Gå til innhold

Rubia

Anbefalte innlegg

Gjest epletre
Skrevet

Hvordan gaar det med hunden? Fant dere ut av hva det var?

Skrevet

Hei epletre.

Nei, vi fant liksom aldri ut hva det var da. Urinprøven hans som jeg tok med på skolen slo ikke ut på noe.

Kan jo ha vært et eller annet han har fått i seg da som har satt igang noe...

Bamsen er iallefall i form nå igjen, selvom det tok sin tid. Nå surrer han i bena mine som vanlig, maser på å gå ut, springer og spretter ute, spiser maten sin - og den andre hunden sin om jeg snur ryggen til :)

Var virkelig engstelig en stund her da...denne hunden er spesiell for meg.

Det er en stor langhåret schafer som jeg fikk som halvannet åring. Da var han høy på pæra, stri og skulle ta alle andre dyr. Han kunne knapt sitte på kommando.

Det har gått mange timer trening på denne kameraten kan du tro...men i dag er han den mest elskverdige hund, kjempekompis med katter, går helt fint med andre hunder, gjør ikke pappegøya noe om den tæller rundt på gulvet osv.

Trening har det desverre blitt svært lite av i det siste pga. skole og diverse...men han kan bla. på kommando dekke fra full fart.

Så han er mammas lille hjertebarn serru, så det var jammen godt at det ikke utviklet seg til noe mer dramatisk, og at historien endte bra til slutt.

Takk for tanken epletre :)

Hilsen...

Skrevet

Hei epletre.

Nei, vi fant liksom aldri ut hva det var da. Urinprøven hans som jeg tok med på skolen slo ikke ut på noe.

Bamsen er iallefall i form nå igjen, selvom det tok sin tid. Nå surrer han i bena mine som vanlig, maser på å gå ut, springer og spretter ute, spiser maten sin - og den andre hunden sin om jeg snur ryggen til :)

Det er en stor langhåret schafer som jeg fikk som halvannet åring. Da var han høy på pæra, stri og skulle ta alle andre dyr. Han kunne knapt sitte på kommando.

Det har gått mange timer trening på denne kameraten kan du tro...men i dag er han den mest elskverdige hund, kjempekompis med katter, går helt fint med andre hunder, gjør ikke pappegøya noe om den tæller rundt på gulvet osv.

Trening har det desverre blitt svært lite av i det siste pga. skole og diverse...men han kan bla. på kommando dekke fra full fart.

Så han er mammas lille hjertebarn serru, så det var jammen godt at det ikke utviklet seg til noe mer dramatisk, og at historien endte bra til slutt.

Hilsen...

Så flott at det gikk bra :)

Gjest epletre
Skrevet

Hei epletre.

Hilsen...

Saa kjekt aa hoere. Hoeres ut som en kjempe hund. Skulle onske hunden her i huset var saann.

Jeg kom inn i huset da hun var 1 aar, og en kan trykt si at familien ikke hadde gjort noe for aa faa hunden tilaa hoere paa dem og respektere dem. Vi kan ikke la mat ol. staa fremme, da hopper hun opp aa tar det paa en- to- tre. Hu stikker av med alt som heter sokker og klaer, og naa om vinteren elsker hu aa stjele luer og hansker fra ungene... Naa kan jeg stolt si at hun har faatt stor respekt for meg, for jeg er den eneste som straffer henne!

Hu er jo en hjerteknuser ogsaa. Saa leken og kosen:0) naa skal vi ut paa tur igjen! Jeg og Labradoren min:0)

Skrevet

Saa kjekt aa hoere. Hoeres ut som en kjempe hund. Skulle onske hunden her i huset var saann.

Jeg kom inn i huset da hun var 1 aar, og en kan trykt si at familien ikke hadde gjort noe for aa faa hunden tilaa hoere paa dem og respektere dem. Vi kan ikke la mat ol. staa fremme, da hopper hun opp aa tar det paa en- to- tre. Hu stikker av med alt som heter sokker og klaer, og naa om vinteren elsker hu aa stjele luer og hansker fra ungene... Naa kan jeg stolt si at hun har faatt stor respekt for meg, for jeg er den eneste som straffer henne!

Hu er jo en hjerteknuser ogsaa. Saa leken og kosen:0) naa skal vi ut paa tur igjen! Jeg og Labradoren min:0)

Det er desverre noen som tror at det å være dyrekjær er å la dyret gjøre som det vil...

Min erfaring er nå at hundeoppdragelse er ganske så likt barnaoppdragelse... at hunden blir lykkeligere og tryggere med regler rundt seg.

Bamsen min var også ille på å stjæle maten vår...den første tiden var umulig å gå ut og hente seg en kopp kaffe eller noe...da var skiva vekk. Og han nærmest stjal maten ut av fingrene på unga.

Slik er det heldigvis ikke nå...vel, er det glemt en brødbit på stuebordet så forsvinner den på nattestid da :) men har rører ikke noe så lenge vi er tilstede, ei heller tigger han.

Så stå på...det lar seg ordne med å være tolmodig og bestemt.

Og om du er den strengeste i huset, hunden simpelthen eeeelsker deg anyway...sant ?

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...