Gå til innhold

Å ringe rundt og spør etter jobb...

Anbefalte innlegg

Gjest pimpel og polt
Skrevet

Er det helt borti natta fjernt å ringe rundt og spørre etter jobb?

Jeg er 30 år og vil helst ikke ha den jobben jeg er i år i dag. Og markedet er dårlig, derfor vurderer jeg heller ringe dit jeg ønsker jobb....Det kunne jo være det var noe ledig helt tilfeldig. Men hvordan vil det bli mottat, gog hvordan presentere seg tro?

Skrevet

Da er det vel bedre å møte opp med et presantasjons brev

Skrevet

Heisan!

Du kan fint ringe rundt, men be om ett møte. Møt for all del ikke bare opp, fordi det er ikke sikkert at de har tid til å ta i mot deg og da har du ødelagt muligheten din for å be om ett nytt møte på en stund.

Forbered deg godt på hva du skal si, så du ikke sitter der dum som ett brød.

Lag deg en kort generell søknad og legg med en CV, som du overleverer under møte.

Ring og be om å få snakke med en som kan ansette deg og som har noe å si i den sammenhengen.

Forklar hva du er ute etter og be om ett møte. Her er det viktig å spørre riktig. Spør rett ut om vedkommende kan sette av en times tid til deg. Ikke spør f.eks, slik, "du har vel kanskje ikke tid til ett møte med meg?" Da svarer h*n garantert nei.

Men si, "jeg vil gjerne ha en times møte med deg i neste uke, er det en dag som passer?"

I møte presenter du deg og hva du står for både personlig og har av bakgrunn/erfaring.

Lykke til:-))

Gjest fru Vaage
Skrevet

Heisan!

Du kan fint ringe rundt, men be om ett møte. Møt for all del ikke bare opp, fordi det er ikke sikkert at de har tid til å ta i mot deg og da har du ødelagt muligheten din for å be om ett nytt møte på en stund.

Forbered deg godt på hva du skal si, så du ikke sitter der dum som ett brød.

Lag deg en kort generell søknad og legg med en CV, som du overleverer under møte.

Ring og be om å få snakke med en som kan ansette deg og som har noe å si i den sammenhengen.

Forklar hva du er ute etter og be om ett møte. Her er det viktig å spørre riktig. Spør rett ut om vedkommende kan sette av en times tid til deg. Ikke spør f.eks, slik, "du har vel kanskje ikke tid til ett møte med meg?" Da svarer h*n garantert nei.

Men si, "jeg vil gjerne ha en times møte med deg i neste uke, er det en dag som passer?"

I møte presenter du deg og hva du står for både personlig og har av bakgrunn/erfaring.

Lykke til:-))

jeg vil gjerne ha et møte med deg i neste uke, når passer det? :)

Skrevet

Ingen skam å ringe rundt å spørre om det er noen ledige jobber der og vise din interesse. Du kan jo også stikke innom og ha med deg en CV - slik at dersom det dukker opp en jobb, kanskje de tenker på deg.

Lykke til!

Skrevet

Be om et møte er definitivt en god måte.

Det beste er om du ber om et møte for å få råd innen det aktuelle fagfeltet, bransjen el, ikke direkte for å høre om de har jobb til deg.

De fleste mennesker liker å bli spurt om råd, og vil derfor gjerne si ja til det, selv om de de tror de ikke har behov for nye der og da.

Hvis du så klarer å gi et godt inntrykk på møtet kan flere positive ting skje:

- det "oppstår" en stilling som de ikke hadde tenkt på før at de trengte.

- de husker på deg NÅR behovet oppstår

- de kjenner noen innenfor samme bransje/fagfelt som HAR behov.

Ta med CV, de trenger jo å vite litt om deg for å gi best mulig råd, ikke sant ;-)

Skrevet

Hehe, det passer sent på kvelden, fordi jeg jobber endel for tiden, så da kan du ligge over i samme slengen.

Gjest Fru Vaage
Skrevet

Hehe, det passer sent på kvelden, fordi jeg jobber endel for tiden, så da kan du ligge over i samme slengen.

*rødme*

...også jeg som bare har ligget under før a'gitt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...