Gå til innhold

finnes det håp?

Anbefalte innlegg

Gjest bor nordaførr
Skrevet

Enslig mor til treåring, 315000 i årsinntekt, pluss 60-70000 i bidrag/barnetrygd/stønad til barnetilsyn. Dessuten sk.kl.2. 250 000 i studielån, 40 000 i billån. Ingen egenkapital (dvs. vurderer å spørre foreldrene mine om å kausjonere for et mindre beløp).

Er det MULIG å få seg lån til bolig? Ikke mulig å finne noe til under 1 mill her i byen, borsett fra nye private borettslag med rådyr husleie.

Gjest et tips
Skrevet

Tror det hvis du har fast inntekt.

Startlån.no

Gjest på flyttefot
Skrevet

Vil da tro det. Jeg er i gang med å kjøpe bolig, og jeg har tre barn, 105 000 i overgangsstønad + 96000 i bidrag og barnetrygd.

Det kan vel hende at du er nødt til å fire litt på kravene og f.eks kjøpe med ett eller to soverom sånn til å begynne med.

Skrevet

Da jeg var ung enslig forsørger kjøpte jeg meg hus som kostet 4 ganger min årslønn. Fikk veldig lite bidrag, som jeg skattet av. Hadde et lite studielån (tilsv. 1/5 årsinntekt.). Den gang var renten høy. Jeg hadde aldri problem med å betjene lånet, bortsett fra da jeg var delvis permittert noen måneder. Da fikk jeg betaligsutsettelse på et lån. Var gjeldfri lenge før jeg ble 40.

Skrevet

Jepp. Gå i banken og sett opp et budsjett sammen med dem. Søk også startlån hos kommunen. Da går det enda greiere.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal kjøpe leilighet jeg. Antagelig blir det slutt på bostøtta for de som eier boligen sin, uansett inntekt.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal kjøpe leilighet jeg. Antagelig blir det slutt på bostøtta for de som eier boligen sin, uansett inntekt.

Vel, hun hadde vitterlig ikke vært i nærheten av å få bostøtte med den inntekten uansett, så jeg tror ikke hun trenger å bekymre seg om akkurat det :-)

Skrevet

Vel, hun hadde vitterlig ikke vært i nærheten av å få bostøtte med den inntekten uansett, så jeg tror ikke hun trenger å bekymre seg om akkurat det :-)

Hm, jeg svarer litt fort innimellom ja. og blir litt opptatt av mine greier :o)

Skrevet

Jeg har levert inn regelen din ang 8 dagers fristen og han som skulle hjelpe meg sa at de umulig kunne være så vanskelige at de ikke ville bruke den paragrafen.

Så det er håp :o)

Skrevet

Jeg har levert inn regelen din ang 8 dagers fristen og han som skulle hjelpe meg sa at de umulig kunne være så vanskelige at de ikke ville bruke den paragrafen.

:-)

Hvis de ikke bruker den så vanker det klaps på lanken og klyster.

Som en kamerat av meg ville sagt.

Skrevet

:-)

Hvis de ikke bruker den så vanker det klaps på lanken og klyster.

Som en kamerat av meg ville sagt.

Da skal du og jeg gå å banke damen :o)

Gjest bor nordaførr
Skrevet

Er det der et svar på spm mitt, eller er det en annen diskusjon som har kommet feil?

Skrevet

Er det der et svar på spm mitt, eller er det en annen diskusjon som har kommet feil?

Jeg tenkte feil og tiliti rettet på meg og jeg svarte henne tilbake ang bostøtte som vi har diskutert tidligere.

Gjest bor nordaførr
Skrevet

Jeg tenkte feil og tiliti rettet på meg og jeg svarte henne tilbake ang bostøtte som vi har diskutert tidligere.

Fint om dere gjør det i rett tråd heretter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...