Gå til innhold

Åpningsbud - leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest på flyttefot
Skrevet

Hvor lavt kan jeg by på en borettslagsleilighet - uten at det er "skammelig"?

Markedsverdien er 680 000.

Skrevet

hva er prisantydning?

og hvor høyt over er du villig til å gå?

hvor høyt ligger husleien?

Gjest på flyttefot
Skrevet

hva er prisantydning?

og hvor høyt over er du villig til å gå?

hvor høyt ligger husleien?

Ingen prisantydning. Husleie 3300. Går IKKE over 730 jaffal!

Gjest på flyttefot
Skrevet

550 000

OK, da var jeg ikke så gjerrig som jeg troode :)

Tenkte jeg ikke kunne gå under 580'.

Skrevet

dersom det er du som åpner budrunden, er 590 000 ikke så verst. byr du under dette, vil eierne kanskje få dårlige vibber til deg.

Skrevet

OK, da var jeg ikke så gjerrig som jeg troode :)

Tenkte jeg ikke kunne gå under 580'.

Du må ha litt og gå på. Neste bud er 580 så 600 så 620 eller 630 så 680 osv. Eller at noen plutselig slår til med 50 000 opp, men det går gjerne i 20-30 tusen.

Skrevet

dersom det er du som åpner budrunden, er 590 000 ikke så verst. byr du under dette, vil eierne kanskje få dårlige vibber til deg.

Spiller ingen rolle. Man må selge til dem som har bydd høyeste. Men man kan jo stoppe budrunden hvis man vil det.

Skrevet

Spiller ingen rolle. Man må selge til dem som har bydd høyeste. Men man kan jo stoppe budrunden hvis man vil det.

ja, det kan de. og da er det greit å ikke ha fornærmet dem på første bud. jeg hadde blitt fornærmet over et bud 130 000 under markedsverdi. hadde begynt å lure om de egentlig ville ha leiligheten, eller om de syntes den var stygg.

Skrevet

ja, det kan de. og da er det greit å ikke ha fornærmet dem på første bud. jeg hadde blitt fornærmet over et bud 130 000 under markedsverdi. hadde begynt å lure om de egentlig ville ha leiligheten, eller om de syntes den var stygg.

Han som kjøpte min, startet på 350 000 under takst så jeg sa nei takk. Så prøvde han med 200 000 under takst men da var det noen andre som var interessert også så da spratt den opp til takst.

Ingen selger en leilighet 50 000 under høyeste bud fordi de ikke liker kjøperne. Man får ikke tid å tenke heller, dette går jo på noen timer. Vanlig at en budrunde starter kl.10 og er ferdig klokka 15.00

Skrevet

Han som kjøpte min, startet på 350 000 under takst så jeg sa nei takk. Så prøvde han med 200 000 under takst men da var det noen andre som var interessert også så da spratt den opp til takst.

Ingen selger en leilighet 50 000 under høyeste bud fordi de ikke liker kjøperne. Man får ikke tid å tenke heller, dette går jo på noen timer. Vanlig at en budrunde starter kl.10 og er ferdig klokka 15.00

ja, det går kjapt. men det er ikke sikkert at det er en budrunde heller. da vi kjøpte, snek vi oss inn før visning, og bød alene.

Skrevet

ja, det går kjapt. men det er ikke sikkert at det er en budrunde heller. da vi kjøpte, snek vi oss inn før visning, og bød alene.

Men da går den ikke under prisantydning eller takst.

Skrevet

Men da går den ikke under prisantydning eller takst.

nei, vi bød akkurat antydning, og så litt over. her på våre kanter går så og si alle leiligheter over takst. det var helt ville tilstander en stund. vi ga 950 000, helt greit for oss. for den er verd det for oss.

Skrevet

nei, vi bød akkurat antydning, og så litt over. her på våre kanter går så og si alle leiligheter over takst. det var helt ville tilstander en stund. vi ga 950 000, helt greit for oss. for den er verd det for oss.

Jeg synes det er dritbillig, du hadde fått en ettroms med karnapp her for den prisen :o)

Skrevet

Jeg synes det er dritbillig, du hadde fått en ettroms med karnapp her for den prisen :o)

c",)

Skrevet

Får du noe som helst til den prisen nå? Her i Trondheim tror jeg du skal lete til du blir blå...

Vi har akkurat en 2-roms liggende ute for salg til prisantydning 940.000,-. Da eieren kjøpte den for snart 12 år siden ga vedkommende 175.000,-.... ;o) Snakker om å ha gullhår i rævva!

Skrevet

Får du noe som helst til den prisen nå? Her i Trondheim tror jeg du skal lete til du blir blå...

Vi har akkurat en 2-roms liggende ute for salg til prisantydning 940.000,-. Da eieren kjøpte den for snart 12 år siden ga vedkommende 175.000,-.... ;o) Snakker om å ha gullhår i rævva!

Men han måtte jo kjøpe ny også.

Jeg gav 500 000 for min og fikk 2 mill men den nye leiligheten ble jo akkurat like dyr så jeg forblir like fattig.

Skrevet

Men han måtte jo kjøpe ny også.

Jeg gav 500 000 for min og fikk 2 mill men den nye leiligheten ble jo akkurat like dyr så jeg forblir like fattig.

Vi selger et dødsbo så pengene går rett i lomma på oss. Fornøyd med prisstigningen ja.

Skrevet

Vi selger et dødsbo så pengene går rett i lomma på oss. Fornøyd med prisstigningen ja.

Ja, da har dere all grunn til å være fornøyd med prisstigningen.

Selv om de pengene kanskje ikke er de dere hadde ønsket dere mest.

Skrevet

Ja, da har dere all grunn til å være fornøyd med prisstigningen.

Selv om de pengene kanskje ikke er de dere hadde ønsket dere mest.

Nei, det jo ikke det, men de kommer godt med når det nå ble som det ble.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...