Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En eller annen dust har klart å pælme rettledninga til selvangivelsen som kom i posten for noen dager siden.

Prøver å finne fram på skatteetaten.no, men det var ikke barebare...

Det jeg lurer på er hva det står der som det står noe om mottatte gaver. Syns å huske at det stod noe sånt som at "her fyller du inn navn, fødselsdato og adresse på personen du har fått gaven fra, men det at du skriver det i selvangivelsen fratar deg ikke plikten til å fylle ut skjema xxx" eller noe i den duren.

Kan noen vennlige sjeler skrive det som stod der? Eventuelt finne fram på nettsidene hvor det står...

Skrevet

Du burde begynne å ta betalt ;)

Ja, enten det, eller bruke tida mi på no' mer vettugt kanskje... :-)

Du får spandere en halvliter eller no' på meg neste gang vi treffes ;-)

Skrevet

Ja, enten det, eller bruke tida mi på no' mer vettugt kanskje... :-)

Du får spandere en halvliter eller no' på meg neste gang vi treffes ;-)

Vet du dette da? Hvor finner jeg opplysninger om skjema RF-1616?

Aner ikke om det er noe jeg må fylle ut eller ikke. Fikk en stor pengegave i fjor...

Skrevet

Aner ikke om det er noe jeg må fylle ut eller ikke. Fikk en stor pengegave i fjor...

Aaaaaaaaaaner ikke, ha'kke fått no'n sånne gaver jeg...

Og ikke får du narra meg til å leite for deg heller. Leit sjøl, eller spør på ligningskontoret, nettet, eller hvor nå enn det måtte være noen å spørre... :-)

Skrevet

Aaaaaaaaaaner ikke, ha'kke fått no'n sånne gaver jeg...

Og ikke får du narra meg til å leite for deg heller. Leit sjøl, eller spør på ligningskontoret, nettet, eller hvor nå enn det måtte være noen å spørre... :-)

Det er jo det jeg driver med nå! Spør på nettet altså :)

Men neida, jeg tror jeg bare blåser i det, så får de heller klage hvis de mener jeg skulle sendt inn et skjema jeg aldri i verden har hørt om.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Det er jo det jeg driver med nå! Spør på nettet altså :)

Men neida, jeg tror jeg bare blåser i det, så får de heller klage hvis de mener jeg skulle sendt inn et skjema jeg aldri i verden har hørt om.

Du har vel nabo eller venner eller kollegaer du kan låne denne rettledningen fra vel? Eller ta en kopi av det du trenger. Eller få en ekstra på ligningskontoret. Ikke verre enn det. For du MÅ vel ikke ha opplysningene akkurat NÅ?

Bente831365380491
Skrevet

Hvis det va over 10 000, så skal det hvertfall skrives på selvangivelsen.

Skrevet

Hvis det va over 10 000, så skal det hvertfall skrives på selvangivelsen.

Jupp, det vet jeg. Men det jeg lurer på er om jeg må fylle ut et ekstra skjema i forbindelse med det i tillegg til å skrive det på selvangivelsen.

Skrevet

Skjønner ikke helt vitsen med å føre opp navn etc på den marn har fått gaven av, og samtidig fylle ut skjema. Liten vits i å skrive det samme to ganger.

Men rettledningen som kom i posten, var litt vanskelig å tolke på dette punktet.

Kan jo ikke levere elektronisk når en har vedlegg (tror jeg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...