Gå til innhold

Hadde du tatt sjansen på å kjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest kjøttpølse
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt meg til Hamburg i påska og da flybillettene er rimelig dyre vurderer jeg å kjøre bil.

Har bodd i Hamburg tidligere så jeg er ikke redd for å kjøre inn i byen.

Det jeg kvier meg litt for er å kjøre en såpass lang strekning alene. Hadde du gjort det eller er det for skummelt..? Jeg er mest redd for punktering og denslags. Skjer det noe med bilen kommer jeg til å sette meg ned i veikanten og gråte mine bitre tårer!:)

Skal i såfall kjøre fra Oslo til Gøteborg og ta ferga derfra til Frederikshavn.

Derfra tar det 5-6 timer å kjøre til Rødby (den lengste strekken) og derfra tar jeg ferga til Puttgarden.

Fra Puttgarden er det en drøy time til Hamburg.

Høres dette ut som en overkommelig tur å foreta alene?

Bilen (stasjonsvogn/familebil-aktig) er i god stand og har vært til kontroll I DAG.

What say you?

Klarer ikke bestemme meg...!

Skrevet

Jeg ville elsket en slik tur.

Kjør (forsiktig) i veg, jente!

Dette klarer du, og du kommer helt sikkert ikke til å gråte om du punkterer el. lign :)

Gjest malun
Skrevet

Hva med tog, da - er det et alternativ?

Det er kanskje vel så dyrt som fly, når jeg tneker meg om...

Synes for øvrig det høres ut som en overkommelig strekning, såfremt du er glad i å kjøre bil.

Skrevet

Hvis du er mest redd for punktering bør du vel lære deg å skifte dekk da... :-)

Ellers høres det jo ut som en overkommelig biltur, bare du tar deg tilstrekkelig god tid, og pauser underveis.

Gjest Terakotta
Skrevet

jeg hadde gjort det! :-) men jeg hadde sørget for at jeg hadde "veihjelp" i forsikringen.

Gjest Terakotta
Skrevet

jeg hadde gjort det! :-) men jeg hadde sørget for at jeg hadde "veihjelp" i forsikringen.

Gjest LailaG
Skrevet

Jeg ville elsket en slik tur.

Kjør (forsiktig) i veg, jente!

Dette klarer du, og du kommer helt sikkert ikke til å gråte om du punkterer el. lign :)

Og hvis du punkterer,kanskje det er drømmemannen som stopper for å hjelpe.

Kjør i vei:)

Skrevet

Gjelder den utenlands da?

Gjest kjøttpølse
Skrevet

Hvis du er mest redd for punktering bør du vel lære deg å skifte dekk da... :-)

Ellers høres det jo ut som en overkommelig biltur, bare du tar deg tilstrekkelig god tid, og pauser underveis.

Jeg får belage meg på å spille "jomfru i nød" om jeg skulle trenge hjelp langs veien.

Er forøvrig gravid i 5 måned og jeg kan jo bruke det som unnskyldning for at det er aaaaltfor anstrengende å drive og stresse med et dekk:)

Ja, jeg liker å kjøre!! Det er som sagt disse eventuelle problemene langs veien som jeg er litt skeptisk til.

Skrevet

Jeg får belage meg på å spille "jomfru i nød" om jeg skulle trenge hjelp langs veien.

Er forøvrig gravid i 5 måned og jeg kan jo bruke det som unnskyldning for at det er aaaaltfor anstrengende å drive og stresse med et dekk:)

Ja, jeg liker å kjøre!! Det er som sagt disse eventuelle problemene langs veien som jeg er litt skeptisk til.

Hva er sannsynligheten for at ting går galt da, når du vet at bilen din er i tip-top stand?

Skrevet

Kjør, menneske!

Hva OM bilen punkterer? Du har vel reservedekk - og kan forhåpentligvis skifte? (Ikke noen heksekunst!)

Det går bra!

Gjest kjøttpølse
Skrevet

Hva er sannsynligheten for at ting går galt da, når du vet at bilen din er i tip-top stand?

Vel, punktering kan jo skje de beste:)

Gjest kjøttpølse
Skrevet

Og hvis du punkterer,kanskje det er drømmemannen som stopper for å hjelpe.

Kjør i vei:)

Hehe, da kjører han nok fort videre når han ser magen min som buler.

Gjest Rusle
Skrevet

Må si du høres tøff ut. Ikke fordi å kjøre til Hamburg skulle være uoverkommelig, men for meg som er en pyse når det gjelder bilkjøring.

Dette klarer du, elllers ville du vel ikke tenkt på det? ;o)

Gjest Terakotta
Skrevet

Gjelder den utenlands da?

Ja, det tror jeg da! :)

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke gjort det. Jeg kjører bare i byen alene, jeg får noia hvis jeg må kjøre på landsbygda alene.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke gjort det. Jeg kjører bare i byen alene, jeg får noia hvis jeg må kjøre på landsbygda alene.

Du da, du tør jo ikke kjøre innen by-grensa engang ;-)

(ref. Holmlia)

Skrevet

Tror dagens sjåfører ikke er så interessert i å hjelpe jomfruer i nød.

Jeg har stått alene langs veien, før mobilens tid, og håpet på hjelp ved punktering. Aldri mer. Men nå er det jo bare å ringe til Falken.

Skrevet

Du da, du tør jo ikke kjøre innen by-grensa engang ;-)

(ref. Holmlia)

Men det er da på landet :o)

Jeg er virkelig glad jeg tok en taxi. Det hadde vært katastrofe om jeg hadde tatt bilen. Det var langt oppi huttaheiti og jeg hadde aldri funnet fram.

Og så hadde de stengt gangveiene for bilkjøring, så jeg ble stående å vente på at noen andre skulle komme for å ta med minstemann til der selskapet skulle være.

Skrevet

Vel, punktering kan jo skje de beste:)

Ring Falken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...