jo iallefall bli ganske mange analfabeter etterhvert, hvis halvparten skulle sove til 14.

Eller skulle vi ha BÅDE formiddags og ettermiddagsskole kanskje? DET tror jeg blir en litt for stor omveltning for samfunnet. Men det hadde jo sikkert gått. A-typene, både lærere og elever, først, deretter kom B-menneskene. Men hvis ungen ikke hadde samme 'bokstav' som foreldrene da, når ungen var seks år? Skulle ungen komme seg opp og avgårde selv da, om foreldrene var B? Nei, valget hadde blitt tatt av andre allikevel ser det ut som...

Du må nok finne deg i å være litt utenfor normalen, sånn rent sovefunksjonsmessig, Laguna! hehe...

Skrevet

Da burde vi joggu snart ominrette. Jeg har ikke noe behov for å være synkronisert.

Og siden 50% sikkert er B- mennesker, kan vi allernådigst bytte snart? Om denne synkroniseringen på noe vis altså skulle vise seg å være livsnødvendig..

Det der med at samfunnet knekker sammen om ikke alle står opp kl 7 tror jeg er noe sludder som kun inngår i A-menneskenes hersketeknikker over folk med morgensovehjerte.

Du får bli politiker og starte B-partiet, og så blir det nok sving på sakene tenker jeg. Bare at du vil forsove deg til møter med alle de andre partiene som er fylt opp av A-mennesker.

Er det rart vi satster på kunsten isteden?

Gjest Sover du da også?
Skrevet

Jeg har begynt å gjøre ting når det passer meg. Har jeg lyst å vaske tøy kl 24, gjør jeg det og har jeg lyst til å sove til 3 gjør jeg det.

Det eneste jeg har forstått er at andre mennesker ikke vet når jeg sover, så jeg kan ikke være ufin når de ringer og vekker meg om dagen og jeg sover min søteste søvn.

Det er kun 4 timer i døgnet jeg må være våken og det er fra minstemann kommer fra skolen og til han legger seg.

Hehe, i dag sovnet jeg klokka 21 og sov et par timer og da jeg våknet hadde venninna mi som var på besøk, rydda hele huset. Det var deilig det.

Var ikke meningen å sovne altså, bare duppet av i lenestolen. Og i den stillingen med beina under haka.

Hva med før han går til skolen da?

laguna1365380434
Skrevet

Du skal ha full respekt for at du innretter deg slik du vil, men det skal andre ha også. Ingen har noe med om du sover til 11, men om du vil høre musikk midt på natten må du nødt til å ha respekt for at andre vil sove på den tiden.

hvorfor det egentlig? Når andre driter i når jeg (og andre!) vil sove..

Det ER en enorm ubalanse i sanksjonene her..Som kun går på utdatert norm om skikkelighet.

Som sagt: bygningsarbeideren. Og han MÅ ikke begynne da.. Jeg ser dem på pøbben kl 13.

Hva hadde da vært så umulig med å drøye pressluftborret et par timer? MÅ man kunne være ferdig på arbeid til noon? Da er man pokker meg MINST like asosial som om man BLASTER en skive kl 00. Hvilket jeg sjelden gjør, forøvrig.;)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg leste en undersøkelse som viste at B-mennesker er mer kreative enn A-mennensker. Personlig har jeg inntrykk av at vi er penere også.

Det holder for meg, A-menneskene kan bare være så smålige de vil.

Jeg er A - menneske og jeg er (også) kraftig lei av å bli stigmatisert og satt i bås fordi jeg legger meg tidlig om kvelden!

Akkurat som om alle kreative og morsomme aktiviteter på død og liv må foregå etter klokken 22.

Jeg dømmer ikke noen fordi de er B- mennesker, og jeg forlanger å få respekt for min døgnrytme. Jeg syntes A-mennesker får utrolig mye pepper i musiker/kulturelle miljøer. Hvor det eneste legitime er å jobbe utover natten. Hvem er det som sier at B-mennesker har monopol på denslags.

Grrr..

Skrevet

Det er som Per Olof Lundteigen sa det dengangen da SP gjorde et brakvalg til Stortinget, at i et samfunn der SP fikk bestemme skulle folk stå op enda tidligere om morgenen og sette seg på mopeden i otta for å dra på jobb! *S*

Jeg er B-menneske så det holder, men fordi jeg bare MÅ innrette meg etter A-menneskenes verden, opp på tidlige møter etc, så forstår jeg jo de som banker i veggen når det bråkes!

Men er helt enig i at det har mye mer "status" å være A-menneske. Har du stått opp tidlig, så kan du nesten leve på det resten av dagen.

Husker i studenttida hvor mange sto i KØ utenfor lesesalen i opptil en halv time før det åpnet for å få de "beste" plassene (hvilket jo selvsagt er helt subjektivt). Deretter kunne de sitte halve dagen i kantina og drikke kaffe og gå hjem klokka 3 med god samvittighet....

laguna1365380434
Skrevet

Ja, og saken er vel at laguna KAN være lenge oppe siden hun da kan sove lenge om morgenen!

Det 'sure' A-mennesket som banker i veggen kl 00.00 er jo faktisk kanskje et B-menneske som MÅ sove da for å klare å komme opp til A-menneske tid, siden vedkommende har en jobb.

Jammen jeg har ikke lyst. akkurat som du sikkert ikke har lyst til å være våken yil kl 3 om natta.

Ingen har mer moralsk rett for det. Du har ikke mer rett til å plage meg når jeg vil sove en omvendt selvom du er i majoritet. Samfunnshjulet snurrer fint videre selvom bygningsarbeiderne starter på jobb(og må være der;)) et par timer senere. F.eks.

Forøvrig er det mange ting jeg sikkert KAN gjøre som jeg ikke gjør, både for det de er unødvendige og fordi jeg overhodet ikke har lyst.

Hvorfor skal jeg gjøre ting jeg ikke har lyst til i større grad en deg?

Sett at det nå var sånn at flertallet var ute kl 3 om natten, hadde du da følt deg forpliktet til å stille, trøtt og jævlig, bare fordi alle andre gjorde det.

Det håper jeg ikke, for din skyld. Så konform trenger verken du eller samfunnet forøvrig at du er.

laguna1365380434
Skrevet

Det er som Per Olof Lundteigen sa det dengangen da SP gjorde et brakvalg til Stortinget, at i et samfunn der SP fikk bestemme skulle folk stå op enda tidligere om morgenen og sette seg på mopeden i otta for å dra på jobb! *S*

Jeg er B-menneske så det holder, men fordi jeg bare MÅ innrette meg etter A-menneskenes verden, opp på tidlige møter etc, så forstår jeg jo de som banker i veggen når det bråkes!

Men er helt enig i at det har mye mer "status" å være A-menneske. Har du stått opp tidlig, så kan du nesten leve på det resten av dagen.

Husker i studenttida hvor mange sto i KØ utenfor lesesalen i opptil en halv time før det åpnet for å få de "beste" plassene (hvilket jo selvsagt er helt subjektivt). Deretter kunne de sitte halve dagen i kantina og drikke kaffe og gå hjem klokka 3 med god samvittighet....

Nettopp! Og jeg mener, hvorfor ha så god samvittighet for noe som kommer av seg selv, som er naturlig for en sånn sett? Det er jo som om jeg skulle ha dødsgodsamvittighet bare for å stå opp når jeg føler for..

Og det er jo i grunn nøytralt, ikke noe en bør ha verken god eller dårlig for..;)

Klart alle skal ta hensyn i småblokker, men det er en sinnsyk ubalanse her. Det er det jeg prøver å påpeke. Det er ikke like forbudt å plage folk som meg, som omvendt.

Sover du klokken 9 om morgenen er du en boms som ikke fortjener annet en ståk, og dtåker du kl 11 om kvelden er du samme boms, men nå uten evne til medfølelse.;)

Jeg bor forøvrig i en blandet blokk i sentrum, der jeg tror at nattvakter, barpersonale og andre med utradisjonelt sovemønster dominerer. Det er en småbarnsfamilie(langt unna min leil..)

Allikevel synes altså A-menneskene, rett og slett av gammel vane, tror jeg, at de automatisk har ubestridelig rett til å plage hvem de vil og bli illsinte for mottiltak.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Problemet er jo at verden er ennrettet etter en A-menneske standard. Ergo blir flertallet A-mennesker, og flertallet har som kjent rett. :-)

"........................."

Alltid;-)

Selv når de ikke er i flertall, faktisk. Rundt her jeg bor regner jeg med at det bor flere natt en dag mennesker(i hvertfall grunnet arbeidstider o.l, sovelegningen deres vet jeg jo ikke), men A-menneskene har selvsagt ubesrtidelig rett allikevel.;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg gjør også som jeg vil med soving, og jeg forsvarer det med nebb og klør;-)

Hvorfor skal jeg tynes til å være oppe når jeg ikke vil, bare fordi noen synes jeg bør?

Skrevet

Jeg ble lynings de første gangene.

Så fikk de besøk av min mor, og hun sov også halve dagen og gav faen i dem.

Siden har de ikke sagt et pip. hihi.

De sier bare .."alle skal opp til frokost kl 09.. vel .. iallefall du og du" (min kjære og min datter). Hehe.

Men bråker, det gjør de.

"i morgen tidlig skal jeg klirre alt jeg kan med koppene slik at du får døgnrytmen i orden" sa min svigermor i jula.

Jeg truet med å komme å slå henne med en stekepanne.

hihi.

Hun bråkte ikke.

LOL!!

Minner meg litt om en venninne som på jentehytteturer alltid skal være så morgensfrsik og "snill" at hun vekker oss klokka åtte med kaffe på senga!!

Enda vi har vært opp lenge kvelden før og skravlet og drukket vin, og enda de fleste av oss (men ikke hun) er småbarnsmødre som for en gangs skyld synes det er deilig å slippe å stå så tidlig opp.... grrrrr.....

Skrevet

LOL!!

Minner meg litt om en venninne som på jentehytteturer alltid skal være så morgensfrsik og "snill" at hun vekker oss klokka åtte med kaffe på senga!!

Enda vi har vært opp lenge kvelden før og skravlet og drukket vin, og enda de fleste av oss (men ikke hun) er småbarnsmødre som for en gangs skyld synes det er deilig å slippe å stå så tidlig opp.... grrrrr.....

Jeg er helt troende til å drikke kaffen og legge meg igjen.

Skrevet

Med arbeidsledige foreldre og senere studenter fikk vesla ekstrem b-rytme fra begynnelsen av.

Men når hun ble ca 15 mnd gammel begynte hun å finne sin egen rytme.

Hun ble til et a-menneske, helt av seg selv.

*Gnufs*

Skrevet

Jeg er helt troende til å drikke kaffen og legge meg igjen.

*l*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...