Gjest Daisy Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Jeg har vært til legen tre ganger i år, og kommer sannsynligvis til å gå flere ganger. Har hørt noe om frikort men vet ikke helt hva dette er og hvordan det kan brukes. Hjelp, anyone? 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Du får et kort hos legen hvor de kvitterer for det du betaler dvs egenandelen. Der kan du også skrive av medisiner på blå resept og reiser til legen som overstiger 110 kr. Når du når opp til 1550 kr, slipper du å betale disse egenandelene. Du får da frikort på trygdekontoret. Har du unger under 16 år, slås egenandelene deres sammen men dere må ha hvert deres kort. Men det siste er vel ikke aktuelt for deg ) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Du får et kort hos legen hvor de kvitterer for det du betaler dvs egenandelen. Der kan du også skrive av medisiner på blå resept og reiser til legen som overstiger 110 kr. Når du når opp til 1550 kr, slipper du å betale disse egenandelene. Du får da frikort på trygdekontoret. Har du unger under 16 år, slås egenandelene deres sammen men dere må ha hvert deres kort. Men det siste er vel ikke aktuelt for deg ) Nei, ingen unger her. Men det jeg allerede har brukt i år? Kan det skrives opp på etterkant liksom? Så da må jeg bare be legen om det neste gang da... 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Nei, ingen unger her. Men det jeg allerede har brukt i år? Kan det skrives opp på etterkant liksom? Så da må jeg bare be legen om det neste gang da... Du bare spør legesekretæren neste gang så skriver hun det opp. De har det sikkert på data. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Du bare spør legesekretæren neste gang så skriver hun det opp. De har det sikkert på data. Aha! Tusen takk. Penger å spare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.