Gå til innhold

Å plage andre mens de sover..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er som Per Olof Lundteigen sa det dengangen da SP gjorde et brakvalg til Stortinget, at i et samfunn der SP fikk bestemme skulle folk stå op enda tidligere om morgenen og sette seg på mopeden i otta for å dra på jobb! *S*

Jeg er B-menneske så det holder, men fordi jeg bare MÅ innrette meg etter A-menneskenes verden, opp på tidlige møter etc, så forstår jeg jo de som banker i veggen når det bråkes!

Men er helt enig i at det har mye mer "status" å være A-menneske. Har du stått opp tidlig, så kan du nesten leve på det resten av dagen.

Husker i studenttida hvor mange sto i KØ utenfor lesesalen i opptil en halv time før det åpnet for å få de "beste" plassene (hvilket jo selvsagt er helt subjektivt). Deretter kunne de sitte halve dagen i kantina og drikke kaffe og gå hjem klokka 3 med god samvittighet....

Jeg husker Lundteigens frastøtende uttalelse. Jeg hater den mannen, dypt og inderlig.

Men la oss takke faen for at SP kommer med slike utspill slik at de aldri kommer til makta og kan få gjennomført dem.

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

45

• Dorthe

13

• tiliti

11

• cecily

9

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Jeg husker Lundteigens frastøtende uttalelse. Jeg hater den mannen, dypt og inderlig.

Men la oss takke faen for at SP kommer med slike utspill slik at de aldri kommer til makta og kan få gjennomført dem.

Applauderes! *S*

Skrevet

Jeg respeketerer de som jobber nattevakt selvfølgelig. Slike mennesker tar jeg derfor nesten aldri kontakt med, siden det jo er kul umulig å følge med på når de sover om dagen og når de sover om natten! Det er pyton å få en sur stemme iøret når du ringer en ettermiddag og ikke husket at det var en av dagene vedkommende skulle sove...

Alle nattevakt-folk bør ha vett til å dra ut ledningen/slå av når de skal sove.

Skrevet

Sånne venninner kunne jeg ønsket meg! Da skulle jeg be dem på kaffe og ta en tuppelur. hehe...

Det var ikke engang meningen, jeg bare sluknet i lenestolen og sov og sov.

Skrevet

Hva med før han går til skolen da?

Noen dager er jeg våken men hvis det er noen andre der, sover jeg garantert.

Uansett, alt er klart, klærne ligger der, frokosten er klar og matpakka smurt. Jeg er så ved bevissthet at jeg passer på at han har kledd på seg og spist for han skal avgårde de dagene jeg er alene. Det hender jeg står opp også.

Skrevet

Jeg gjør også som jeg vil med soving, og jeg forsvarer det med nebb og klør;-)

Hvorfor skal jeg tynes til å være oppe når jeg ikke vil, bare fordi noen synes jeg bør?

Jeg kan som sagt sovne når jeg har folk på besøk, det som er verre er at jeg kan sovne på sofaen hjemme hos venninna mi også. Virker som jeg ikke har hemninger i det hele tatt noe mer.

Sovner ikke hvis jeg har det moro da eller er på cafe.

Gjest Sover du da også?
Skrevet

Noen dager er jeg våken men hvis det er noen andre der, sover jeg garantert.

Uansett, alt er klart, klærne ligger der, frokosten er klar og matpakka smurt. Jeg er så ved bevissthet at jeg passer på at han har kledd på seg og spist for han skal avgårde de dagene jeg er alene. Det hender jeg står opp også.

He he, har du stått opp nå da?

Skrevet

He he, har du stått opp nå da?

Jada, noen ringte og vekte meg klokken 11 :o)

Skrevet

hvorfor det egentlig? Når andre driter i når jeg (og andre!) vil sove..

Det ER en enorm ubalanse i sanksjonene her..Som kun går på utdatert norm om skikkelighet.

Som sagt: bygningsarbeideren. Og han MÅ ikke begynne da.. Jeg ser dem på pøbben kl 13.

Hva hadde da vært så umulig med å drøye pressluftborret et par timer? MÅ man kunne være ferdig på arbeid til noon? Da er man pokker meg MINST like asosial som om man BLASTER en skive kl 00. Hvilket jeg sjelden gjør, forøvrig.;)

(Blander meg inn litt)

Samfunnet er slik laget at man jobbe for å tjene penger, penger må man ha for å leve.

De aller fleste jobber begynner tidlig.

Derfor trenger man søvn på natten for å fungere på jobb.

Slik er det bare, og noe man bør respektere.

Det er mest naturlig å være våken på dagen for de aller fleste fordi det da er lyst.

Vi er jo nødt til å ha noen regler i samfunnet da, ellers blir det jo ganske kaotisk.

Skrevet

(Blander meg inn litt)

Samfunnet er slik laget at man jobbe for å tjene penger, penger må man ha for å leve.

Det er mest naturlig å være våken på dagen for de aller fleste fordi det da er lyst.

Vi er jo nødt til å ha noen regler i samfunnet da, ellers blir det jo ganske kaotisk.

"slik er det bare"

Ja, vi kan si det om mye rart, så slipper vi å jobbe for å forandre noe.

Derfra slipper vi utvikling.

Så kan vi bare la livet suse forbi mens vi flyter med strømmen.

Skrevet

"slik er det bare"

Ja, vi kan si det om mye rart, så slipper vi å jobbe for å forandre noe.

Derfra slipper vi utvikling.

Så kan vi bare la livet suse forbi mens vi flyter med strømmen.

Det var ikke akkurat det jeg mente nei.

Men prøv å se for deg at vi snur alt på hodet. Begynner å jobbe på natta, og sove på dagen isteden. Hadde det ikke vært ganske trist da?

Nå er det jo mange som jobber på natta, og selvfølgelig skal man ta hensyn til at dem trenger å sove om dagen. Men da må man jo vite om det.

Skrevet

Jeg gjør også som jeg vil med soving, og jeg forsvarer det med nebb og klør;-)

Hvorfor skal jeg tynes til å være oppe når jeg ikke vil, bare fordi noen synes jeg bør?

Høres ut som en drømmesituasjon det å kunne gjøre som du vil.

Kan jeg spørre hva du jobber med?

Er b-menneske jeg også skjønner du, men MÅ opp kl.6.00 de dagene jeg jobber.

serendipity
Skrevet

Jeg er et A-menneske. Syntes morgenene er så hyggelige. Men det kan jo være fordi jeg har barn. Mulig jeg litt mer B-menneske før. Men jeg plager ikke folk på morgenen fordet, ringer kl. 08.30 en lørdag morgen ol. Og ejg liker heller ikke bråk utendørs om morgenen for det ødelegger "morgenidyllen" min.

Folk får holde seg rolig innendørs til formiddagen i helgene :-)

Skrevet

Det var ikke akkurat det jeg mente nei.

Men prøv å se for deg at vi snur alt på hodet. Begynner å jobbe på natta, og sove på dagen isteden. Hadde det ikke vært ganske trist da?

Nå er det jo mange som jobber på natta, og selvfølgelig skal man ta hensyn til at dem trenger å sove om dagen. Men da må man jo vite om det.

Neida, seff ser jeg fordelen med at folk er oppe når det er lyst ..

Men det finnes land som ikke starter fullt så tidlig som Norge.

Vi gjør det kanskje pga dagslyset, men det er jo påfallende at så mange sliter med starte så tidlig.

Kan jo ikke si at alle sammen lider av forskjøvet døgnfase-syndrom?

Gjest Tristelin@
Skrevet

Jammen jeg har ikke lyst. akkurat som du sikkert ikke har lyst til å være våken yil kl 3 om natta.

Ingen har mer moralsk rett for det. Du har ikke mer rett til å plage meg når jeg vil sove en omvendt selvom du er i majoritet. Samfunnshjulet snurrer fint videre selvom bygningsarbeiderne starter på jobb(og må være der;)) et par timer senere. F.eks.

Forøvrig er det mange ting jeg sikkert KAN gjøre som jeg ikke gjør, både for det de er unødvendige og fordi jeg overhodet ikke har lyst.

Hvorfor skal jeg gjøre ting jeg ikke har lyst til i større grad en deg?

Sett at det nå var sånn at flertallet var ute kl 3 om natten, hadde du da følt deg forpliktet til å stille, trøtt og jævlig, bare fordi alle andre gjorde det.

Det håper jeg ikke, for din skyld. Så konform trenger verken du eller samfunnet forøvrig at du er.

Nå tror jeg du føler deg urettmessig angrepet, jeg har iallefall ikke ment at du kan sove hele dagen hvis du vil! Jeg prøvde bare å forklare hvorfor det kan være vanskelig å være B-menneske i vårt vestlige samfunn. Men det greide jeg visst ikke å få godt nok fram!

Forøvrig så kan det jo være gode grunner for å begynne 'bråkete' arbeid midt på natten. I sentrumsgater og hovedveier er det pga sikkerheten, og effektiviteten, nødvendig å gjøre unna arbeid før rushtrafikken begynner! Så alt arbeid KAN ikke vente to timer uten at samfunnet blir skadelidende tror jeg.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Nå tror jeg du føler deg urettmessig angrepet, jeg har iallefall ikke ment at du kan sove hele dagen hvis du vil! Jeg prøvde bare å forklare hvorfor det kan være vanskelig å være B-menneske i vårt vestlige samfunn. Men det greide jeg visst ikke å få godt nok fram!

Forøvrig så kan det jo være gode grunner for å begynne 'bråkete' arbeid midt på natten. I sentrumsgater og hovedveier er det pga sikkerheten, og effektiviteten, nødvendig å gjøre unna arbeid før rushtrafikken begynner! Så alt arbeid KAN ikke vente to timer uten at samfunnet blir skadelidende tror jeg.

Her skrev jeg utrolig krøkkete da. Uteglemte et par 'ikke' slik at meningen min ble vridd, men dere skjønner vel det ut av sammenhengen får jeg håpe. Hvis ikke er det ikke verdens undergang, det heller.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Alle nattevakt-folk bør ha vett til å dra ut ledningen/slå av når de skal sove.

Ja, helt enig! Synes de er skyld i det selv hvis de blir vekket av telefon! Men de vil visst helst at vi skal ha superhusk for alle våre bekjentes skiftarbeidstider!

laguna1365380434
Skrevet

(Blander meg inn litt)

Tjene penger kun man gjort til andre tidert på døgnet, i større grad, om butikker og bedrifter o.l kunne ha vekslende åpnongstider.

Jeg tror ikke det er etterspørsel alene som er avgjørende her. MANGE har lyst til å gjøre ærend 8 om kvelden i stedet for 8 om morgenen.

Forøvrig tjener jeg penger nå, og har tjent penger tidligere, men aldri mellom 8 og 4.

Det er sludder at samfunnet vil gå av hengslene om folk fikk sove til de tider de lyster. Jeg ser intet behov for synkronisert hvile og våke tid for menneskene, basert på rasjonalitet og ikke føleri om skikkelighet og majoritet.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg føler meg rettmessig angrepet;) Og jeg snakker ike om en trafikkert sentrumsgate, men om en bakgate og en øltørst insensitiv bygningsarbeider som har medhold hos røkla grunnet sin status som A-menneske.

laguna1365380434
Skrevet

Høres ut som en drømmesituasjon det å kunne gjøre som du vil.

Kan jeg spørre hva du jobber med?

Er b-menneske jeg også skjønner du, men MÅ opp kl.6.00 de dagene jeg jobber.

Jeg jobber 12-19 i en sv. hyggelig butikk. Og det passer meg utmerket:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...