Gå til innhold

Dorthe (eller andre): halal-butikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har avslørt min uvitenhet på Foreldre og barn, men fikk ikke svar på det jeg spurte om. Men du er kanskje den rette?

Hvor - nøyaktig - finner jeg butikker som selger halal-kjøtt? (har ikke tid til å flakke rundt på måfå).

Somaliere, spiser de soya-pølser? Andre ting man må tenke på når man får somaliske små gjester?

Skrevet

Det er en halalforretning nederst i Markveien som jeg kan anbefale, Der er det rent og pent og kjøttet er supert. Ellers så vet jeg det er en i Trondheimsveien men den ser ikke ok ut utenifra. Det finnes også noen på Grønland men der har jeg ikke vært.

Ellers så tror jeg det er mer vanlig å servere kyllingpølser eller kalkunpølser til muslimer. Vet rett og slett ikke nok om soya til vite om de spiser det.

Skrevet

Det er en halalforretning nederst i Markveien som jeg kan anbefale, Der er det rent og pent og kjøttet er supert. Ellers så vet jeg det er en i Trondheimsveien men den ser ikke ok ut utenifra. Det finnes også noen på Grønland men der har jeg ikke vært.

Ellers så tror jeg det er mer vanlig å servere kyllingpølser eller kalkunpølser til muslimer. Vet rett og slett ikke nok om soya til vite om de spiser det.

Tusen takk: Markveien neste! Men, nederst i Markveien. Hvis jeg kommer ovenfra, hvilken side er den på? Og hvilket kvartal? Har du andre landemerker så jeg finner den?

Jeg har snakket med faren. De spiser ikke vanlige kylling/kalkun-pøsler, bare halal.

Og da er det kanskje lurere å satse på halal-pøsler enn på soyapølser.

Skrevet

Tusen takk: Markveien neste! Men, nederst i Markveien. Hvis jeg kommer ovenfra, hvilken side er den på? Og hvilket kvartal? Har du andre landemerker så jeg finner den?

Jeg har snakket med faren. De spiser ikke vanlige kylling/kalkun-pøsler, bare halal.

Den ligger på første hjørnet på høyre side i Markveien når du kommer nedenifra. På neste hjørnet over gata er ishavskunst og på venstre side av gata er gamlehjemmet.

Du finner den med en gang. Bare gå oppover etter eventyrbrua så ligger den der.

Skrevet

Tyrkeren, to kvartaler opp på samme side, selger også frosne halalpølser tror jeg. Det er hjørnet Korsgata Markveien.

Skrevet

Den ligger på første hjørnet på høyre side i Markveien når du kommer nedenifra. På neste hjørnet over gata er ishavskunst og på venstre side av gata er gamlehjemmet.

Du finner den med en gang. Bare gå oppover etter eventyrbrua så ligger den der.

Takk for lynkjapp løsning på dagens problem for meg!

Skrevet

Takk for lynkjapp løsning på dagens problem for meg!

Bare hyggelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...