Gå til innhold

Student når sv.skapsperm. fra jobb

Anbefalte innlegg

Gjest helt grønn
Skrevet

Håper noen vet litt mer en meg, finner ikke ut så mye er på nettet om det...

Jeg går ut i svangerskapspermisjon i sept 2004 fra min 85% stilling. Jeg kunne godt tenkt meg å studere høsten 2005 (heltid).

Vet noen hvordan det er mulig å gjennomføre?

Er det lov å studere på heltid når en er i permisjon og mottar svangerskapspenger? Hvis dette er lov; kan min mann ta ut betalt permisjon dette halve året jeg studerer heltid?

Rhea Silvia
Skrevet

Jeg studerte sist jeg var ute i svangerskapspermisjon. Jeg studerte på deltid, men det skulle ikke være noe i veien for å studere på heltid. Du har ikke krav på studielån, men dersom du har lån i lånekassen fra før så har du trolig krav på rentefritak.

En annen ting er at jeg ikke villet ha studert på heltid med en liten baby. Det var travelt nok å studere på deltid ( men jeg har to eldre også da)

Men bare hiv deg rundt du, og lykketil med babyer og studier.

Gjest helt grønn
Skrevet

Jeg studerte sist jeg var ute i svangerskapspermisjon. Jeg studerte på deltid, men det skulle ikke være noe i veien for å studere på heltid. Du har ikke krav på studielån, men dersom du har lån i lånekassen fra før så har du trolig krav på rentefritak.

En annen ting er at jeg ikke villet ha studert på heltid med en liten baby. Det var travelt nok å studere på deltid ( men jeg har to eldre også da)

Men bare hiv deg rundt du, og lykketil med babyer og studier.

Takk for svar!

Var mannen din hjemme med barn i permisjonen, og fikk permisjonspenger?

Rhea Silvia
Skrevet

Takk for svar!

Var mannen din hjemme med barn i permisjonen, og fikk permisjonspenger?

Nei! Jeg studerte og svangerskapspenger. Mannen min jobbet. Babyen var med meg, og de to store var på skole/besteforeldre.

Vi var flere i samme situasjon, men vi studerte altså på deltid. Mannen min tok ut noe permisjon når jeg hadde praksis.