Gå til innhold

Lykkelig?

Anbefalte innlegg

Gjest megda?
Skrevet

Er dere lykkelige? Så akkurat sleepless in seattle, og der var (ble) jo ting veldig lykkelige. Lurer på om det skal være sånn for alltid? Hva gjør dere lykkelige?

Skrevet

Om hva skal være sånn for alltid?

Jeg blir lykkelig av mye. Jeg har funnet en veldig bra mann og vi har verdens fineste barn sammen. Det er vår i luften og hver dag ser jeg mer til påskeliljene og krokusene. Gode venner. Familie. Romaner. Musikk. Reiser, Samtaler. God mat.

Gjest pasa21
Skrevet

Litt klisje kanskje, men jeg blir lykkelig hvis jeg ser at familen min har det bra...

Gjest epletre
Skrevet

Familie gjoer meg lykkelig, og gode venner. Gode ord, og ikke minst sol og varme!

Skrevet

Igår, mens jeg satt i hagen med solen i ansiktet og en kaffe i hånden. Og så på sønnen min som syklet på sin nye sykkel og koste seg... Ja, da var jeg lykkelig. Det er de små ting i hverdagen som teller...... For meg i allefall...

Gjest malun
Skrevet

Jeg har et godt liv og et godt nettverk - og noen ganger kan jeg føle en intens lykkefølelse.

Når sønnen min sier noe morsomt, når jeg ler høyt med gode venner, når mannen min finner opp enda et navn til meg,når jeg kjenner vårlukten fra jorda, når den rette sangen spilles på radioen, når jeg drikker Bramhults bringebærsaft, når jeg sitter på et varmt svaberg om sommeren etter et bad....sånne ting.

Eller klisjeer, som de også kalles. Kanskje derfor de er blitt det! De fungerer jo så godt.

Gjest velger å være anonym
Skrevet

Ja, jeg er lykkelig.

Det er mye i livet jeg skulle ønske var anderledes! Jeg skulle ønske jeg fikk en jobb som var godt betalt, jeg har høyere utdannelse men "dårlig" jobb/lønn. Det fører til at jeg har en stram økonomi, og ikke får kjøpt så mye til barna som jeg ser de kan gjøre i nabolaget.

Jeg har en mann som sliter mye med sykdom.

Jeg har en svigerfamilie jeg kunne ønske hjalp oss litt eller i det minste kom på besøk av og til, de er jo tross alt tanter, onkler og besteforeldre til barna mine.

Jeg skulle ønske vi hadde større boareal, men det har vi ikke råd til å kjøpe oss.

Jeg skulle ønske jeg hadde flere venner, for jeg er innflytter her og synes det er vanskelig å få venner.

Men, barna og rammen rundt familien er bra.

Jeg prøver å være en god mor, en god samboer, en hyggelig kollega og en god nabo. Om folk synes jeg lykkes med det vet jeg jo ikke, men jeg prøver å gjøre det beste mot andre - mere fixer jeg ikke.

Dermed er jeg lykkelig!

Skrevet

Jeg vil absorlutt klassifisere meg selv som et lykkelig menneske.

Det er veldig, veldig ofte vi koser oss sammen gutta og jeg og sier "du og du så godt vi har det".

Masse kunne vel vært noe anneledes og/eller bedre, men ingen har det perfekt så jeg er ganske fornøyd slik det er. Er takknemmelig for at ungene er friske og har det bra, også andre rundt meg som jeg holder av.

Men sånn litt ekstra lykkelig blir jeg nok om jeg klarer eksamen i mai, vinner rettsaken min i juni og får en god jobb litt senere på sommeren/høsten

:)

Gjest nei og uff
Skrevet

Nei! Slutt med kjæresten. Stort tomrom.

Ons natt til i dag, som jeg angrer på.

mye å gjøre på skolen, ingen motivasjon.

Skrevet

Ja, jeg kjenner ofte en intens lykkefølelse. Rett og slett fordi livet i sin alminnelighet er veldig godt for meg - nå, i motsetning til en tidligere periode i livet.

Småting, tanker og blaff av følelser frembringer en lykkerus som kan vare lenge, lenge.

Har selvfølgelig også dager som ikke inneholder større eller mindre snev av lykke, men nå for tiden er det heldigvis få av dem - og det nyter jeg.

Gjest megda?
Skrevet

Om hva skal være sånn for alltid?

Jeg blir lykkelig av mye. Jeg har funnet en veldig bra mann og vi har verdens fineste barn sammen. Det er vår i luften og hver dag ser jeg mer til påskeliljene og krokusene. Gode venner. Familie. Romaner. Musikk. Reiser, Samtaler. God mat.

Den lykken man føler i begynnelsen av forhold?

Skrevet

Den lykken man føler i begynnelsen av forhold?

Nei det er ikke sånn for alltid, og godt er det for det tar opp 95% av båndbredden i hjernen og man ville aldri få tid til noe annet enn å skifte klær, stelle seg og fantasere om den andre :=)

Gjest megda?
Skrevet

Nei det er ikke sånn for alltid, og godt er det for det tar opp 95% av båndbredden i hjernen og man ville aldri få tid til noe annet enn å skifte klær, stelle seg og fantasere om den andre :=)

Men _litt_ da?

Gjest Lonkil
Skrevet

Er ikke lykken den evnen til å være tilfreds med hva man har fremfor å ergre seg over alt man mangler?

Er ikke lykken en relativ tilstand? Selv om jeg mangler noe har jeg jo så uendelig mye mer enn de fleste andre......

Vel, hadde jeg funnet drømmedama, vunnet en million i lotto og funnet meg en bra jobb hjemme i Norge ville jeg nok ha vært enda lykkeligere :)

Gjest mor i juni
Skrevet

Helt klart..!

Vi er lykkelige fordi vi passer så godt sammen, og forholdet blir bedre for hver dag, omtrent.

Jeg føler meg elsket, har gode venner, ingen økonomiske problemer.. og derfor er jeg lykkelig. Ja, også kommer det en liten snopp i juni, som du sikkert forstår.. :-)

Gjest gomle
Skrevet

Lykke er noe man har inni seg, det har ikke så mye med ytre ting å gjøre. Jeg er lykkelig, har alltid vært det, det er en god følelse som bare er der, og som forsterkes av mange små ting som f.eks når solen varmer om våren, når jeg hører ungene ler, å ligge i en hengekøye og høre fluene surrer. Men følelsen er der hele tiden, jeg er født med den. Jeg vet ikke om alle har den, om man bare må kjenne etter, eller om jeg bare er kjempeheldig som er født sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...