Gå til innhold

Hvor høyt er 5'10''?

Anbefalte innlegg

Gjest bjelke
Skrevet

Er 5'10 høyere enn 5'9? Hvordan er det mulig?

For det går opp til 5'11 før det bikker over til 6 feet, sant? Slik at 5'12 og 6 feet er det samme?

Totalt forvirra etter høydediskusjon.... :-?

Gjest twisted83
Skrevet

Jeg tror 5'10 er 179cm. Jeg vet ihvertfall at jeg ble målt til å være 5'10, og jeg er 1,79. Tror 180cm er 5'11, og 181cm er 6'0. Så vidt jeg vet er det ikke noe som heter 5'12, men mulig jeg tar feil. Er helt sikkert en side her inn på nettet som kan hjelpe deg bedre enn jeg kan.

:o)

Mvh

Gjest bjelke
Skrevet

De mener sikkert 5'09"

Åja, det er ikke det samme som komma....! *pling*

.. de skriver jo 5'9'' og 5'10'', ikke 5,9 og 5,10.

A-ha.. :-)

Skrevet

Omregningen er iallefall å gange fotene (føttene?) med 30,48 og incha med 2,54

5'10" er da 178 cm.

Skrevet

Jeg tror 5'10 er 179cm. Jeg vet ihvertfall at jeg ble målt til å være 5'10, og jeg er 1,79. Tror 180cm er 5'11, og 181cm er 6'0. Så vidt jeg vet er det ikke noe som heter 5'12, men mulig jeg tar feil. Er helt sikkert en side her inn på nettet som kan hjelpe deg bedre enn jeg kan.

:o)

Mvh

Nyttig side:

http://www.onlineconversion.com/

Der får eg rekna ut at 5'9 tilsvarer 179,8 cm

Dessverre vart det veldig vanskeleg å rekne ut 5'10", for programmet kutta det ned til 5.1 - og det blir jo slett ikkje det same... Hmmmmm...

For lenge lenge sidan brukte eg eit verktøy som faktisk klarte desse ' og " merkene - men eg finn det ikkje igjen no; alle eg finn no bruker desimaler, og det funkar jo ikkje på eit system med tolv trinn.

Men ein kan finne ut mange morsomme ting. Til dømes at 1 barleycorn tilsvarer 68 gnat's eye, eller at 500 egyptiske diraa tilsvarer 2,88 canadiske football fields ;-)

Andre som lykkes? Ellers så må ein vel berre bruke tabellar, kalkulator, penn og papir, da...

Lett frustrert helsing

Skrevet

Nyttig side:

http://www.onlineconversion.com/

Der får eg rekna ut at 5'9 tilsvarer 179,8 cm

Dessverre vart det veldig vanskeleg å rekne ut 5'10", for programmet kutta det ned til 5.1 - og det blir jo slett ikkje det same... Hmmmmm...

For lenge lenge sidan brukte eg eit verktøy som faktisk klarte desse ' og " merkene - men eg finn det ikkje igjen no; alle eg finn no bruker desimaler, og det funkar jo ikkje på eit system med tolv trinn.

Men ein kan finne ut mange morsomme ting. Til dømes at 1 barleycorn tilsvarer 68 gnat's eye, eller at 500 egyptiske diraa tilsvarer 2,88 canadiske football fields ;-)

Andre som lykkes? Ellers så må ein vel berre bruke tabellar, kalkulator, penn og papir, da...

Lett frustrert helsing

Det er en tomme =2,5 cm i forskjell på 5'9 pg 5'10.

MVH

Skrevet

Det er en tomme =2,5 cm i forskjell på 5'9 pg 5'10.

MVH

Ja det er det, og det veit eg. Problemet var at konverteringsprogrammet her ikkje klarte å takle det. Ergo må ein evt rekne sjølv i tillegg til å bruke programmet dersom ein vil rekne med noko som involverer n feet og 10 eller 11 inches.

Og skal ein først bruke program er det vel for å slippe å rekne sjølv?

:-)

Eller svarte du eigentleg på bjelke sitt hovudinnlegg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...