Gå til innhold

Hvor mye baggasje kan jeg ta med??

Anbefalte innlegg

Gjest strandhai
Skrevet

Hei!:-)

Skal til USA om et par dager, mellomlander i Amsterdam. Men jeg klarer ikke finne ut hvor mye baggasje jeg kan ha med meg? Prøvde på KLM's nettsider, men det var ikke akkurat lett!!

Gjest thetraveller
Skrevet

Standard er vel 5 kg håndbagasje og 25 kilo i vanlig koffert.

Standad størrelse på håndbaggasje skal være slik at den kommer inn i hylla oppe i taket, altså 55x 30 cm ca.

Det er ingen som er SÅ himla strenge på det der, så det gjør strengt tatt ikke noe om du pakker fornuftig. Pass på å ikk eha hårspray, saks, pinsett og sånt i håndbagasjen, det blir beslaglagt.

Jeg har hatt med over 40 kilo i koffert fra USA, uten å måtte betale et rødt øre i overvekt. Det er helst størrelsen som er viktig, slik at det kan legges vekk i hylla eller under setet foran.

Gjest strandhai
Skrevet

Var visst litt for kjapp der jah. Nå fant jeg det ut.

Men takk til alle dere som hadde tenkt til å svare!:D

Gjest strandhai
Skrevet

Standard er vel 5 kg håndbagasje og 25 kilo i vanlig koffert.

Standad størrelse på håndbaggasje skal være slik at den kommer inn i hylla oppe i taket, altså 55x 30 cm ca.

Det er ingen som er SÅ himla strenge på det der, så det gjør strengt tatt ikke noe om du pakker fornuftig. Pass på å ikk eha hårspray, saks, pinsett og sånt i håndbagasjen, det blir beslaglagt.

Jeg har hatt med over 40 kilo i koffert fra USA, uten å måtte betale et rødt øre i overvekt. Det er helst størrelsen som er viktig, slik at det kan legges vekk i hylla eller under setet foran.

Man får ha med seg to kofferter à max 32 kg hver.

Håndbaggasje på max 10 kg, pluss veske el lignende på fly til USA og Canada.

Gjest thetraveller
Skrevet

Ok, da er det mer enn da jeg reiste over for noen år siden..

Du fant jo svaret selv, så da var det jo ingen fare...! :)

Skrevet

Men vær klar over at dette er veldig spesielt for USA, så ikke tro at det er det samme hvis du reiser til England eller Brasil om noen år :)

Gjest strandhai
Skrevet

Men vær klar over at dette er veldig spesielt for USA, så ikke tro at det er det samme hvis du reiser til England eller Brasil om noen år :)

Jo, takk. Det er sånt jeg liker å sjekke før jeg skal ut og reise. Selv om jeg enkelte ganger kanskje er i seineste laget....:P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...