Gå til innhold

Hvor mye kondisjonstrening i uka?

Anbefalte innlegg

Gjest Mara maravilha
Skrevet

Det er så mange råd ute og går.

Jeg har eliptisk maskin hjemme og trener på den i alt mellom 2 og 4 timer om dagen.

Jeg trener på høyeste intensitet og blir gjennomsvett.

Varierer også med step som er noe mindre intenst. Er ellers i stillesittende jobb og lite aktiv fritid. Men altså, er 14 til 20 timers trening i uka for mye for en mosjonist, og hvordan bør man spise for så mye trening?

Jeg har både kjøtt og flesk på kroppen som jeg gjerne kan bli kvitt, men det er ikke hovedmålet for treningen.

(Målet er at jeg sliter med angst og treninga roer meg ned)

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

14-20 timers kondisjonstrening i uken er mye. Trener du i ett strekk, eller to økter om dagen? Kjører du stort sett med høy intensitet?

Svar på disse spørsmålene først.

Når det gjelder kosthold, trenger du mye karbohydrater. En som ligger på 14-20 timers trening i uka, vil som regel ha et vesentlig større kaloribehov enn som ligger på mer normale doser.. :) Havregrøt, grovt brød, pasta, poteter og ris er gode kilder. Lindberg-dietten duger ikke for folk som trener MYE kondisjon.

Jeg klarer kun å se dette ut fra et "utholdenhetsperspektiv", det med slanking og evt. angst kan jeg ikke hjelpe deg med.

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

14-20 timers kondisjonstrening i uken er mye. Trener du i ett strekk, eller to økter om dagen? Kjører du stort sett med høy intensitet?

Svar på disse spørsmålene først.

Når det gjelder kosthold, trenger du mye karbohydrater. En som ligger på 14-20 timers trening i uka, vil som regel ha et vesentlig større kaloribehov enn som ligger på mer normale doser.. :) Havregrøt, grovt brød, pasta, poteter og ris er gode kilder. Lindberg-dietten duger ikke for folk som trener MYE kondisjon.

Jeg klarer kun å se dette ut fra et "utholdenhetsperspektiv", det med slanking og evt. angst kan jeg ikke hjelpe deg med.

Sorry, den siste setningen var din, ikke min. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...