Gå til innhold

Hvordan fungerer dette?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Laguna du er en engel. Du skal få komme på middag når jeg får penger.

:-) Takk for det!

Kan du ikke krysse fingerne for meg, for jeg skal fyke bort på 7-11 NUH!

Det er lov å håpe!

Skrevet

:-) Takk for det!

Kan du ikke krysse fingerne for meg, for jeg skal fyke bort på 7-11 NUH!

Det er lov å håpe!

Jeg krysser dem for deg :o)

Skrevet

Fast trekk fra bestemor.

Det skal altså være inne på min konto den 28(og det har gått som smurt tilo nå).

Er det noe vits i å løpe bort på 7-11 i tolvtiden eller blir det bare skuff tror du?:-/

Om bestemoren din har fast trekk som overfører pengene den 28. får du dem definitivt ikke dagen før, hvorfor skulle du det, og hvem skulle legge ut?

Når datoen lønn er avtalt utbetalt faller på en helligdag, skal lønnen utbetales tildligere på sistee hverdag, det er lovregulert.

laguna1365380434
Skrevet

Om bestemoren din har fast trekk som overfører pengene den 28. får du dem definitivt ikke dagen før, hvorfor skulle du det, og hvem skulle legge ut?

Når datoen lønn er avtalt utbetalt faller på en helligdag, skal lønnen utbetales tildligere på sistee hverdag, det er lovregulert.

Jammen hvordan ser banken om det er lønn eller andre typer penger da?

*blond*

Hvordan vet de at bestemor f.eks ikke er sjefen min?

Med fare for å være kjempe teit..:-I

Sånn med trekk og hvem som skulle legge ut, tenkte jeg kanskje at noen sa : "Næmmen! Denne damen skulle jo ha penger den 28 hun, og det går jo ikke for det er en søndag. Da ordner vi det nå så hun har pengene sine til da, stakkar" Eller ting av lignende innhold.

Og deretter mekket transaksjonen på f.eks fredag eller hvordan de nå gjør det.

Men som sagt, banksaker har jeg ikke peil på.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg krysser dem for deg :o)

Takker, men det gikk ikke dette altså. Faen.

Da får vi heller overleve helgen så godt det lar seg gjøre, og ta lunsjen siden..:-(

God damn!!

Skrevet

Takker, men det gikk ikke dette altså. Faen.

Da får vi heller overleve helgen så godt det lar seg gjøre, og ta lunsjen siden..:-(

God damn!!

Vanligvis hvis noe skal trekkes automatisk fra konto, altså bestemors, så blir det trekt første virkedag etter. Så da får du vel pengene til tirdag :o(

Skrevet

Når lønningsdag / barnetrygdutbetaling o.l. offentlige greier havner på lørdag eller søndag kommer det inn siste virkedag før. Når bidraget fra gubben kommer på lørdag eller søndag kommer det inne første virkedag etter (han har autotrekk). Når husleie / huslån trekkes automatisk så trekkes det på datoen tror jeg, selv om den 1. ikke er vanlig hverdag.

Skrevet

*blond*

Sånn med trekk og hvem som skulle legge ut, tenkte jeg kanskje at noen sa : "Næmmen! Denne damen skulle jo ha penger den 28 hun, og det går jo ikke for det er en søndag. Da ordner vi det nå så hun har pengene sine til da, stakkar" Eller ting av lignende innhold.

Den dagegn vi får lønn, er beløpet med i saldoen vi ser når vi tar ut penger i minibank.

Forrige uke overførte jeg penger fra sparekonto + at jeg så i nettbanken at det var kommet inn en vikinglottogevinst på 4.000. Likevel fikk jeg minussaldo i minibanken. Beløp utenom lønn skal vel helst ikke tas ut før dagen etter, for å unngå renter feil vei (rentene er vel ikke så høye nå lenger).

Skrevet

*blond*

Det er ingen i banken som bryr seg om pengene er lønn e.l.

Det er arb.giveren din som har ansvar for å utbetale lønnen siste hverdag før helligdag.

Den som evt. skal tenke "stakkars deg som ikke får pengene før til mandag" i ditt tilfelle er bestemora di.

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...