Gå til innhold

Haster, imodium

Anbefalte innlegg

Gjest imodium
Skrevet

Kan jeg ta imodium selv om jeg ikke har diare, men er redd for og få det??

Takker.

- imodium

Pappa Bjørn
Skrevet

Tja, det er trolig ikke farlig, men vil nok ikke gi noen effekt. Imodium stabiliserer dersom du har bakterier i tarmen som gjør skade og gir ubehag, men dersom du ikke har noen bakterieinfeksjon hjelper det jo ikke å ta medisiner mot det.

Jeg skjønner ikke helt vitsen heller da, kan du ikke bare ta dem dersom du får diarè da? De virker jo godt mot dette, så du kan jo stoppe romperemulade om du skulle få det.

Skrevet

mon om det ikke står på pakken at det er forebyggende samt lindrende. ikke helt sikker. uansett så finnes det andre preparater som virker forebyggende, idoform f.eks.

bør ikke ta for mye av slikt uansett, da venner kroppen seg til at den ikke trenger å jobbe. men i enkelte tilfeller er slikt greit å ha for hånden. men dette vet du sikkert.

Skrevet

Tja, det er trolig ikke farlig, men vil nok ikke gi noen effekt. Imodium stabiliserer dersom du har bakterier i tarmen som gjør skade og gir ubehag, men dersom du ikke har noen bakterieinfeksjon hjelper det jo ikke å ta medisiner mot det.

Jeg skjønner ikke helt vitsen heller da, kan du ikke bare ta dem dersom du får diarè da? De virker jo godt mot dette, så du kan jo stoppe romperemulade om du skulle få det.

*ler* Romperemulade, den var ny!

Her i gården sier vi ERR = Ekstrem Renne Rævv

Pappa Bjørn
Skrevet

*ler* Romperemulade, den var ny!

Her i gården sier vi ERR = Ekstrem Renne Rævv

Jeg har alldit lurt på hva de sier i Raufoss?

Gjest mor i juni
Skrevet

Imodium er ikke medisin mot bakterieinfeksjon (antibiotika), det bare nedsetter peristaltikken.. kremt, tarmbevegelsene, slik at ting ikke skal gå for fort :-)

Skrevet

Jeg har alldit lurt på hva de sier i Raufoss?

Raufoss - hahahahahaahhaaaaaaaaaaa

Gjest det går bra
Skrevet

Ja, det kan du. Men hvis du tar for mye, kan du bli forstoppet.

Jeg tar Imodium forebyggende selv, en annenhver dag mot diaré som bivirkning av en annen medisin. Helt ufarlig sier legen min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...