Gå til innhold

Hvordan syr jeg en blindsøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et pent skjørt jeg skulle lagt opp litt, og siden det tross alt er ganske så pent fra før så vil jeg legge det opp med en såkalt blindsøm, altså en søm som ikke synes fra rettsiden av stoffet. Men hvordan gjør jeg dette???

Jeg skjønner ikke bæret av forklaringen i bruksanvisningen til symaskina og jeg har selvfølgelig sjekket en bok, men ble ikke stort klokere av det heller. Må jeg sy for hånd, eller er det noen som klarer å forklare meg det via nettet???

Skrevet

Du syr det for hånd vel? Et sting i bretten og et sting i en tråd fra skjørtet.

Gjest papirtiger
Skrevet

Mm, det er måten man gjør det. Husk å stryke først! Trenger ikke mange stingene.

Skrevet

Det hadde vært så mye lettere å gjøre det på maskina, jeg vet det skal gå an, vet bare ikke hvordan... Men jeg ender vel med å sy det for hånd ja, hvis det ikke dukker opp noen glupe, gode råd her.

Skrevet

Det hadde vært så mye lettere å gjøre det på maskina, jeg vet det skal gå an, vet bare ikke hvordan... Men jeg ender vel med å sy det for hånd ja, hvis det ikke dukker opp noen glupe, gode råd her.

Du må brette tøyet på en spesiell måte. Hvis jeg husker det rett så syr man i innbrettet også tar den bittesmå usynlige sting fra utsiden. Du må derfor brette innbretten slik at når symaskinen tar der at den ikke går igjennom til utsiden om du skjønner. I min sybok er det greit forklart.

Du får sende meg faxnummer så skal jeg fakse det til deg: )

Skrevet

Du må brette tøyet på en spesiell måte. Hvis jeg husker det rett så syr man i innbrettet også tar den bittesmå usynlige sting fra utsiden. Du må derfor brette innbretten slik at når symaskinen tar der at den ikke går igjennom til utsiden om du skjønner. I min sybok er det greit forklart.

send meg en mail så skal jeg sende deg fax-nr. [email protected]

Kan ikke likegodt legge ut faxnummeret på jobben her! :o)

Skrevet

Nå har jeg sett i syboka mi så hvis du tenker deg at du presser brettekanten ned i bordplata. Midt i brettekanten skal du ha sømmen, der det vanligvis er sydd igjen. Når du tar syr vil du sy på den ene siden som kun har brettekant, og med et lite usynlig sting inn mot denne midten slikt.

Skrevet

Jepp, sender deg en tegning fra paint på e-post.

Skrevet

*Host host* Kan du sende den på nytt? I morgentrøtthetsrus så jeg bare en ukjent avsender og en mail med vedlegg og slettet hele greia i virusfrykt...

Skrevet

Du trenger ikke sende den på nytt, jeg fant den i søppelkassen. :o) Tusen takk!

Gjest Terakotta
Skrevet

JO! så kan vi sende gristegninger med lenkekøddær og sånn! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...