Gå til innhold

avslag på søknad om overføring av fedrekvote..

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert og lei meg
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor vi har fått avslag på overføring av fedrekvoten til meg. Min mann er selvstendig næringsdrivende og har en jobb som er uforutsigbar og vanskelig å planlegge på lang sikt. Han jobber i en bransje med stor konkurranse og er avhengig av å være tilgjengelig kontinuerlig. Vi ønsker at barnet vårt skal få lengst mulig tid hjemme sammen med en av oss. Likevel fikk vi avslag på søknaden om å få overført fedrekvoten til meg som er mamma. Dette synes vi er smålig av Trygdekontoret og lurer på om vi har noe å hente på å klage på vedtaket? Hvordan går vi i så fall fram? Kan også tilføye at Trygdekontoret har brukt så lang tid på å behandle denne søknaden at vi har adskillig mindre tid å planlegge en eventuell fleksibel måte å ta ut fedrekvoten på, dersom vi finner ut at vi vil prøve å satse på dette på tross av at det skaper problemer for oss.

Noen som har lignende erfaringer, eller noen der ute som har fått medhold i overføring av fedrekvoten når mannen driver for seg selv?

Glad for inspill og gode idéer!

Mvh

Fortsetter under...

Skrevet

Du må jo anke ellers så vinner du i hvert fall ikke frem. Trygdekontoret kan bruke så lang tid de vil på en søknad men du må anke før det har gått 3 uker fra brevet ble sendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...