Gå til innhold

Å plage andre mens de sover..

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Biblioteksfag(iallefall så gjør jeg det litt nå og da;))på HiO.

Ellers jobber jeg i bruktboksjappe.

Studerer du?

Går på NMH.

Bruktbokbutikk, høres spennende ut. Har dere mye gamle bøker? Fant akkurat ut at en i min slekt hadde skrevet en bok på begynnelsen av 1900-tallet, men den har de ikke akkurat hos Nordli.

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

45

• Dorthe

13

• tiliti

11

• cecily

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg savner variasjon, da søvnmønstret også varierer fra person til person.

Jeg ser ikke noe annet enn tradisjon til hinder for denne variasjonen.

Samfunnet holder stort sett oppe fra 9-4, på grunnlag av at det alltid har vært sånn. Dette er ikke nødvendig lenger.

Og en trenger absolutt ikke å lage bråk før kl 10 på formiddagen. Du får meg ikke til å tro at pressluftboring i boligstrøk med litt velvilje ikke kunne legges til en litt mer anstendig tid på dagen.

Jobber på natta og sveipet innom...

Jeg har ikke noe pasjonsfylt forhold til pressluftboring.

Men jeg har nok common sense til å forstå at samfunnsregulering i historisk og synkront pespektiv blant annet innebærer at svært mange yrkesgrupper har en arbeidstid som er noenlunde felles.

Jeg mener at jeg såvidt leste at du går på skole. Er det ikke greit at undervisning etc. foregår til noenlunde samme tid, nemlig innenfor et visst tidsrom på dagen, eller bør undervisning / gruppearbeider finne sted ettersom lærer / gruppeleder finner det for godt å våkne og stille opp? 'Antagelig kommer jeg i morgen, en gang etter kl 14, men helt sikkert før midnatt...'

Problemstillingen høres i det hele tatt noe fjortisaktig ut...

Gjest mor i juni
Skrevet

Men også mange liker å stå opp da. Hvorfor er det verdifullt i seg selv? Hadde det vært verdifult om noen tvang seg til å være våken lengre om kvelden for å glede andre? Nødvendig?

Hvor ligger forskjellen?(bortsett fra at forskjellen alltid har vært til stede. At noe har vart lenge er ikke noe argument i seg selv.)

Mange A-mennesker nekter å "gjøre noe" for b-mennesker, feks å være tilgjengelig sent, samtidig som de forlanger at andre skal være tilgjengelige for dem på ubehagelige tidspunkter.

Byggningsarbeidet utenfor her kunne fint vært lagt til senere på dagen, uten at arbeidet hadde blitt forsømt. De går rett på pub, jeg har sett dem.

Det er en ubalanse her, og den er urimelig.

Jeg er opprinnelig B-menneske, men klarer ikke sove lenger enn til ca halv 9 når jeg har fri. Av den enkle grunn at jeg får vondt i hodet av å sove lenger enn 8t.

Men jeg har litt samme oppfattelse som deg, A-mennesker er overmennesker. Men når venninna mi sover til halv 5 på dagen, må jeg si jeg synes hun er direkte lat.

laguna1365380434
Skrevet

Jobber på natta og sveipet innom...

Jeg har ikke noe pasjonsfylt forhold til pressluftboring.

Men jeg har nok common sense til å forstå at samfunnsregulering i historisk og synkront pespektiv blant annet innebærer at svært mange yrkesgrupper har en arbeidstid som er noenlunde felles.

Jeg mener at jeg såvidt leste at du går på skole. Er det ikke greit at undervisning etc. foregår til noenlunde samme tid, nemlig innenfor et visst tidsrom på dagen, eller bør undervisning / gruppearbeider finne sted ettersom lærer / gruppeleder finner det for godt å våkne og stille opp? 'Antagelig kommer jeg i morgen, en gang etter kl 14, men helt sikkert før midnatt...'

Problemstillingen høres i det hele tatt noe fjortisaktig ut...

Mulig det er fjortisaktig, uten at jeg skjønner hvorfor en ikke skal få sove når det passer en også som voksen og selvstendig.

Undervisning bør gå på noenlunde samme tid, men jeg fatter ikke at det er mer logisk og rasjonelt at forelesninger oftere er fra 8. Den kunne likså gjerne startet kl 12 eller kl 14.

Det kommer kun av at samfunnet(a-menneskene) FORETREKKER det slik. Da er er de våkne så da bør jaggu resten være det også.

Forøvrig er jeg sjelden på forelesning i det hele tatt om dagen, på dette området ER jeg en boms:-/ Jeg skulker som pokker, men håper å passere et par eksamener på et vis.

Stort sett fortrenger jeg hele skolen, jeg har kullsvart samvittighet og kompenserer med husarbeid og annet når den blir påtrengende.

laguna1365380434
Skrevet

Går på NMH.

Bruktbokbutikk, høres spennende ut. Har dere mye gamle bøker? Fant akkurat ut at en i min slekt hadde skrevet en bok på begynnelsen av 1900-tallet, men den har de ikke akkurat hos Nordli.

Den kan du sikkert få prisvurdert på Ringstrøm.Vi har også funnet mange gamle, fine bøker hjemme hos mutter, det er gøy, jeg elsker sånt.

Hos oss er det ikke så mye av gamle og sjeldne bøker, vi har nyere ting. Kokebøker, krim o.l Det er ikke hovedsatsingsområdet.

Men vi har gamle og sjeldne tegneserier, ukeblader, singler og lper.

Ved siden av selges det Cder og film.

Det er en storartet jobb, jeg kunne ha hengt der daglig uten betaling;)

Gjest mor i juni
Skrevet

Mulig det er fjortisaktig, uten at jeg skjønner hvorfor en ikke skal få sove når det passer en også som voksen og selvstendig.

Undervisning bør gå på noenlunde samme tid, men jeg fatter ikke at det er mer logisk og rasjonelt at forelesninger oftere er fra 8. Den kunne likså gjerne startet kl 12 eller kl 14.

Det kommer kun av at samfunnet(a-menneskene) FORETREKKER det slik. Da er er de våkne så da bør jaggu resten være det også.

Forøvrig er jeg sjelden på forelesning i det hele tatt om dagen, på dette området ER jeg en boms:-/ Jeg skulker som pokker, men håper å passere et par eksamener på et vis.

Stort sett fortrenger jeg hele skolen, jeg har kullsvart samvittighet og kompenserer med husarbeid og annet når den blir påtrengende.

Det er jo gunstig å legge aktivitet til den lyse delen av dagen. Og skal man henge med, må man innordne seg.

Gjest toughluck
Skrevet

Men også mange liker å stå opp da. Hvorfor er det verdifullt i seg selv? Hadde det vært verdifult om noen tvang seg til å være våken lengre om kvelden for å glede andre? Nødvendig?

Hvor ligger forskjellen?(bortsett fra at forskjellen alltid har vært til stede. At noe har vart lenge er ikke noe argument i seg selv.)

Mange A-mennesker nekter å "gjøre noe" for b-mennesker, feks å være tilgjengelig sent, samtidig som de forlanger at andre skal være tilgjengelige for dem på ubehagelige tidspunkter.

Byggningsarbeidet utenfor her kunne fint vært lagt til senere på dagen, uten at arbeidet hadde blitt forsømt. De går rett på pub, jeg har sett dem.

Det er en ubalanse her, og den er urimelig.

Problemet - i den grad det kan kalles et problem - er at du tilhører mindretallet. De fleste står opp en eller annen gang før klokka 9 om morran. Og legger seg en eller annen gang mellom klokka 21 og 01. Sånn er det bare.

Barn på skolen må opp om morgenen, dermed må foreldrene opp. De fleste arbeidsplasser starter om morgenen.

Det finnes selvsagt både skiftarbeidere og studender som praktiserer en annen døgnrytme, men det gjelder det å innse at man er i mindretall - og innse at det er lettere for deg å justere deg etter resten av verden, enn for resten av verden å justere seg etter deg.

Skrevet

Den kan du sikkert få prisvurdert på Ringstrøm.Vi har også funnet mange gamle, fine bøker hjemme hos mutter, det er gøy, jeg elsker sånt.

Hos oss er det ikke så mye av gamle og sjeldne bøker, vi har nyere ting. Kokebøker, krim o.l Det er ikke hovedsatsingsområdet.

Men vi har gamle og sjeldne tegneserier, ukeblader, singler og lper.

Ved siden av selges det Cder og film.

Det er en storartet jobb, jeg kunne ha hengt der daglig uten betaling;)

Hvor ligger Ringstrøm?

Vi har arvet en del gamle bøker,den eldste er fra 1806 og er hel og fin.

Vil ikke selge den, men det hadde vært gøy å høre om den har noen verdi.

Skrevet

Bra! Fatter synes fortsatt han har rett, han er rett og slett immun mot mine argumenter..(og det er jo ikke så rart, siden han ikke gidder å ha noen egentlige argumenter selv)

Men han skjønner jo at jeg ikke er til å snakke til før 12, og det er jo noe, for da gjør han det ikke så ofte. Men at han har rett, det synes han.

Han HAR jo rett.

Det er bare SÅNN DET ER det.

Nei helt ærlig, jeg kjenner meg igjen i dine argumenter fra da jeg var yngre,men det er bare det at sånn rent praktisk så fungerer det best slik det er nå.

laguna1365380434
Skrevet

Problemet - i den grad det kan kalles et problem - er at du tilhører mindretallet. De fleste står opp en eller annen gang før klokka 9 om morran. Og legger seg en eller annen gang mellom klokka 21 og 01. Sånn er det bare.

Barn på skolen må opp om morgenen, dermed må foreldrene opp. De fleste arbeidsplasser starter om morgenen.

Det finnes selvsagt både skiftarbeidere og studender som praktiserer en annen døgnrytme, men det gjelder det å innse at man er i mindretall - og innse at det er lettere for deg å justere deg etter resten av verden, enn for resten av verden å justere seg etter deg.

Majoriteten har altså alltid rett? Kun i kraft av flertall?

Og for nte gang. Jeg tror virkelig ikke det er behov for at alle har synkront sovemønster.

laguna1365380434
Skrevet

Det er jo gunstig å legge aktivitet til den lyse delen av dagen. Og skal man henge med, må man innordne seg.

Hvorfor MÅ man det? Skal man "innordne" seg uansett?

Kan det aldri være at noe som har vært sånn lenge allikevel er uriktig, urimelig? Borger tradisjon alltid at noe er riktig? Har Flertallet alltid rett.

Jeg mener at det ikke er noe argument i seg selv "at folk flest mener" eller at "sånn er ting inrettet". Begge disse tingene VET jeg faktisk. Og allikevel mener jeg det er ubalanser her.

Gjest mor i juni
Skrevet

Hvorfor MÅ man det? Skal man "innordne" seg uansett?

Kan det aldri være at noe som har vært sånn lenge allikevel er uriktig, urimelig? Borger tradisjon alltid at noe er riktig? Har Flertallet alltid rett.

Jeg mener at det ikke er noe argument i seg selv "at folk flest mener" eller at "sånn er ting inrettet". Begge disse tingene VET jeg faktisk. Og allikevel mener jeg det er ubalanser her.

Jeg vil tro at *de fleste* trives best med å være aktive mens det er lyst. Og det må nattdyra da enten finne seg i, eller lage sitt eget lille samfunn.

Du får starte et parti eller noe da, som tar for seg de nocturnales rettigheter. :-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg vil tro at *de fleste* trives best med å være aktive mens det er lyst. Og det må nattdyra da enten finne seg i, eller lage sitt eget lille samfunn.

Du får starte et parti eller noe da, som tar for seg de nocturnales rettigheter. :-)

Får nok gjøre det;)

Første punkt på dagsordenen vil være grusom hevn over sataniske byggningsarbeidere med pressluftborr.

laguna1365380434
Skrevet

Hvor ligger Ringstrøm?

Vi har arvet en del gamle bøker,den eldste er fra 1806 og er hel og fin.

Vil ikke selge den, men det hadde vært gøy å høre om den har noen verdi.

Rett ved deichman et sted. Husker ikke gata. Sorry:-(

Men du kan jo ringe for prisvurd?

laguna1365380434
Skrevet

Han HAR jo rett.

Det er bare SÅNN DET ER det.

Nei helt ærlig, jeg kjenner meg igjen i dine argumenter fra da jeg var yngre,men det er bare det at sånn rent praktisk så fungerer det best slik det er nå.

Så ved siden av at ting er riktige fordi de er sånn, og at flertallet har rett fordi de er flest, har de eldre mer peiling enn de yngre?;)

Hmmm.

Du hadde hatt mye til felles med den ene bestemora mi, for dette mener hun og;)

Skrevet

Så ved siden av at ting er riktige fordi de er sånn, og at flertallet har rett fordi de er flest, har de eldre mer peiling enn de yngre?;)

Hmmm.

Du hadde hatt mye til felles med den ene bestemora mi, for dette mener hun og;)

De gamle vet best vet du.

Bestemora di er nok ei klok dame.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...