Gjest millit Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Hva skal og må en forlover-tale inneholde? MÅ den være morsom, eller kan man velge å legge vekt på å være dyp og seriøs? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Er vel mest koselig når den er dyp og seriøs, synes jeg. Man har toastmaster til morsomheter. Men har du _noen_ artige episoder, er jo det gøy. 0 Siter
Gjest tips Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Morsom begynnelse: dra fram en bitteliten lapp og les: to melk, et brød, en pakke kondomer... Ops, det var visst handlelappen det! Eller kom fram med en hel bunke papirer som liksom er talen. Mist dem på gulvet... og tøys litt med det. Så kommer den ordentlige talen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Morsom begynnelse: dra fram en bitteliten lapp og les: to melk, et brød, en pakke kondomer... Ops, det var visst handlelappen det! Eller kom fram med en hel bunke papirer som liksom er talen. Mist dem på gulvet... og tøys litt med det. Så kommer den ordentlige talen. Neineineinei! 0 Siter
KaVa Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Min mening: Den skal være personlig - ikke for dyp og seriøs, men kan gjerne ha dype og seriøse innslag, dersom du skjønner hva jeg mener. OG IKKE for lang. det blir nok taler i bryllup. Hold deg til dine opplevelser med bruden/brudgommen - du trenger ikke å trekke fram når brud/brudgom er født, hvor denne trådte sine barnesko, hvilken skole h*n gikk på etc - det vet de fleste som er til stede fra før. Trekk gjerne fram morsomme anekdoter som kanskje ikke alle kjenner. Og slapp av - du trenger ikke å skrive en tale som er verdt en nobelpris i litteratur - skriv fra hjertet! 0 Siter
snilen Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Om du har samme humor som tips under her, så kan du såklart gjøre en slik sketsj. Men det er absolutt ikke gøy om ikke dette "er deg". Jeg skal skrive forlovertale selv snart, og jeg kommer til å: - snakke om hvordan jeg møtte venninna mi, si litt om hva vi har opplevd sammen, hvordan hun har forandret seg kanskje, hva hun mente om ekteskap da jeg møtte henne - si litt om hennes ektemann, hvordan jeg møtte ham (er ikke sikker det passer for deg, hos meg var det jeg som introduserte dem for hverandre, så da blir jo det mer naturlig, spørs på ditt forhold til ham) Nevne hvilken knakende bra kar han er, og at de er så søte sammen. - og fortelle henne hvor mye hun betyr for meg, hvor mye hun fortsatt vil bety for meg, hvordan ekteskapet ikke forandrer noen ting mellom oss - hvordan jeg ser for meg fremtiden kanskje? Humoren kommer om du har noen artige episoder som det sies under her. Ikke pinlige episoder, du trenger ikke nevne hennes ekskjærester eller tabber i fylla eller slikt. Heller en gang dere kjørte dere vill, eller hun overrasket deg, eller du kom forsent til en avtale og hun fortsatt ventet... slike ting? Jeg ville satt pris på en tale full av ord om hvor mye jeg betyr for min forlovede, og bli minnet på alle de fine stundene vi har hatt, hvordan vi stadig vokser nærmere hverandre og stadig innser hvor mye vi betyr for hverandre, og hvor mye vi kommer til å bety for hverandre i fremtiden. Og at hun liker min kommende ektemann, og hvordan hun ser kjæreligheten blomstre mellom oss. Det er jo dette som betyr noe, og talen er jo til bruden først og fremst. Det er ikke først og fremst din oppgave å underholde gjestene, det får toastmasteren stå for. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Morsom begynnelse: dra fram en bitteliten lapp og les: to melk, et brød, en pakke kondomer... Ops, det var visst handlelappen det! Eller kom fram med en hel bunke papirer som liksom er talen. Mist dem på gulvet... og tøys litt med det. Så kommer den ordentlige talen. Nei, det er den teite amatørbegynnelsen, det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.