Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om voldsmenn, drapsmenn og slikt alltid kommer fra en dårlig familie? Er det bevis for det?

Jeg mener egentlig sterkt at kun den som er skyldig er skyldig og at familien rundt vedkommende er uskyldig.

Gjest elisabeth
Skrevet

Du har rett! Familien har da ingenting med det å gjøre. Miljø derimot har mye å si!

Men det finnes selvfølgelig unntak, noen familieforhold er kanskje så vanskelige at slikt lettere kan skje?

Skrevet

At det kun er den skyldige som er skyldig er sant.

Men i noen tilfeller har en stor del av gjenganger krimineller en oppvekst preget av fysisk eller psykisk misbruk/vold/neglisjering/svikt i omsorg etc.

Ikke alle men ganske mange. Andre er hyperaktive, dyslektikere (som ikke ble oppdaget på skolen), noen ble mobbet, etc.

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg tror ikke det har så mye med familiebakgrunnen å gjøre. Det er nok heller et spørsmål om hudfarge.

Gjest elisabeth
Skrevet

Jeg tror ikke det har så mye med familiebakgrunnen å gjøre. Det er nok heller et spørsmål om hudfarge.

Prøver å hisse på deg noen? Ler!

Gjest papirtiger
Skrevet

Du har rett! Familien har da ingenting med det å gjøre. Miljø derimot har mye å si!

Men det finnes selvfølgelig unntak, noen familieforhold er kanskje så vanskelige at slikt lettere kan skje?

Famile er også miljø. Barn som blir neglisjert får ofte atferdsproblemer, noe som gjør det lettere å bli kriminell..

Kriminalitet er, som alt annet, påvirket av miljø, kultur og personlighetsfaktorer.

Skrevet

Ahaaa du prøver å ta opp et av sosiologiens store spm?

Gjest strandhai
Skrevet

At det kun er den skyldige som er skyldig er sant.

Men i noen tilfeller har en stor del av gjenganger krimineller en oppvekst preget av fysisk eller psykisk misbruk/vold/neglisjering/svikt i omsorg etc.

Ikke alle men ganske mange. Andre er hyperaktive, dyslektikere (som ikke ble oppdaget på skolen), noen ble mobbet, etc.

Jeg for min del, tror at det hele har med seksuell legning å gjøre!;-)

Skrevet

Dersom SSB har statistikk for det, er jeg helt overbevist om at du vil finne en klar sammenheng mellom sosial bakgrunn og kriminalitet. Svaret på spørsmålet blir derfor at familebakgrunn gjør noe med tilbøyeligheten til å begå kriminelle handlinger.

Gjest Daisy
Skrevet

Tror nok oppvekstmiljø o.l har noe å si.

Mener du det er genetisk da på en måte? Men ikke helt likevel? At ikke de rundt deg har noen innvirkning?

Gjest Daisy
Skrevet

Men er ikke familien miljøet?

petter smart
Skrevet

Er det derfor nordmenn lager så mye kvalm i syden, de er brunere enn vanlig?

Skrevet

Tror nok oppvekstmiljø o.l har noe å si.

Mener du det er genetisk da på en måte? Men ikke helt likevel? At ikke de rundt deg har noen innvirkning?

Jo selvfølgelig har miljøet mye og si. Men det jeg tenker på er at forleldre til en drapsmann nødvendigvis er dårlige foreldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...