Gå til innhold

Mat med høyt energi-innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt lite matlyst nå i det siste (mon tro om det er varmen?), og skulle gjerne hatt tips om sunn mat som gir mye energi, men ikke fyller opp.

Banan og sjokolade er uaktuelt.

Noen som har tips?

laguna1365380434
Skrevet

Kjøp en billig blender,(om du ikke har, du får en rimelig&brukbar en for en ca400 kr) og lag deg div smoothies med frukt du liker godt.

Jeg synes det yummi, og blir mett en stund. Greit om jeg ikke er noe særlig sulten, men må ha noe i magen.

:-)

hare1365380455
Skrevet

Branflakes med melk er godt og sundt, og holder meg mett lenge. Yoghurt med müsli. Lag en god salat med pasta og skinke i (ta ellers i det du liker)+dressing: press hvitløk/litt olivenolje i/sitronsaft. Knekkebrød med gulost og paprika.

Gjest kylling er godt
Skrevet

Kylling er sunt, du blir mett men ikke slapp. Så det er ikke tung mat. Spiser det alltid om jeg trenger mye enegri når jeg skal jobbe mye på ettermiddagen.

Gjest javeldå
Skrevet

Kylling er sunt, du blir mett men ikke slapp. Så det er ikke tung mat. Spiser det alltid om jeg trenger mye enegri når jeg skal jobbe mye på ettermiddagen.

Kylling er sundt, ja - men det har ikke høyt energi-innhold. Blant kjøttproduktene som står listet opp i min kaloritabell, så er kylling(-bryst, uten skinn) det med lavest energi-innhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...