Gå til innhold

Norton oppdager ikke virusmail

Anbefalte innlegg

Gjest norton
Skrevet

Jeg har innstallert Norton Antivius 2004 (hadde tidligere en eldre versjon).

Men det virker som Norton ikke oppdager mailene med virus som kommer inn. Tidligere fikk jeg opp en boks om at mailen hadde virus. Nå får jeg ingen melding. Mailene som går ut blir kontroller. Alt skal være oppdatert og ser riktig ut. Hva kan være galt etter som den ikke oppdager/kontrollerer innkomne mailer?

Noen..?

Fortsetter under...

Gjest Morsk
Skrevet

Har samme fenomen på min maskin. Tidligere varslet Norton når det kom et virus som vedlegg, men ikke nå lenger. Kan kanskje være gjort med vilje da enkelte får hundretalls slike i døgnet og det vil være rimelig stressende og trykke vekk alle virusvarslene hele tiden.

Prøver man derimot og åpne vedlegget regner jeg med at Norton varsler..men det har jeg ikke tenkt gidde å prøve..

Gjest norton
Skrevet

Har samme fenomen på min maskin. Tidligere varslet Norton når det kom et virus som vedlegg, men ikke nå lenger. Kan kanskje være gjort med vilje da enkelte får hundretalls slike i døgnet og det vil være rimelig stressende og trykke vekk alle virusvarslene hele tiden.

Prøver man derimot og åpne vedlegget regner jeg med at Norton varsler..men det har jeg ikke tenkt gidde å prøve..

Mulig det er slik.

Tror ikke jeg prøver å åpne heller:-)

Gjest Kengun
Skrevet

Mulig det er slik.

jeg får meget lite viruseposter, da min private emailadresse er svært hemlig, men hvis jeg husker riktig så fjerner Norton viruset i virusemailen og så lager Norton en TXT fil der det står at den har fjernet viruset, hvilket virus det var, etc. Sjekk vedlegget om det heter .txt til slutt. Da skal det være trygt å åpne.

Gjest Morsk
Skrevet

Mulig det er slik.

Prøvde å lagre et virusvedlegg, og da slo Norton ut.

Gjest norton
Skrevet

Prøvde å lagre et virusvedlegg, og da slo Norton ut.

Hei igjen,

Jeg sendte en melding til telenor og fikk hensvisning til denne linken.

Da jeg lastet ned programmet ble det som med den forige versjon - den varsler hver gang det kommer en virusmail.

Mulig det uansett virker. Men legger ved linken i tilfelle du vil oppdatere.

http://sarc.com/avcenter/download.html

Annonse

Gjest norton
Skrevet

jeg får meget lite viruseposter, da min private emailadresse er svært hemlig, men hvis jeg husker riktig så fjerner Norton viruset i virusemailen og så lager Norton en TXT fil der det står at den har fjernet viruset, hvilket virus det var, etc. Sjekk vedlegget om det heter .txt til slutt. Da skal det være trygt å åpne.

Takk for svar. Se ellers innlegg jeg har skrevet til Morsk med vedlagt link til program som kan lastes ned.

Gjest Morsk
Skrevet

Hei igjen,

Jeg sendte en melding til telenor og fikk hensvisning til denne linken.

Da jeg lastet ned programmet ble det som med den forige versjon - den varsler hver gang det kommer en virusmail.

Mulig det uansett virker. Men legger ved linken i tilfelle du vil oppdatere.

http://sarc.com/avcenter/download.html

Takk! Skal se på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...